Muut mielenkiinnonkohteet kuin urheilu?

- Ruoka ja ravintolat, olen kulinaristi ja yritän parhaani mukaan tehdä jokaisesta ruokahetkestä kiireettömän ja nautittavan. Tykkäisin syödä ulkona ja testata erilaisia ravintoloita useammin mitä nyt teen. Tämä on yksi syy, miksi haluaisin asua taas ulkomailla, suomalainen ravintolakulttuuri on olematonta, jopa pääkaupungissa.
-Ravintotietous ja hyvinvointiin liittyvät asiat kaikessa moninaisuudessaan
-Elokuvat, tiedän niistä kaiken ja katson ne kaikki :D
- Matkailu, kotimaassa tai ulkomailla, välillä täytyy hakea perspektiiviä kauempaa.
- Lautapelit on superkivoja! Nyt en tosin ole pelannut vähään aikaan.
- Ranskan kieli. Haluaisin joskus puhua sujuvasti, nyt puhun korkeintaan välttävästi, vaikka opiskeluvuosia on takana 8.
- Diplomatia, kansainväliset suhteet, ulkopolitiikkaa ja kv-politiikkaa tulee seurattua paljon.
- Aktiivinen tulevaisuudensuunnittelu ja uravaihtoehtojen tutkailu, lisäkoulutusmahdollisuuksien tutkiskeleminen, aikuisuuteen (=oikeaan työelämään) siirtymisen vältteleminen :lol2:
- Historia siinä määrin, että kaikki historialliset tv-dokumentit ovat kiinnostavia, lukea en juurikaan jaksa tästä aiheesta.

Tuntuu, että kaikki mielenkiinnon kohteet on kokeneet kitumiskuoleman sen jälkeen, kun meni töihin sillon kymmenisen vuotta sitten... Mutta esim. näitä ikitalvi harrastaa:

- (sarjakuvien) piirtäminen, kirjat ja sarjakuvat
- historia, nykyään erityisesti se miten ihan tavalliset pulliaiset elivät kaiken maailman jumalanhylkääminä aikoina
- tuntikausia kestävä wikipedian lueskelu milloin mistäkin aiheesta

Jos olisin kirjoittanut tämän listan kymmenen vuotta sitten, se olisi ollut aika paljon pidempi ja sisältänyt esim. nämä:

- kirjoittaminen
- erilainen seuroissa hörhöily
- roolipelit (tai ainakin siinä joukossa hengailu)
- musiikki ja sen tuottaminen
- maailmantuska

Oho, olipas Sharaidilla hämmentävän samantyyppinen lista mitä itseltäni tulee. :D

Eli urheilut poisluettuna kiinnostaa:

- Elokuvat, hyllystä löytyy n. 400 alekoreista mukaantarttunutta DVD:tä.
- Pelit. Falloutit ja Counter-Strike... :D
- Tietojutut, erityisesti Internet, erilaiset verkkoprojektit ja markkinointi, jotka tosin liittyy työhön.
- Musiikki erilaisten soittimien muodossa.
- Piirtäminen, maalaaminen, valokuvaus ym. taiteilu.
- Matkailu, erityisesti backpacking ja vähän erilaisempi reissaaminen.

- Aikakausilehdet. Kaikki käy ja kaikki tulee. Erityisesti roskalehdet.
- Kauniit ja rohkeat. Löysin taas vuosien eron jälkeen uudelleen. Taylor sai Brooken lapsen?? Tätä ei voi keksiä.
- Nopea auto. Pitää olla. Mies on rakentamassa meidän Evo-7:sta 800heppasta, mulle riittäs kyllä 600, eli rajansa kaikella?
- Kädenvääntö. Mukava harrastus, varsinkin kun lauantaina tuli kauan hamuttu sm-kulta ;)
- Lenkkeily. Mahtava tapa kuunneella radiota!
- Herkut. Joka päivän suola.

-Kuvataide
-Salatut elämät (olen fanaatikko tämän sarjan suhteen:D)
-Omaan ammattiini liittyvät asiat (fysioterapia)
-Hyvä ruoka ja erilaiset jäätelöt sekä suklaat. Ja punaviinit
-Luonnon ihmeet
-Kaikki jonniinjoutava hömppä kuten julkkisjuorut sekä tosi-tv-ohjelmat
-Metallimusiikki

Siinäpä ne. Urheilu on vain yksi mielenkiinnonkohde muiden joukossa, ja urheilu ylipäätään ei kiinnosta juurikaan, vaan ainoastaan voimaurheilu/-harjoittelu

Olen hieman harmissani siitä, että kilpaurheilu on vienyt aikaa ja jollain tapaa intoakin muilta mielenkiinnon kohteilta. Kaveripiirikin on vaihtunut elämänmuutosten myötä, joten jotkin entiset ns. harrastukset ovat jääneet. Toisaalta uusiakin asioita on tullut mukaan.

Mutta tässä sitä listaa.

- Mullassa möyriminen ja muut puutarhahommat kiinnostavat. Metsää rakastan. Nykyisin myös eläimet ja luontodokumentit nauttivat suosiotani.
- Sanaleikit ja muu suomen kielen vääntely. Aivan parasta! Kummalliset murreilmaukset, pilkunviilaaminen, hölmöt nimet ja erikoiset sijamuodot ovat suuri mielenkiinnon kohteeni. Tämän varmasti ymmärtää sellainen, jonka mielestä Maanrakennusliike Aimo Sulin on hulvattoman hauska yrityksen nimi. "Entisestä elämästäni" kaipaan kaikkein eniten ihmisiä, joiden kanssa vääntelimme sanoja ja hehkutimme runoutta baarien tietovisojen tauoilla! Olen myös varsin hyvä kielenhuoltaja, niitä hommia voisin tehdä vaikka työkseni.
- Epämääräisehkösti ilmaistuna: yhteiskunnalliset asiat. En voi sanoa olevani kiinnostunut varsinaisesti politiikasta, pikemminkin historian ja kulttuurin merkillisyyksistä. Jos vielä jatkaisin opintojani (tai siis tekisin lisää opintoja), poliittinen historia luultavasti olisi uusi ainevalintani.
- Kirjallisuus ja kirjallisuudentutkimus. Kotimainen kaunokirjallisuus kiinnostaa erityisesti. Sikäli tämä kytkeytyy tuohon edelliseen aiheeseen, että kirjallisuudessa usein mielenkiintoisinta on sen kytkeytyminen kulloiseenkin yhteiskunnalliseen tilanteeseen. Tai no miten tämän nyt selittäisi? Nautin hienosti kirjoitetuista kirjoista (Pussikaljaromaani!), mutta perehdyn mielelläni kirjallisuuteen myös muista näkökulmista. Ja joo, tätä alaahan minä olen opiskelevinani toisinaan, joten selittyy aika pitkälti sillä. Sarjakuvat ovat pitkään olleet yksi erityiskohteistani. Hämmästytin juuri miestäni kirjastokäynnillä sillä, miten paljon tiedän sarjakuvista. (Oikeastaan hämmästyin siitä itsekin.)
- Valokuvaus. Toivon, että tähän on joskus aikaa panostaa enemmän. Muinoin olen järjestänyt kaverin kanssa pari pienimuotoista näyttelyäkin.
- Kirjoittaminen. Sama kuin edellisessä kohdassa: toivon, että tälle olisi taas joskus enemmän aikaa.
- Ja sitten tietysti elokuvat ja musiikki. Musiikkiharrastus on ehkä kärsinyt viime vuosina hieman. Levyjä ei enää kartu samalla mitalla kuin ennen, enkä oikein ole mukana uusissa tuulissa. Silti voisin sanoa, että musiikki merkitsee minulle paljon... niin typerältä kuin tuo kuulostaakin. Ja tykkään tosi monenlaisesta musiikista. Metallista souliin, Black Sabbathista Nicole Willisiin, PJ Harveystä Portisheadiin, Burzumista Tapani Kansaan!

Voisin melkein sanoa, että yksi harvoista hyvistä puolistani on kyky innostua uusista asioista, hyvinkin monenlaisista. Ehkä se on juurikin syynä siihen, että asiat tulevat ja menevät elämässäni.

Lukeminen, kirjat. Rakastan kirjallisuutta ja noita alkaa pikkuhiljaa olla jo liikaa, vaikka juuri isomman hyllyn ostin.
Ravintoasiat on erittäin mielenkiintoinen aihe, jota tulee tutkittua paljon.
Musiikki, aikoinaan tullut soiteltuakin erinäisiä soittimia, mutta se on jäänyt. Samaten kuvataiteet, aikoinaan maalasin paljon mutta jotenkin sillekään ei ole kunnolla aikaa.
Elokuvat, joissain määrin sarjat, joita tulee pääasiassa katseltua dvd-boksilta taikka koneelta.
Pelailu, lähinnä xbox360:lla. Etenkin roolipelit kuten Oblivion ja Fable2 uppoaa, Oblivionia oon tahkonnut joskus muinoin pc:llä kun sellaisen omistin :D
Atk-roipe ylipäätään, kaikki on aina uuden uutta.
Jossain määrin muoti ja kauneus, mutta mikään trendiperse en ole. Vaatetusalaa opiskelleena mua kiinnostaa eri aikakausien tyylit. Ja kengät, ne kiinnostaa mua aina<3
Matkailu, vähintään pari kertaa vuodessa tulee käytyä milloin missäkin, mikä sattuukin kiinnostamaan lentojen etsimishetkellä.

Ei mulla muuta tuu mieleen nyt :)

Kiinnostaa:
- luonto, ekologisuus omassa elämässä
- fyysinen hyvä olo ja sitä myötä henkinen hyvä olo ja tasapaino
- eläimet
- estetiikka
- valokuvaus
- askartelu ja muu käsillä väkertäminen
- opintojen loppuun suorittaminen ja tuleva ammatti sairaanhoitajana
- puutarhatyöt, nyt kun löytyi siedettävän näköisiä kukkasia ja on pläntti mihin istutella
- kirjallisuus ja lukeminen

jotain tietty unohtuu, mutta tuossa jotain.

- Ravitsemusasiat. Mitä, miten, kuinka paljon. Tätä olen "opiskellut" jo monta vuotta, koko ajan opin lisää. Aina ei siltikään jaksa noudattaa sitä ihanneruokavaliota, mutta en ainakaan enää ole onnistunut lihottamaan itseäni hirveäksi possuksi "huomaamattani"

- Hevoset ja ratsastus. Ratsastusharrastus rajoittuu lähinnä puskailuun/maastoiluun, koska kunnon opetuksella ja kunnon ratsuhevosella se on kallis harrastus. Valmennuksissa käyn kuunteluoppilaana.

- Kirjoittaminen. En rustaile runoja tai väsää mitään kirjaprojektia, vaan bloggaan. Paljon. Monesti se kirjan kokoaminen on käynyt mielessä, mutta mä en vaan osaa enkä halua kirjoittaa mistään joutavasta aiheesta, joten tämä asia on vasta suunnitteluasteella.

- Vaatteet ja kengät. Varsinkin ne kengät. Mä en ole kovinkaan pinnallinen hienohelma, vaan mulla on oma tyylini. Kovin suuria summia en silti pukeutumiseeni ja kenkävarastooni upota. Shoppailen enimmäkseen huuto.netissä ja kirppareilla.

- Musiikki. Keikoilla en valitettavasti pahemmin pääse ramppaamaan työaikojeni vuoksi, mutta muilta osin sivistän itseäni jatkuvasti musiikin suhteen. Rock´n´roll on oma ykkössuosikkini, mutta oikeastaan laidasta laitaan tulee silti kuunneltua.

- Psykologia. Keittiöpsykologia lähinnä. Luen myös asiaan liittyvää kirjallisuutta.

Olenkohan jo vastannut ketjuun..? Noh, minuahan saattavat talla hetkella kiinnostaa aivan eri asiat kuin viime viikolla, joten..

Muiden ihmisten elama enka tarkoita juoruilua (sita en voi sietaa); rakastan lukea henkilokuvia lehdista/sanomalehdista. Ihan tavallisillakin ihmisilla on aina tarina kerrottavanaan. Mielenkiintoista.

Lukeminen luen vaikka maitotolkin reunasta reunaan (siksikohan niissa on usein tarinoita), rakastan lukemista, etenkin sanomalehtien viikkolehtia (olen viime vuodet asunut Englannissa, josaa niita piisaa). Aiti myos usein lahettaa naisten lehtia, luen mita vaan. Talla hetkella olen Thaimaassa ja lehdeton, luen kirjoja, juuri nyt meneillaan Bryce Courtenay'n The Power of One.

Estetiikka kaikessa; kaikki on parempaa kun se on kaunista. Luontoaidin luomuksia ei paihita kukaan, mutta voi sita yrittaa.

Ruoan laitto ja leipominen nyt ymmarran, kuinka sita kaipaan, kun ei ole ruoanlaittomahdollisuutta. Erityisesti rakastan tehda syntymapaivakakkuja kavereille, eika mita tahansa kakkuja, vaan sellaisia kermarajahdyksia yllatystaytteella.

Psykologia on erittain mielenkiintoista. Viime aikoina olen 'erikoistunut' mielen voimaan ja ns. warrior-ajatteluun.

Buddhalaisuus kiinnostaa ja onnekseni nyt siihen on mahdollisuus syvemmin tutustua.

Kirjoittaminen on mukavaa ja terapeuttista, kirjoittamalla saa jasenneltya ajatuksiaan.

Rullaluistelu (oops, taitaa menna liikunnan piikkiin, mutta menkoon)

Kulttuuri, taide ja muoti tulevat aina olemaan mielenkiinnon kohteina johtuen opiskelu- ja tyotaustasta, mutta olen tullut paljon nirsommaksi, mika tahansa ei kylla kelpaa, kaikenlaista sita onkin liikkeella.

Matkustelu - olen asunut monessa maassa, en koskaan ole kuitenkaan ollut mikaan reppureissari. Nyt Thaimaan matka on kylla saanut pienen kipinan aikaan ja mietin, kuinka mahtavaa olisi lahtea road tripille (Etela- ja Keski-) Amerikkaan. Tosin en omista ajokorttia.

Oikeastaan minua kiinnostaa ihan kaikki. Paitsi olen huono teoreettisissa jutuissa; historiassa esimerkiksi. Tarvitsen kokemukseen perustuvaa matskua, minun taytyy saada kokea. Sellaista. :D

Nyt on pakko kirjoittaa tänne, kun tajusin, että piiiiitkästä aikaa mulla on mielenkiintoinen uusi harrastus, joka ei liity millään tavalla urheiluun: rakennekynsien teko :)

Itsellä on ollu rakennekynnet 2 vuotta koko ajan ja kaveri rupesi kouluttamaan, niin ajattelin, että mikäpä siinä. Kävin Creativen (geeli)kynsikurssin ja nyt sitten on kotona oma kynsistudio :haart: Oon niin liekeissä tosta, ettei mitään järkeä :D Nyt saa itselleen tismalleen sellaiset kynnet kuin tahtoo ja kaveritkin pysyy tyytyväisinä.

-hevoset ja ratsastus. Tosin nyt harrastus hakee uutta muotoaan kun oma hevonen jouduttiin lopettamaan hiljattain. :( On aika tyhjää lähes 10 vuoden jälkeen... Se on kuitenkin selvää että hevoshulluudesta ei noin vaan pääse irti. Jos nyt toistaiseksi tyytyisi rapsuttelemaan ja ratsastelemaan muiden hevosia.
-muut eläimet: kotona on kissoja ja lapsuudenkotona oli myös koiria
-käsityöt: neulominen, ristipistot, ompelu

Luen paljon, kirjoja nykyään hitaanlaisesti mutta sitäkin enemmän aikakauslehtiä liittyen kunto- ja ravitsemusasioihin, ja sisustukseen. telkkarista katson lähinnä lempparisarjoja dvd:ltä.

Hetken olin jo että "apua, eihän niitä ole!!:eek:", mutta kun mietti niin kyllä sitä elämää tosiaan on urheilunkin ulkopuolella...

-Lemmikkieläimet. Kissa ja koira kun on, niin eihän noista voi olla olematta kiinnostunut... Näitä ilman en pystyisi olemaan, tuli kokeiltua alkuvuodesta ja ei kyllä onnistunut :D.
-Leffat. Etenkin toiminta, komediat ja draama, mutta kyllä kauhukin menee jos joku pitää kädestä kiinni ja kelaa ne pelottavimmat kohdat ohi :eek:. Jos vaan olisi rahaa, kävisin useammin leffassa. Joskus olen unelmoinut, että olisi upeeta olla jossain Finnkinolla töissä, jos/kun saisi ilmaisia leffalippuja :D.
-Terveys, sairaudet ja vammat.Yleensä terveyteen, sairauksiin, vammoihin ja etenkin omaan alaan liittyvät artikkelit/kirjat/lehdet/nettisivut.
-Ihmisen fysiologia ja anatomia.
-Tv-sarjat. Melkein kaikki fiktiiviset poliisi- ja sairaalasarjat, mitä vaan telkkarista tulee. Ja dokumentäärisistä on ihan ehdottomia varsinkin nämä suomalaiset Pelastajat, Poliisit ja Sairaala. Jenkkiläisiä en jaksa katsoa ollenkaan, ne on niin liioiteltuja...:rolleyes:
-Musiikki. Kaikki p*ska mitä vaan NRJ:ltä ja Voicelta tulee:D.
-Autot. Vaikka en niistä oikeastaan muuta ymmärräkään, kuin että niillä on kiva ajaa;).
-Vaatteet. Tosin näistäkin vain urheiluvaatteet, joten...
-Kasvit. Olen maalta kotoisin ja kompensoin kerrostaloyksiössä asumista tunkemalla kukkia ja viherkasveja joka nurkkaan :D. Vitsit kun olis edes parveke....
-Puolustusvoimat. Kaikki kiinnostaa telamiinoista kenttäsairaanhoitoon. Etenkin kv kriisinhallinta. Kiitos ja anteeksi :D.

Omiin mielenkiinnonkohteisiini kuuluvat urheilun lisäksi:

Luonto. Mikäpä sen rentouttavampaa kuin nauttia metsän hiljaisuudesta ja lintujen laulusta, katsella merta auringonsäteiden kimaltaessa veden pinnassa, katsella kauniita maisemia...

Lukeminen. Lukeminen on hyvin rentouttavaa ja aika paljon tulee luettua romaaneja. Myös eläimet, luonto ja psykologia kiinnostavat aihepiireinä.

Musiikin kuuntelu

Elokuvien katselu

Eläimet. Itselläni on koiria ja chinchilla. Chinchilla on uusin tulokas ja sen touhuja on ihan mukava seurata.

Kirjoittaminen. Kirjoittamisesta olen aina pitänyt paljon.

Urheiluvaatteet

Ruuanlaitto. Olen aina nauttinut ruuanlaitosta ja leipomisesta. Siinä pääsee toteuttamaan itseään.

Pojan kasvun ja kehittymisen seuraaminen.

Lapsia kun on, niin mielenkiinnonkohteet on sen mukaisia pitkälti.

Ekologisuus
Kestovaipat
Kantoliinat
Lasten vaatteet
Kirppiksien kiertely
Musiikki

Vaikkakin urheilu vie suuren osan ajasta on silti välillä osattava huokaista ja katsoa muitakin asioita..
-Luonto ja eläimet <3 aivan ehdottomasti elämän suola!
-Musiikki on myös tärkeää ja itse soitan mm. kitaraa ja pianoa. Lisäksi keikoilla käynti on mukavaa.
-Tykkään myös konsoli peleistä kuten X-box ja Wii!
-Ystävät, puoliso ja yhteinen tekeminen sekä yleinen hengailu, muillekkin kuin itselle täytyy olla aikaa..edes vähän.
-Tietyt elokuvat, erityisesti Tarantinon ja Tim Burtonin tuotanto.

Onpas kiva ketju, mitenkä tämä on jäänyt vuosien varrella huomiotta?

- Ihmisen fysiologia, anatomia ja liikuntaravitsemus, tai terveys yleensäkin. Tästä on tullut luettua vuosien varrella paljon ja edelleen aihepiiri jaksaa kiinnostaa.
- Psykologia, neurofysiologia ja neuropsykologia. Psykasta tulee myös ammatti, mutta etenkin neuroon liittyvät asiat käyvät harrastuksestakin. Stressin fysiologia ja liikuntapsykologia erityisaiheina.
- Kasvatustiede. Myös ammatti, mutta lisäksi kiinnostus. Koulumotivaatio on erityisaihe, jota tutkin itsekin.
- Yhteiskunnalliset asiat ja historia. Tämä on mun ja avokin yhteinen juttu, ja aihepiiriin liittyvät keskustelut ovat välillä tosi antoisia. Tähänhän liittyy sitten melkein kaikki, esim. maantiede, uskonnot, kulttuurit, politiikka, ekosysteemit, talous. Erityisesti talous- ja sosiaalihistoria kiinnostavat, ja se, miksi jostakin alueesta on tullut tietynlainen. Matkustelu siis liittyy tähän myös.
- Maailmankaikkeuden rakenne. Tämä oli yksi juttu miksi me varmaan mentiin yhteen avokin kanssa. Sittemmin kiinnostus on vähän laantunut, mutta kyllä mä tykkään edelleen lukea esim. Hawkingia. Aihepiiri on mystinen ja siten kiehtova.
- Ratsastus, hevoset, koirat. Ratsastus on pitkäaikainen harrastus, ja erityisesti ratsastuksen teoria on alkanut kiinnostaa nyt enemmän kuin pienenä. Hinnakkuus vaan rajoittaa harrastamista! Koiria on ollut kotona aina, mutta nyt on suunnitteilla jossakin vaiheessa oman hankkiminen. Myös eläinten luonnonmukainen ruokinta kiinnostaa.
- Musiikki. Pitkäaikainen harrastus, joka on ollut välillä tauollakin. Soitan huilua ja laulan, ja lisäksi kuuntelen intohimoisesti tiettyjä artisteja.
- Lukeminen. Aluksi mainittujen tietoaihepiirien lisäksi kaunokirjallisuus vaihtelevalla intensiteetillä, etenkin lomilla.
- Ruoka, ruoanlaitto ja leipominen. Tykkään katsella kaikki Top Chefit yms. hifistelyohjelmat ja kokeilla eri juttuja, vaikka perusruoka onkin mulla aika yksinkertaista. Leipominen on ihanaa stressinpurkua.
- Konsoli- ja PC-pelit. Ennen diggasin vain strategiapelejä, nyttemmin menee sitten jo tasohyppelyt ja seikkailutkin. Civilization IV:tä hakataan tällä hetkellä, lisäksi Zelda on Wiillä kesken.
- Leffat. Ajoittain, klassikoista hömppään ja takaisin. Tykkään monenlaisista leffoista.
- Milloin mikäkin. Oon vähän sellainen, että innostun aina välillä jostain uudesta aihepiiristä (esim. sisustus, kun oma kämppä ostettiin) ja luen kaiken aiheeseen liittyvän. Sitten asia saattaa jäädä pitkiksi ajoiksi unholaan.

-Autot, moottoripyörät, aseet, räjähteet, isot koneet eli lähestulkoon kaikki mikä
paukkuu, pärisee tai kolisee :D

-Elokuvat, Musiikki

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom