Musiikinteko-ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonksu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tietääkö kukaan mistä saisi imutettua kattavan musiikinteko-ohjelman?
En tarkoita mitään e-jay:n tapaista roskaa, vaan jotain, missä olisi PALJON yhyitä ja yksinkertaisia sampleja ja niiden laajat muokkausmahdollisuudet. E-jay:ssahan kaikki samplet ovat pitkiä ja sisältävät monia pieniä rummunlöyntejä ja kitaranrämpytyksiä jne. ja sen takia musiikista tulee huonoa.

Ps. En aio ryhtyä muusikoksi, mutta joskus kun ei ole muuta tekemistä musiikin kanssa räpeltäminen on yllättävän hauskaa!!!

Rebirth nimisellä ohjelmalla sai ainakin hienoja kone-soundeja aikaseks mutta näin äkkiseltään aika vaikee käyttää. Se on siis virtuaaliversio jostain syntikka-härvelistä. Ohjelman tekijä on Propellerhead.

Tosiaankin E-jay kannattaa heittää ikkunasta ulos. Ohjelmiahan on joka lähtöön, mutta itse suosittelisin jotakin näistä: Fruity loops, Reason 2, Buzz tai Fasttracker 2.

Etenkin fruity loopsista pidän itse kohtuullisen helppokäyttöisyyden(kunhan pääsee alkuun) ja monipuolisuuden takia. Fasttracker 2 taas on wanha(tyyliin amiga) ja erittäin helppo/yksinkertainen, mutta osaavissa käsissä silläkin saa aikaan vaikka mitä. Buzz on Fasttrackerin kehittyneempi versio, mutta aika vaikea lähestyä IMO. Reason 2 taas simuloi oikeaa mikseri/sämpleri/sekvensseri yhdistelmää ja on kuulemma erittäin hyvä vaikken itse sen toimintaa tajuakkaan:).

Ja sämplejähän ei näiden ohjelmien mukana tule juuri lainkaan, koska nämä on tarkoitettu ihan omankin musikin luomiseen. Syntetitisatooreilla pääsee alkuun. JA http://www.mikseri.net/forum/

Kiitokset vaan jukille, taidat olla enemmänkin perehtynyt tähän aiheeseen!
Nyt lähti lataukseen toi Fruity loops (10 mb). Löysin vain demoja, ja tässä oli rajoituksena se, että kappaleita ei voi tallettaa. Pitää myöhemmin varmaan ettii netistä koko versio...

Perkele!
viiskutosella melkein 11 megan faili. Ehin imuttamaan 99% prosenttia ja sitte yhteys katkes ja kone sekos...
Mitä mä oon tehny ansaitakseni tämän???
Nyt katon kazaasta jos vaikka löytyis koko versio.

Originally posted by Jonksu
Perkele!
viiskutosella melkein 11 megan faili. Ehin imuttamaan 99% prosenttia ja sitte yhteys katkes ja kone sekos...
Mitä mä oon tehny ansaitakseni tämän???
Nyt katon kazaasta jos vaikka löytyis koko versio.

getright tai vastaava vois olla kätevä tollasia kivoja ylläreitä varten

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rebirth ja Modplug -yhdistelmä on todettu toimivaksi ainakin konesurinan suhteen.
Samplejahan on netti täys.

Hyvä Combo on Reason2 ja Fruityloops, ja versio 3.4.5:stä alkaa olemaan Fruityssä aika hyvät sekvensseriominaisuudet ja monipuoliset säätövarat.
Rebirthiä en suosittele kellekkään. Sillä ei saa kun paskaa aikaseks, ellei oo joku minimalistic-hardtrancen ystävä. (sillonkin se kuulostaa tietokonemusalta, ei katu-uskottavaa)
Fruityssä on taas hyvä mallinnos TS-404:sta, jolla saa ihan uskottavaa trancesäröö aikaseks ja vaikka ihan hyvän siniaaltobassonkin, aika monenlaista kun vaan jaksaa säätää. Lisäks tossa ftuityssä alkaa olemaan aika maireet sämpleriominaisuudet. Joten eiköhän toi kokoonpano toimi aika hyvin osaavissa käsissä. Opettelua vaatii molemmat, ei tule kuin manulle illallinen, molemmat ohjelmat on kuitenkin niin helevetin monipuolisia.

Hyvä ohjelma on Reason2+Nuendo siellä taustalla. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom