Mustasilmä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pakkiis
  • Aloitettu Aloitettu
Mustansilmän hoitamiseen tarvittaisiin ohjeita.

Kylmää oon pitäny mutta silmä turvonnut lähes umpeen kokonaan, Auttaisko hirudoid forte tms muu voide.

Mustelma silmässä on aika karun näkönen ja reeneihin pitäis mennä viimeistään sunnuntaina :whip:

Kääri merisuolaa kankaaseen ja kastele pinnasta. Lyö setti pakkaseen tunniksi ja sen jälkeen haudo sillä nyssäkällä sitä silmää muutaman tunnin välein, aina uusiksi tieten jäähdyttäen. Ei se sitä väriä poista, mutta vähentää turvotusta melkoisesti.

Kaikenlaisten rasvojen käyttöä silmän ympäristössä välttäisin, niissä kun yleensä on se teksti että täytyisi välttää silmiin ja limakalvoille joutumista.

Mutta mutta, miksi sitä komiaa pandalookkia muuttamaan, ota treeneissä koppi toiseenkin silmään, niin saat täydellisen mustanaamio maskin illan rientoihin :)

Ei ne voiteet jälkikäteen enää auta siihen. Kysymys ei kuitenkaan ole mistään tulehdusreaktiosta mitä voiteiden vaikuttavat aineet lieventäis. Se pattihan koostuu verestä ja rikkoutuneiden kudosten nesteistä ja lähtee sieltä omia aikojaan. Jälkikäteen ei myöskään kylmällä painelu enää vaikuta asiaan kun vahinko on jo tapahtunut ja kylmä korkeintaan lievittää kipua vähän painelusta riippuen.

Itseasiassa apteekista saa rasvaa nimeltä Strombosol joka nopeuttaa verenkiertoa aluella ja samalla edistää mustelman nopeampaa poistumista. Et kuitenkaan saa sitä jos kerrot sen olevan mustaan silmään, koska silmän alueelle tuotetta ei suositella.

Sairaalassa totes että kylmä kyllä auttaa jälkeenkin päin.

Mites muuten kuumasuihku ja kevyt hieronta? eikös lämpö kiihdytä pintaverenkiertoa ja näin ollen nopeuta hyytyneen veren katoamista vai täh

Sairaalassa totes että kylmä kyllä auttaa jälkeenkin päin.

Niin siis tarkotin silleen päivien viiveellä ei enää auta. Sillon tapahtuman jälkeenhän kylmä ja kompressi on luonnollisesti ainoo oikee hoitokeino.

jo vain joillakin tulee mustasilma erittain helposti. Meika on yksi niita jolla oli silma jokseenkin aina mustana. Ei kyllakaan turvoksissa niin kuin sinun tapauksessa.
Ei auta kun odotella etta turvotus laskee. turvonneeseen silmaan kun saa uuden paukun sparratessa, niin sinne silmaan tulee painetta aika mukavasti. En isommin siis suosittele sparrausta, ennen kuin turvotus on laskenu.
Meilla taala ranskassa on salilla sellainen pieni silitysraudan nakoinen metallipala pakastimessa. talla sitte sitten ensihoitona panettiin helevetin kovaa tuohon silman alle. talla tavoin ei alaluomi tuvonnut, mutta kyllahan se veri jonnekkin meni. Itsella oli sitten puoli namaa mustana :)
Tietty tahan raudan alle marka paperinpala tai paksu kerros rasvaa mita naamassa on jo ennaltaan levitettyna.

Btw kaikille tiedoks toi merisuola homma autto turvotukseen helvetisti.

Lisäks apteekista semmosta ku hirudoid forte voidetta luomeen(EI! itse silmään) niin silmä oli pelikunnossa noin viikossa. suosittelen!

minulla on musta silmä nyt. vittu että vituttaa.. toinen kerta tänä vuonna! ekalla kerralla parani ihan itestään alle viikossa... tää on vaa nii paska juttu. ei mustan silmän hoitoon ole mitään oikotietä... vaikka kuinka koittaisi löytää ! vois vähän rauhottua kyllä nyt..

Mulla kans mustasilmä eilisen tappeluun väliinmenon takia:dance::dance2:

Merisuola paketti pakkasessa ja kovatoivominen että häviäs jokseenki maanantaihin mennessä;)

Tuli isku vain tuohon poskipään kohille mutta vaikuttaa juuri silmän alalaitaan. Mitä muita kotikonsteja olis tuohon?:kippis1:

Mulla kans mustasilmä eilisen tappeluun väliinmenon takia:dance::dance2:

Merisuola paketti pakkasessa ja kovatoivominen että häviäs jokseenki maanantaihin mennessä;)

Tuli isku vain tuohon poskipään kohille mutta vaikuttaa juuri silmän alalaitaan. Mitä muita kotikonsteja olis tuohon?:kippis1:
Vaimon/tyttöystävän meikkipussi... :rolleyes:

Back
Ylös Bottom