Musiikin kuuntelu kotiteatterilaitteilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nin, eli jos hommaan DVD:n ja TV:n jatkoksi kotiteatterivahvistimen + kajarisysteemin, niin kuinkas tällaisella sitten sujuu muusikin kuuntelu kun onkin kyse tavallisesta CD-levystä ilman useampia kanavia. Tuleeko musasta ns. puuroa?

huh huh, tulipas pitkä lause...

kuuntelet musaa pelkästää pääkajareilla. Vahvarista säädät sellasen moden päälle, et toimii vain pääkajarit.. ite en oo paljoo kotiteattereilla leikkiny, mut jotenkin tollee se menee

Vähän kerettiläistä se on, mutta mun Yamahassa on ihan mukavasti toimivia monikanavatiloja myös stereoäänelle. Eli ei tule puuroa, riippuen soittimesta tietty.

Jos soittaa musaa taustalla niin on ihan mukava levittää äänikenttä laajemmin olohuoneeseen, jos takakaiuttimet eivät ihan hanurista ole verrattuna pääkajareihin.

Joo, 5.1-järjestelmällä voi hassutella muutamien cd-levyjen kanssa siten, että laittaa Dolby Surroundin päälle ja sen jälkeen pää- ja keskikajareista tasot kokonaan nollille. Muutamien bändien biiseissä tulee takakanavista pelkät stemmat ja kitarasoolot. Tosi hauskan kuuloista.

Originally posted by t-mies
Nin, eli jos hommaan DVD:n ja TV:n jatkoksi kotiteatterivahvistimen + kajarisysteemin, niin kuinkas tällaisella sitten sujuu muusikin kuuntelu kun onkin kyse tavallisesta CD-levystä ilman useampia kanavia. Tuleeko musasta ns. puuroa?

huh huh, tulipas pitkä lause...
ei mulla ainakaan tuu puuroa.. 5.1 surroun systeemi mur myl on aika isot nuo kaijuttimet..pitäs huutaa meleko lujaa et tulis mössöä... mut jos ei muuta napsauttaa direct cd tai stereo
nappulaa

Ihmettelen vaan että miksei kotiteatterilaitteisto sopisi musiikin kuunteluun?? Pidät vaan huolta et etukajarit on käytössä, so simple! Jos pidät subbarin päällä niin suosittelisin et pitäisit sen tason vähän pienenpänä kuin leffoja katsoessa, ettei tule PUUROA;)

Moi,
jos ostat uusimpia kotiteatterivahvistinmalleja niin niissä on Dolby Pro Logic II jokaisessa, se on mielestäni erittäin hyvä. Tosin kannattaa satsata hieman myös takakaiuttimiin jos aikoo käyttää DPL2:sta musiikin kuunteluun. Niin ja ainakin Yamaha RXV-730:ssä saa tuossa DPL2 tilassa keskikaiuttimen tasot nollaan, joka ainakin minulla on pakko tehdä kun keskikaiutin on pelkkiä leffoja varten eikä siihenkään kovin hyvä :david: <-- oli pakko laittaa David!!

Kyllä minä ainakin ihan normaalisti kuuntelen musakkia kotiteatterilla. Sen oon huomannu, että esim metallimusa jossa on taustalla yleensä joku matala hevikitara, puuroutuu aika paljon, kun taas poppi kuulostaa helvetin hyvältä kun takaa kuuluu taustalaulu ja ja esim. diskantta ja edestä pauhaa rummut ja kitara.

Aika loistava kotiteatterikokemus on kuunnella Metallican S&M:ää dolbyna ja KOVAA :evil:

Kotiteatterikamat löytyy ja kunnolliset, mutta stereona mä kuuntelen musani. Ei mee jakeluun kuinka osa bändistä soittaa edessä ja osa selän takana :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom