Muukalaislegioona

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Devin
  • Aloitettu Aloitettu

Devin

Banned
Olen vakavasti harkinnut Ranskan muukalaislegioonan saappaisiin astumista. Kauheen monel tuskin on hirveesti tarinoita kerrottavana, mutta haluaisin kuulla jos jollain sattuisi olemaan. Pelottaa vaan et miten treenaamisen laita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt hommaat ensitöiksesi Kirjan nimeltä "Legioonalainen Peters". Suomalaisen Kyösti Pietiläisen omaelämäkerta. Ilmestyi viime marraskuussa. Kyseinen kaveri palveli legioonassa 27 vuotta.

http://koti.mbnet.fi/wolfman/legion/leg.htm

Tuola on kanssa juttua legioonasta.

Itse luin kirjan ja kyllä haaveet legioonasta rapistuivat hetkessä. SA-Int on partioleiri siihen verrattuna. Pitää olla munaa ja pokkaa pienen kylän verran, että tuolla pysyy kyydissä mukana.

Joop, ja koalitio on kanssa hyvä paikka liittyen muukalaislegionaan.

Monet kehuvat Mustat lesket kirjaa. Kirjan kirjoittaja koki muukalaislegioonassa siviilien kyykyttämisen vääryydeksi ja siirtyi tosi toimiin taistelemaan Bosnian muslimiarmeijaan, tai jotain tähän suuntaan.

Jos joku on lukenut kirjan, olisi mukava kuulla mielipide kirjasta.

Äkkiseltään jos pitää veikata, saattaa henkikulta olla pikkusen enemmän vaarassa muslimiarmeijassa kuin hyvin varustellussa muukalaislegioonassa.

Sahara: Palkkasoturi Per Anderson kertoo kans legioonasta.
Tuskin täältä kovin monta "oi niitä aikoja, sillon olin nuori ja viriili" tarinoita tulee

Muistelisin kerran nähneeni jonkun tuolla roinaforumin puolella kirjoittaneen jollekin vanhalle kaverille, että oli 5 vuotta legioonassa ja oli vasta palannut Suomeen. Kyseessä taisi tosin olla parin postin tyyppi, että ei välttämättä ole jakamassa kokemuksiaan enää.

Originally posted by Aku-A

Tuskin täältä kovin monta "oi niitä aikoja, sillon olin nuori ja viriili" tarinoita tulee

Kerro edes jokin. Not.

Originally posted by Taisteluahven
Nyt hommaat ensitöiksesi Kirjan nimeltä "Legioonalainen Peters". Suomalaisen Kyösti Pietiläisen omaelämäkerta. Ilmestyi viime marraskuussa. Kyseinen kaveri palveli legioonassa 27 vuotta.

http://koti.mbnet.fi/wolfman/legion/leg.htm

Tuola on kanssa juttua legioonasta.

Itse luin kirjan ja kyllä haaveet legioonasta rapistuivat hetkessä. SA-Int on partioleiri siihen verrattuna. Pitää olla munaa ja pokkaa pienen kylän verran, että tuolla pysyy kyydissä mukana.

Joop, ja koalitio on kanssa hyvä paikka liittyen muukalaislegionaan.

Itse sain juuri luettua kyseisen kirjan. Kannattaa lukea, ennen kuin alkaa suunnitella mitään. Sieltä ei sitten ihan heti pois tullakaan, vähimmäispalveluaika on 5 vuotta.

Ite kävin legioonassa kääntymässä mutta on sellanen paikka että alkaa miettimään tosissaan mitä meinaa elämällään tehdä. mua ei kiinnostanu jäädä sinne 5 vuodeksi. Eikö legioona enää ole samanlainen paikka kuin 10 vuotta sitten. Tiedän henkilön joka oli siellä 5 vuotta ja pahin paikka oli kun oma tykistö ampui vahingossa päälle. Todennäköistä on että siellä ei joudu minkäänlaiseen taisteluun ellei sitten pääse laskuvarjo joukkoihin joilla taas on kaikenlaista mielenkiintoista keikkaa. Lukekaa esim. combat&survival lehtee. Siinä oli n. vuosi sitten artikkeli sarja nykyajan legioonasta. Rauhanturvaamistahan se nykyään on.

Toki koulutus on edelleen kovaa. Eräs kaveri ei kestänyt 100km marsseja ja ämpärillä päähän hakkaamista kun ei oppinut ranskaa. Karkasi sieltä ja on nykyään(?) suomessa. Kunto pitää olla kohdallaan. Sillon kun ite kävin siellä, ryssiä, puolalaisia ym. itäblokin kavereita oli hemmetin paljo.

Ranskan kielen oppii helpommalla tavallakin ja reserviläis toiminnassakin on kaikkea mielenkiintoista erikoiskoulutusta.

Originally posted by Sumppari
Monet kehuvat Mustat lesket kirjaa. Kirjan kirjoittaja koki muukalaislegioonassa siviilien kyykyttämisen vääryydeksi ja siirtyi tosi toimiin taistelemaan Bosnian muslimiarmeijaan, tai jotain tähän suuntaan.

Jos joku on lukenut kirjan, olisi mukava kuulla mielipide kirjasta.

Äkkiseltään jos pitää veikata, saattaa henkikulta olla pikkusen enemmän vaarassa muslimiarmeijassa kuin hyvin varustellussa muukalaislegioonassa.

Luin ton joskus aikanaan, ihan mielenkiintoinen. Kertoo nuoresta kaverista joka tosiaankin taisteli tuolla ja näki aikapaljon tuhoa. Tais joutua kutsuntoihin takaisin Suomeen tullessaan.

Nykyään muukalaislegioona on osa Ranskan armeijaa jotenka samat lait pätee sinne kuin muualle armeijaan.
Ranskankielen osaaminen on ehoton edellytys tuolla pärjäämiseen (yllätys).

Muistaakseni luin että perusnurmipora saa about 1000 euroa kuukaudessa normaalisti. Tietty laskuvarjojoukoilla yms
on omat lisät päälle.
Eli jos ylenet (5+ vuotta), pääset paljon komennuksille ympäri maailmaa ja satut vielä kuulumaan laskuvarjojoukkoihin saattaa tulot olla jopa 4000-5000 euroa kuussa..

Mutta toisaalta kuka tuonne palkan perässä juoksee kun Suomessakin saa paremmin sossusta..

Originally posted by Devin
Olen vakavasti harkinnut Ranskan muukalaislegioonan saappaisiin astumista. Kauheen monel tuskin on hirveesti tarinoita kerrottavana, mutta haluaisin kuulla jos jollain sattuisi olemaan. Pelottaa vaan et miten treenaamisen laita.

Saako kysyä ihan yleisestä mielenkiinnosta, että miksi legioona kiinnostaa?

Kuulopuheiden mukaan kun tiedossa olisi rahan perässä tulleiden itämaiden asukkien kanssa suoritettu 5 vuoden simputus- ja siivousnakkiharjoitus.

Originally posted by Juppe
Laita googleen hakusanaksi koalitio. Aika mielenkiintoinen suomenkielinen foorumi.

Mutta jos ei ole jotain oikeasti järkevää sanottavaa, niin turha edes yrittää rekisteröityä. Sinne ei haluta lisää paskanjauhajia/trolleja. Niitä on siellä nähty ihan liikaa.

Sitten aiheeseen.

Originally posted by Taisteluahven

28,5 vuotta, jos tarkkoja ollaan. ;)
Legionaalainen Peters on ainakin minun mielestäni helvetin hyvä kirja. Mutta jos ei aihe kiinnosta, niin tuskin tarjoaa mitään suuria elämyksiä.

Itseäni tuo Muukalaislegioona kiinnostaisi jonkin verran. Enpähän usko, että sinne koskaan päädyn, mutta eihän sitä ikinä tiedä. ;)
Olisipahan pois tullessa ainakin rahaa taskussa + rautainen kunto, ja esim. 2REPissä palvellessa voisi päästä jopa tositoimiin. ;)

Muukalaislegioonaan???!!???:confused:

Miks ihmees??
Taitaa olla että moni on katellut liikaa sotaelokuvia.Kuka :david:
haluu päästä sotimaan/tappamaan tai joutua tapetuksi jossain kaukana jossain.
Omaa maatani kyllä puolustan jos tarpeen on.

Re: Re: Muukalaislegioona

Originally posted by IronMind
Saako kysyä ihan yleisestä mielenkiinnosta, että miksi legioona kiinnostaa?

Kuulopuheiden mukaan kun tiedossa olisi rahan perässä tulleiden itämaiden asukkien kanssa suoritettu 5 vuoden simputus- ja siivousnakkiharjoitus.

Olen lukenut kirjoja ja googlettanut jo pari vuotta. Jokin siin kiihottaa. Oon kyl tietonen siit et se on vaa sykkimist ja simputust mut mieti kuinka ikimuistonen kokemus se on. Pakko kai kokeilla mihin pystyy... Suomen armeija on niin lastentarha. Olen aika paljon ehtinyt vuosien saatossa kokeilemaan (Base- ja laskuvarjohyppy, vuorikiipeilyy ym.) ja seuraava etappi on muukalaislegioona. Sitten voin v. 2008 tulla pakkotoistoon ilmoittamaan teille kaikille rakkaille kanssakeskustelijoille (paitsi Aku-A) et VITTU KU OLI HAUSKAA!!!:D :D :D

Originally posted by JACKE

Miks ihmees??
Taitaa olla että moni on katellut liikaa sotaelokuvia.Kuka :david:
haluu päästä sotimaan/tappamaan tai joutua tapetuksi jossain kaukana jossain.
Omaa maatani kyllä puolustan jos tarpeen on.

Kuten sanoin, saisipahan ainakin hyvän kunnon. Itsekuri ei riitä niin kovaan treenaamiseen, että sen saisi "kotikonstein". Ainakin jos meininki on vielä nykypäivänä samanlainen kun Petersin kirjassa, sen saa tuolla vaikka väkisin. En kyllä itsekkään ole keksinyt tarpeeksi hyviä syitä mennä tonne. Muuten varmasti menisinkin.

Ja kuten Devin sanoi, jokin siinä vain kiinnostaa. Olisihan se mukava sanoa, että on käynyt maailman kovimman sotilaskoulutuksen läpi. ;) Jossei jotain erikoisjoukkoja lasketa.

Originally posted by Tugi
Kuten sanoin, saisipahan ainakin hyvän kunnon. Itsekuri ei riitä niin kovaan treenaamiseen, että sen saisi "kotikonstein".

Jos ei itsekuri riitä kovaan treenaamiseen niin miten se sitten riittäisi legioonaan? Veikkaan, että itsekuri riittäisi ensimmäiseen maitojunaan.

Originally posted by Tugi
Kuten sanoin, saisipahan ainakin hyvän kunnon. Itsekuri ei riitä niin kovaan treenaamiseen, että sen saisi "kotikonstein". Ainakin jos meininki on vielä nykypäivänä samanlainen kun Petersin kirjassa, sen saa tuolla vaikka väkisin. En kyllä itsekkään ole keksinyt tarpeeksi hyviä syitä mennä tonne. Muuten varmasti menisinkin.

Ja kuten Devin sanoi, jokin siinä vain kiinnostaa. Olisihan se mukava sanoa, että on käynyt maailman kovimman sotilaskoulutuksen läpi. ;) Jossei jotain erikoisjoukkoja lasketa.

No muukalaislegioonan toinen laskuvarjojääkärirykmentti kuuluu maailman kovimpiin.

Tämä on jo niin klisee, mutta ei varmasti tule elämästä sitä ikuista oravanpyörää, kun hakee tuollaiseen paikkaan. Eikä varmaan ruokaostokset edes kiinnosta:rolleyes:

Originally posted by JACKE

Miks ihmees??

Itse mietiskelin legioonaa kanssa aikoinaan. No ei vaan tullut käytyä kokeissa, jälkeen päin ajatellen ihan hyvä.

Siksi, että jos sotilasura kiinnostaa niin se on ihan ykkösmesta. Itse en hakenut skappariksi tai rauhanturvajoukkoihin syystä, etten jaksa opettaa jakke jääkäriä 20 vuotta miltä puolelta puuta rynkyllä ammutaan enkä halua Kosovoon liikkuvaksi maalitauluksi joka ei saa ampua takaisin. Jos olisin valinnut sotilasuran niin olisin halunnut myös oikeaan taisteluun, koska veri vaan siihen aikaan veti siihen. Ja mitä järkeä opiskella vuosikausia taistelua, jos taidot jää käyttämättä?

Legioona on yksi harvoja paikkoja suomalaiselle, missä pääsee vielä (harva) kokeilemaan taisteluolosuhteita käytännössä. Jenkkiarmeijaan pitäisi kanssa päästä kansalaisuutta vaihtamalla. Ja aina löytyy maailmalta konflikteja, joihin voi koittaa ängetä mukaan.

Mutta jos se legioona kiinnostaa niin eikun kokeileen! Ja pääsykokeissa muistaakseni reputtaa 7/8...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom