Muskelitädin HST-lokikirja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja leenam
  • Aloitettu Aloitettu
Toisen kierroksen 2 ekaa 15-sarjailtaa

Tunnollisen 9 päivän levon jälkeen merkkasin uudet painot, lisäilin yleensä n. 5 kiloa kaikkiin maksimeihin. Maanantaina ja tänään keskiviikkona sitten taas töihin - ja kylläpäs teki tiukkaa maanantaina! Sain kyllä vedetyksi kaiken läpi. Pelko sydämessä tasan 48 tunnin tauon jälkeen taas salille, pieniä lisäyksiä niissä liikkeissä joissa hypyt on jonkin lätkäreen kokoisia. Tiukkaa teki, muttei ollenkaan niin paljon kuin maanantaina! Seuraavan kerran pääsenkin salille vasta lauantaina, eli siis 2 vapaapäivää ( ja alkoholijuomien nautiskeluvaara molempina iltoina...)

Olen pitänyt myös pientä Atkins-light-dieettiä tässä lepopäivinä ja painosta tipahtikin lähes se lisäkilo jonka löysin vyötäröltäni enkä siis valitettavasti lihaksista.

Pidin muuten samat liikkeet, paitsi että vatsat teen vinopenkillä enkä laitteessa ja alaselän myös selänojennustelineessä enkä laitteessa. Kerään molemmissa rautaa syliin.

Päässä vikaa

Nyt oli 15-toistojen toiseksi viimeinen kerta ja hyvin menee. Ongelmia on kuitenkin, ensinnäkin tulee syysloman Espanjanmatkan takia pitkä katkos. Toiseksi on päässäni jotain vikaa, eikä vaan kuvaannollisesti: Ihan treenin lopussa tuli sellainen unenomainen tunne, en ihan tiennyt mikä oli realiteettia ja mikä valveunta. Soutaessani tuntui olevan lyhyitä katkoksia tajunnassani, enkä ole ihan varma että käymäni keskustelu oli täysin selväjärkinen. Tuntui etten muistanut minne olin lähdössä matkalle, enkä ollut ihan varma vuosiluvustakaan.

Nyt tunnen taas olevani ihan normaali, onneksi. Olin juonut yhden lasin valkoviiniä n. tunnin ennen treenejä. Koska minulla oli pahempi, samantapainen kohtaus viime maaliskuussa, olen ollut tutkittavana, se, mitä päästä löytyi, ei ollut mitään epätavallista ikäiselleni. Silti tämä on hieman pelottavaa ja inhottavaa.

Mikä pois: viini, puntit vai liian innokas lämmittely?

Takaisin Espanjasta

Viimeinen 15-toiston treeni tänään, pitkän katkoksen jälkeen.

Tuskaa teki, mutta lähes kunnialla selvisin kaikesta muusta paitsi vinopenkistä käsipainoilla. Taitanee olla ainoa liike, joka on takkuillut, vaikka reidenojennukset kyllä tahtovat olla melko rankat myös.

Keskiviikkona jatkan sitten 10-toistoilla. Torstaina on pilates-tunti, ja seuraava treenikerta siirtyykin jo taas maanantaiksi, eli en yleensäkään ehdi treenaamaan sillä 48 tunnin palatumisajalla kovin usein.

Ei millään pahalla, mutta voiko tota sun treenaamista kutsua HST:ksi. Siinähän ideana on tehdä kolme harjoitusta viikossa. Epäilempä, että tolla tyylillä siitä ei saa kovin paljoa irti. Mutta tämä oli vain minun mielipiteeni, ja kuulisinkin mielelläni muidenkin ajatuksia. Jos toi toimii sulla tollainkin, niin hyvä sitten. :)

Sakaelille

Ymmärrän oikein hyvin kysymyksesi, ei ole HST kun en pysy niissä kolmessa viikottaisessa treenissä!

Olen sen verran vanha ja siksi hitaammin palautuva, että treeni joka 2. - 4. päivä olisi ideaalinen ja voisi vielä nimittää HST-ksi. Viikon tauot muuten kuin koko kierroksen lopuksi eivät kuulu asiaan.

Perusideani oli katsoa, mitä ihmeitä HST-llä voisi tapahtua, siksi tätä lokikirjaakin pidän. Kiitos kommentista!

Kun olen saanut kierroksen loppuun, vaihdan systeemiä. Lopuksi vielä: Tavoitteenani ei ole kisailu tai muu suuri muutos, yritän vain keksiä eri juttuja, jotka ylläpitävät motivaatiota treenaamiseen.

HST katkesi lopullisesti!

Toisen kierroksen vitosista olisi ollut vain kaksi treeniä jäljellä, kun sairastuin flunssaan. Nyt on mennyt 10 treenitöntä päivää, eikä salille ole asiaa ennen lauantaita. Tällaisen tauon jälkeen en ainakaan voisi jatkaa siitä, mihin jäin, joten lopetan koko HST:n nyt!

Kun sitten pääsen taas salille, lienee parasta aloittaa jo ennenkin käyttämälläni kokovartalotreenillä, jossa mennään vähän HST:n tapaan, mutta aletaan 50 % painoilla (12 toistoa) ja lisätään tasaisesti joka kerta, kunnes ollaan entisissä maksimeissa. Sitten ajattelin kaivaa esille yhden kolmijakoisen treenin, sen josta pidin eniten, onneksi kaikki on treenipäiväkirjassa, vaikkei päässä!

Ehkäpä jotain mimmiä kiinnostaisi kuulla. miten olen saanut makeannälän kuriin: ostin kromia, 60 tablettia joissa jokaisessa 100 mikrogr. kromia. Otin näitä joka aamu 3 kpl. kunnes paketti oli syöty. Huomasin nopeasti makeanhimon hävinneen, eikä esim. suklaa maistunut ollenkaan niin hyvältä, että sitä olisi viitsinyt yhtä palaa enemmäan syödä! Samoin näläntunne aterioiden välillä väheni huomattavasti. Pudotin näinä viikkoina vähän yli kilon!

ähäkutti!

Enpä malttanut olla kokeilematta, miltä tuntuu 12 päivän tauon jälkeen jatkaa siitä, mihin jäin! Ajattelin, että jos ei kulje niin mitäs siitä. Tulos: Jalat, hauikset ja ojentajat menivät ihan kivasti ohjelman mukaan, selkä, rinta ja olkapäät eivät. Vatsat ja alaselkä eivät olleet mikään ongelma myöskään.

Lisäksi olen kerran kokeillut, miltä tuntuisi kyykätä 80 kg (olen nyt vähän yli 60 kilon kyykkääjä) ja sekään ei ole ihan mahdoton ajatus, eiks oo kivaa? (Otin siis painot niskaan ja notkistin polvia vain ihan vähäsen, yhden kerran.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom