Muuttovinkit

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ideoita miten seuraava kaappi kolmanteen kerrokseen ilman hissiä: kork. 1500 x lev. 575 x syv. 400 mm paino 152kg
Tarttet tukevat nokkakärryt lisänokalla + pari rotevaa kaveria ja sidontaliinan. Kaappi liinalla kärryyn kiinni, kaksi jannua nostaa lisänokasta ja yksi nokkakärryn kahvoista. Tollain olen yhden massiivipuisen kaapin roudannut kolmanteen kerrokseen
Kyllä mä hankkisin mieluimmin porraskärryt, niin ei tarvitse niinkään nostella vaan vetää ylös.

Eikä mitään Bilteeman rimpulapahvilaatikoita, vaan lähikaupasta erittäin hyvin muuttoon soveltuvia banaanilaatikoita. Kaikki Prismaa pienemmät kaupat ovat myös suostuneet kerryttämään tyhjiä laatikoita erinäisiä päiviä, mikäli juuri sillä hetkellä ei satu tyhjiä lootia takahuoneesta löytymään. Hakkaavat tukevuudessaan ostolaatikot mennen tullen. Ja hintaa tulee 0 €.

Käyttääkö joku vielä oikeasti banaanilaatikoita muutossa? :D

- Merkitse laatikoiden päälle tussilla ennakkoon että mihin huoneeseen se viedään kohteessa. Jää se purkamisvaiheessa arpominen kokonaan pois, ja ne kamat mitkä voi viedä varastoon menee sinne suoraan. Jos laatikossa on jotain rikkoontuvaa niin sekin kannattaa merkitä.

- Kiristyskelmulle ja banaanilaatikoille myös täältä kannatusta!

- Ja tarpeeksi äijiä kantamaan. Säästyy kaikilta hermoja ja voimia kun kuorma jakaantuu.

- Varaa muuttopäiväksi joku muu kuin lauantai tai sunnuntai. Krapulassa muuttaminen ei ole mukavaa.

Nämä voi olla itsestäänselvyyksiä, mutta:

- muuttolaatikoita min 1 kpl/ m2 (kun kaikki on pakattu pinottaviin laatikoihin, 94 m2 kämpän tyhjentämiseen menee 0.5 h, mulla ollut yleensä niitä Niemen laatikoita ja nokkakärry)
- teippaa esim pesukoneen letkut ja kaikkien laitteiden sähköjohdot maalarinteipillä laitteisiin kiinni
- kelmuta sohvat, patjat yms
- teippaa lipastoiden laatikot kiinni
- suojaa lattiat uudessa kämpässä ohuella pahvilla (myydään rullassa), ei tarvitse riisua kenkiä eikä varoa lattioita

Monissa pakettiautoja vuokraavissa firmoissa on kans muuttolaatikoita ja nokkakärryjä vuokrattavina. Muuttolaatikoita tarvitaan aina ihan helvetisti enemmän kuin mitä alunperin arvioi. :D Vaatteita oon kuskannut myös jätesäkeissä. Mä oon muutoissa suosinut kans sitä, et teipataan johonkin kohtaa lootaa/ jätesäkkiä merkintä siitä, mihin huoneeseen kamat menee. Eipä tarvii sit perillä kanniskella laatikoita ympäri kämppää, kun ne on jo oikeissa huoneissa.

Kamaa kannattaa heittää niin pal mäkeen, kun suinkin mahdollista. Jos jonkun tavaran olemassaoloa ei ole edes muistanut ennen muuttoa, niin ei sille ole siel uudessakaan kämpässä tarvetta.

Kamaa kannattaa heittää niin pal mäkeen, kun suinkin mahdollista. Jos jonkun tavaran olemassaoloa ei ole edes muistanut ennen muuttoa, niin ei sille ole siel uudessakaan kämpässä tarvetta.

Kyllä, paras vinkki muuttoon. Jos ei oo vuoteen tarvinnu, niin ei varmasti tarvi jatkossakaan. Viis kertaa oon muuttanu elämäni aikana. Toisessa ja kolmannessa muutossa meni hirveesti tavaraa varastosta varastoon. Lopuissa hankkiuduin kaikesta _itselle_ tarpeettomasta eroon. Eikä kaduta hetkeekään. Tavaraa poistui todella paljon. Jos pitää miettiä tarviikohan tätä.... ei varmasti tarvi.

"Tätä vois joskus tarvita." -menttaliteetilla saa elää roinahelvetissä. Toiset tykkää toki.

Zone-sarja -42%
Millaista kamaa tuo kiristyskalvo on? Eli riittääkö se suojaamaan muutakin kuin sohvat pölyltä? Tuntuu, että noi kaikkien kalusteiden kulmat ja reunat on sellasia, että ne ei muutosta priimana säily. Eli ootteko kikkailleet jotain pahvia/kuplamuovia vielä kiristyskalvon alle tmv?

Millaista kamaa tuo kiristyskalvo on? Eli riittääkö se suojaamaan muutakin kuin sohvat pölyltä? Tuntuu, että noi kaikkien kalusteiden kulmat ja reunat on sellasia, että ne ei muutosta priimana säily. Eli ootteko kikkailleet jotain pahvia/kuplamuovia vielä kiristyskalvon alle tmv?

Riippuu varmaan pitkälle miten niitä kamoja kohtelee, kun kanniskelee. Toki asia on eri, jos homman hoitaa muuttofirma, mutta sillon heillä on hommasta vastuu.

Pakkaamisella kärryyn tai autoon on tietenkin myös väljä.

Varovaisena touhuillessa ei tarvi suojata lainkaan ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
teipataan johonkin kohtaa lootaa/ jätesäkkiä merkintä siitä, mihin huoneeseen kamat menee.

Samalla vaivalla voi merkitä, mitä missäkin laatikossa on: "talvivaatteita", "Astioita/ särkyvää", "Paistinpannut yms", "Siivouskomero", "kattolamput". Muuttotohinoissa tulee usein yllättävä tarve esim. haarukalle, ruuvimeisselille tai villasukille, jolloin on mukava ettei tarvitse purkaa kaikkia laatikoita löytääkseeni jotain pientä. Laiskan vinkki: ensimmäisen päivän-pari tarvikkeet kannattaa laittaa omaan lootaansa: kaikki mitä tarvitsee esim. lamppujen laittamiseen, nukkumiseen ja syömiseen. Banaanilaatikot on merkkaamisen unelma, kun niihin voi suoraan rustata merkinnät eikä ole kiire purkaa niitä. Samoin esim. kesämuutossa talvivaatteet voi viedä suoraan varastoon muuttolaatikossa. Kannattaa myös miettiä, mitä asioita pakkaa yhteen: kattolamppuja purkaessa on mukava "löytää" myös lamppujen kiinnittämiseen tarvittavat välineet jne.

Back
Ylös Bottom