Muusikot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tumuuu
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
En tiedä onko tällaista threadia vielä pystyssä mutta ajattelin tehdä tämän kuitenkin.

Moni täällä ihmettelee sitä kuinka kehonrakentajat ymmärretään väärin. Itse myös ihmettelen sitä, mutta aika usein törmää siihen (ei välttämättä juuri tällä foorumilla), että muusikot mielletään jotenkin vähä älyisiksi tai alkoholisteiksi. Itse teen musiikkia, mutta eipä se todellakaan ole niin helppoa kuin moni luulee. Esimerkiksi otetaan tästä uusi "hittibiisi" Eric Prydz - Call on me. Biisi ei loista melodioillaan, mutta kuinka paljon tuo vaatiikaan älykkyyttä saada biisi kuulostamaan hyvältä useimman kuuntelian korvin? Onko täällä paljonkin muusikoita, jotka vääntävät melodioita otsa hiessä vai kaikkiko täällä pistää vapaa-ajansa kroppansa treenaamiseen :kippis1:

Ajattelin vaan kysellä että miten täällä suhtaudutaan muusikoihin ja ylipäätänsä musiikin tekijöihin :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no toi eric p... on saanut julkisuutta lähinnä sen videon takia, kukaan ei sellasta paskaa kuuntele, eihän sellasta voi kuunnella mitenkään, sama ku kuuntelis ku teen saunakauhaa.

Tohon Eric P:n tasoiseen tekeleeseen nyt ei kovin suurta musiikillista lahjakkuutta vaadita. Kivan näköinen video ei tee biisistä vielä hyvää. Itse teen musiikkia ja vaikken suuria älynlahjoja omaakkaan, saan aikaan matskua
johon voin itse olla tyytyväinen (mikä ei aina ole niin helppoa).

Parhaat biisini olen tehnyt kännissä, (myös muiden mielestä)
mutta alkoholisti en sentään ole.

Vähän eri asia tehdä sitä musiikkia koneella kuin oikeilla instrumenteilla. En tällä tarkoita sitä, että tuollaisen kappaleen tekeminen olisi kovinkaan helppoa, mutta on se kuitenkin niin eri asia kuin oikeilla soittimilla tekeminen. Ymmärrän sen, että lopullista kappaletta parannellaan koneiden kautta esim. muuttelemalla eri soittimien äänentasoa ja muuta pientä hienosäätöä, mutta jos musiikki tehdään hiirtä liikuttelemalla ja klikkailemalla nappeja niin eipä sille paljon kunnioitusta ainakaan täältä heru.

Ei sitä kunnioitusta kukaan kysy keneltäkään. Pitäkää vaan mielessä yksi asia: Se on ihan sama millä se siniaaltosoppa on loppujen lopuksi duunattu; kitaralla, koneella vai naapurin Ritvan häppäreiillä. Kunhan kuulostaa omaan korvaan, silmään, penikseen ja rektaaliin hyvältä

Itse väänsin muutama vuosi sitten omia biisejä ja tulihan koneellakin niistä tehtyä sovituksia. Innostus sitten laantui siihen kun biisien tekemiseen upposi liikaa aikaa ja softat joita mulla oli käytössä olivat huonoja... enkä tiennyt mistä saada parempia softia.

No joo jonkin verran olen säveltänyt ihan vain pianolla. Muutaman biisin ja muutaman laulun. Nuotit kirjoitin ihan käsin tavalliselle nuottipaperille (monestakin syystä) vaikka nuotinnusohjelman käyttö olisikin ollut paljon helpompaa.

Tuo Eric P:n biisi on erittäin yksinkertainen eikä kummiskaan toimi. Samaa kaavaa noudattaa myös vähän Mr. Oizon Flat Beat. Joka on yksi parhaimmista house-kappaleista mitä on tehty.
Pirun yksinkertainen, mutta pysyy kasassa kaikesta huolimatta. Ja jos genreä digaa niin biisi ei edes tylsistytä.

Salomaa sanoi:
Tuo Eric P:n biisi on erittäin yksinkertainen eikä kummiskaan toimi. Samaa kaavaa noudattaa myös vähän Mr. Oizon Flat Beat. Joka on yksi parhaimmista house-kappaleista mitä on tehty.
Pirun yksinkertainen, mutta pysyy kasassa kaikesta huolimatta. Ja jos genreä digaa niin biisi ei edes tylsistytä.

Niin no kuinkas paljon uusia innovaatioita säveltämiseen onkaan tullut klassisen legendaaristen säveltäjien kuoltua. Taitaa mm. nuo kevyen musiikin kvinttikierrot ym. tulleet jo Bachin sormista. Enää ei niinkään paljon haluta miellyttää kuulijaa yllätyksellisillä, haastavilla ja innovaatisilla tekeleillä, vaan mm. musiikin tanssittavuus on nostattanut monia tekeleitä hiteiksi. Kai sitä ihminen osaa totuttaa oman korvansa tuollaiseen Eric P:n kaltaiseen tuotantoon, mutta itse vertaisin sitä viihdearvoltaan windowsin palikkanäytönsäästäjän katseluun. Kävi oikein sääliksi kun kuulin Suomi plussalta sen alkuperäisen piisin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom