Muuttopalvelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kingtoni
  • Aloitettu Aloitettu
Kaikki kaverit on jossakin lomailemassa juuri sopivasti kun mun pitäisi muuttaa. Itse en saa kaikkia tavaroita siirrettyä ja pakettiautoakaan en omista. Olen tämän päivän googlettanut muuttopalvelua tarjoavia firmoja täällä Helsingissä. Osaisiko joku suositella jotain firmaa? Kellään ylipäätään mitään kokemuksia kyseisistä firmoista (miten nopeasti muutto sujui jne...)?

Tarkoitus olisi siis tilata laatikot ja pakata kaikki kamat itse. Sit jampat tulis ja veis kamat uuteen kämppään ja osan kellariin. Itse purkaisin ja jampat hakis sitten laatikot pois parin päivän päästä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niemi on alan isoin ja paras. Hintakin toki saattaa olla vähän isompi, mutta kyllä ne kamat liikkuu.

Niemi kävi myös itsellä mielessä. Muutto olisi kuitenkin suht kevyt, joten siitä selviäisin myös melkein itse, mutta muutamiin kamohin tarviin hieman apua. Joku pikkuinen firma olis varmaan hyvä.

Joo no siinä tapauksessa varmaan just joku pienempi ois passeli. Sillain että saa sohvaan ja kaappeihin jonku jeesaamaan. Turha maksaa ylimäärästä jos on pikkumuutto. Lähinnä tota Niemeä käyttäisin jos on paljon isoa ja arvokasta kamaa.

itte oon muuttoalan hommis. tosin tääl turun suunnal ja sen voi sanoo ettei niemi oo paras :) kannattaa soitella läpi ja tiedustella mitä maksais. pieni paku ja kuski jos saat itte hankittua parikantajaa. tosin halpa ei oo aina paras se kannattaa muistaa :)

Jos pelkkää pakua tarvitset niin pakuovelle.com on kätevä vaihtoehto. Tai sitten haet auton joltain huoltsikalta, niitähän on joka nurkalla tarjolla.
Muuttopalvelu maksaa n. 500e joka tapauksessa, tosin siinä säästyy itse vaivalta ja saa laatikotkin samasta putiikista.

Jos valitset jonkin muuttopalvelun niin rahan säästämiseksi kannattaa valmistella kaikki huolellisesti etukäteen. Kämpässä pitää ekana tulla vastaan muuttolaatikot joihin on pakattu kaikki mikä niihin suinkin menee, ja joita on pinottu päällekkäin määrä jonka muuttofirma kertoo (yleensä 4). Pura huonekalut sellaisiin osiin jotka mahtuvat hissiin ja hanki oviin kiilat.

Auto + kuljettaja riittänee, toimit itse apumiehenä.

Jonkin aikaa sitten tuli asiaa hieman selviteltyä ja kannattaa ehkä pyytää tarjous muutamasta paikasta ja vielä miettiä tuota omaa muuttoa:

-arkipäivisin hieman edullisempaa
-laatikkovuokra ei ole kallista ja pääsääntö muistaakseni on 1 laatikko per 1 m2
-veloitus alkaa miesten lähtiessä firmasta eli kannattaa ehkäpä katsastaa joku firma, joka sijaitsee lähellä kotiasi
-joillakin paikoilla on minimiveloitus (esim. 2 h, vaikka kuluisikin vain 1 h) sekä minimimiehitys

Jos pääkaupunkiseudun sisällä muutat niin suosittelen lämpimästi JS-muuttoja. Ovat hoitaneet oman muuton ja tuttujenkin muuttoja, hyvä kun ehtii kissaa sanoa niin kamat on autossa. Mitään ei hajonnut, mitään ei kadonnut, sovittu summa piti ja itse ei tarvinnut kantaa mitään. Olisi tietysti saanut jos olisi huvittanut, olisi vaikuttanut hintaankin tietysti. Kun kertoo etukäteen kämpän koon, sijaintikerrokset, hissin/portaat ja sen, löytyykö jotain isompaa ja hankalampaa kannettavaa (piano, arkkupakastin tms.), antavat kyllä hinta-arvion ja suosituksia tarvittavasta määrästä muuttomiehiä.

Pyranhalta hyviä vinkkejä, laskun summa jää kohtuulliseksi kun ihan kaikki on pakattu etukäteen ja kasattu helposti nokkakärryillä napattaviksi pinoiksi, laatikon koosta riippuen neljä-viisi laatikoa päällekäin. Ja laatikoita, ei mitään epämääräisiä nyssyköitä ja pussukoita. Lattiat kannattaa suojata jollain muovilla tai pahvilla, koska kärryjen työntely saattaa jättää parkettiin jälkiä. Samaten huonekalut kannatta purkaa jos ovat hankalan mallisia, ja sohvat ym. voi vielä suojata muovilla tms. jos ovat kovin aran värisiä. Sellainen pakkauspahvirulla ei ihmeitä maksa.

E: Niin ja se vielä piti lisätä, että kannattaa etukäteen kysellä hintoja muutamasta paikkaa. Pistin itse sähköpostia muistaakseni viiteen firmaan, josta neljä taisi vastata. Tämä JS-muutot oli halvin, taisi mennä melkein puoleen siitä hinnasta kun Niemi. Ja tosiaan kalleinta on muuttaa kuun vaihteeseen osuvana viikonloppuna, kun kaikki muutkin muuttavat. Jos pystyy muuttamaan jonain toisena ajankohtana, saa halvemman tarjouksen.

Tosiaan noista laatikoista vielä sen verran, että älä ylitäytä laatikoita. Toisin sanoen tavara ei saa pursuta laatikon yli koska ne pinotaan. Toiseksi kannattaa välttää sitä että laittaa kaikki lehdet mitä vuosien varrella on kertynyt samaan laatikkoon, koska painaa aika helvetisti tuolloin. Eli vaikka pohjalle lehtiä ja päälle jotain kevyempää. Tällöin tavara myös liikkuu nopeemmin kun voi kantaa kahta laatikkoa samaan aikaan. Toki jos on hissillinen talo niin ei oo niin justiinsa.

Tosiaan noista laatikoista vielä sen verran, että älä ylitäytä laatikoita. Toisin sanoen tavara ei saa pursuta laatikon yli koska ne pinotaan. Toiseksi kannattaa välttää sitä että laittaa kaikki lehdet mitä vuosien varrella on kertynyt samaan laatikkoon, koska painaa aika helvetisti tuolloin. Eli vaikka pohjalle lehtiä ja päälle jotain kevyempää. Tällöin tavara myös liikkuu nopeemmin kun voi kantaa kahta laatikkoa samaan aikaan. Toki jos on hissillinen talo niin ei oo niin justiinsa.

Ellei halua vuokrata/ostaa muovisia laatikoita niin parhaat laatikot on mielestäni banaanilaatikoita, niitä pahvisia. Niihin mahtuu mukavasti tavaraa, on kannet ja saa kompaktisti pakattua päällekkäin.

Tyhjiä banaanilaatikoita saanee jokaisesta ruokakaupasta, isoimmista tietysti hieman enemmän kerralla.

Käytin Fineste nimistä muuttopalvelua. Soittelin nettisivuilta löytyvään numeroon ja sain muuton sovittua viiden päivän päähän (lauantaiksi). Kyselin hintaa ja sain vastaukseksi 70 euroa. Kysyin, että koko muutto siis 70 euroa ja vastattiin, että niin juuri. Tässä vaiheessa heräsi jo vähän epäilys siitä, että mikähän tää juttu nyt oikein on.

No, lauantaina kaks ukkelia sitten tuli hemmetin ison kuorma-auton kanssa. Tässä vaiheessa kysäisin siitä maksusta, niin kävikin ilmi, että se on 70 euroa per tunti ja päälle vielä alv. Niin ja maksu käteisellä :). Mulla oli kaikki tavarat paketissa valmiina ja auton lastaamiseen meni ukkeleilta hieman reilu tunti. Saavuttiin kohteeseen ja tavarat vietiin uutteen osoitteeseen ja tähän meni aikaa vajaat kaksi tuntia. Yhteensä aikaa kului hieman reilu 3 ja puoli tuntia, matkoineen siis. Laskuttivat kuitenkin vain kahdesta tunnista ja sanoivat, että sen saa vielä kotitalousvähennykseen.

Näillä pikkufirmoilla on just tää ongelma. Puhelimessa yleensä puhutaan paskaa, kunhan vaan saadaan keikka aikaiseksi. Pyysin, että saisin tarjouksen kirjallisesti sähköpostiin, mutta kaverilla ei ollut mahdollisuutta päästä koneellaan nettiin. En viitsinyt enää alkaa siinä vaiheessa kinaamaan, kun oli pakko muutenkin saada ne kamat uuteen paikkaan mahd. pian. Mutta jatkossa osaan ainakin vaatia tarjouksen kirjallisena. Tuon minun aikataulun takia en pystynyt ottamaan mitään "suosittua" firmaa, koska heille olisi sopinut noin parin viikon päähän (kaikki kesälomalla bla bla blaa...).

Mut, loppu hyvin ja kaikki hyvin.

Niemi on paras, hommien sujumiseen voi luottaa. Pitää paikkaansa, että on kallein, mutta kokemukseni mukaan tulee käytännössä kuitenkin selvästi halvemmaksi kuin minkä kustannusarvion antavat - siis edellyttäen, että kaikki on tosiaan kunnolla pakattu etukäteen jne. Veloitushan perustuu todelliseen ajankäyttöön.

Suositut

Back
Ylös Bottom