MuscleToad - muskeli rupisammakko - Anton Jirout

Kaveri oli joskus tuollanen joka aina mietti että kuka käyttää kuka ei. Luokitteli aina tuloksia ja ulkomuotoja sen mukaan. Varmaan puolet sen henkisestä energiasta treenin suhteen meni natu vai ei juttujen pyörittelyyn.
Itse ollut aina suorapuheinen niin sanoin aina mitä milloinki meni. Lopputulema siitä oli se että se aina halveksi ja vähätteli kaikkea mitä tein. Kehui tuntemiensa natujen tuloksillla jatkuvasti.
Pettymys oli suuri kun lopulta ne sen ihailemat natut paljastuikin feikkinatuiksi. Itse olin homman tienny koko ajan mutta en viitsinyt mitään sanoa.

Loppupelissä on aivan sama mitä muut vetää. Totuutta ei tule koskaan tietämään eikä sen selvittämiseen ole mitään keinoa.
Kannattaa tehdä parhaansa omista lähtökohdistaan.
Henkinen energia kannattaa suunnata siihen miten itse voi tehdä asiat paremmin oli sitten natu tai ei.

Kaveri oli joskus tuollanen joka aina mietti että kuka käyttää kuka ei. Luokitteli aina tuloksia ja ulkomuotoja sen mukaan. Varmaan puolet sen henkisestä energiasta treenin suhteen meni natu vai ei juttujen pyörittelyyn.
Itse ollut aina suorapuheinen niin sanoin aina mitä milloinki meni. Lopputulema siitä oli se että se aina halveksi ja vähätteli kaikkea mitä tein. Kehui tuntemiensa natujen tuloksillla jatkuvasti.
Pettymys oli suuri kun lopulta ne sen ihailemat natut paljastuikin feikkinatuiksi. Itse olin homman tienny koko ajan mutta en viitsinyt mitään sanoa.

Loppupelissä on aivan sama mitä muut vetää. Totuutta ei tule koskaan tietämään eikä sen selvittämiseen ole mitään keinoa.
Henkinen energia kannattaa suunnata siihen miten itse voi tehdä asiat paremmin oli sitten natu tai ei.
WORD!

Ei bodauksessa Suomessa testata...

Monessakohan lajissa Suomessa edes testataan kattavasti? Itse olisin voinut kilpaillessani doupata kuinka paljon tahansa joutumatta koskaan edes testiin, kun en ole ollut maajoukkueessa tai muutenkaan pärjännyt tarpeeksi hyvin. Mihinkään antidoping-soppariin en ole raapustanut nimimerkkiäni. Voimailun puolella asiat taitavatkin mennä vähän eri tavalla.

...
Henkinen energia kannattaa suunnata siihen miten itse voi tehdä asiat paremmin...
Tämä pätee kaikkeen elämässä, vain itseään voi yrittää muuttaa, valitettavasti monet yrittää muuttaa muita mieleisekseen ja keskityy muiden tekemiseen.

Toi on juuri se kääntöpuoli, jos kertoo käyttävänsä. Kaikki muu tekeminen jää lääkkeiden varjoon ja arvostus laskee heti.

Itse kehityn jatkuvasti ja löydän uusia tapoja tehdä asioita paremmin. Enkä koe tarvetta verrata itseäni keneenkään muuhun.

En ole elämässäni tehnyt yhtenäkään päivänä asioita 100% täydellisesti, jotta olisin vahvempi huomenna. Niin se vaan on, että aina löytyy asioita joita voi tehdä paremmin ja se tässä onkin mielenkiintoista.

Toi on juuri se kääntöpuoli, jos kertoo käyttävänsä. Kaikki muu tekeminen jää lääkkeiden varjoon ja arvostus laskee heti.

Itse kehityn jatkuvasti ja löydän uusia tapoja tehdä asioita paremmin. Enkä koe tarvetta verrata itseäni keneenkään muuhun.

En ole elämässäni tehnyt yhtenäkään päivänä asioita 100% täydellisesti, jotta olisin vahvempi huomenna. Niin se vaan on, että aina löytyy asioita joita voi tehdä paremmin ja se tässä onkin mielenkiintoista.
Sitten sitä vasta paska onkin kun lopettaa horpan tai pitää siitä vuosien taukoa. Sitten pidetään sitä kuntoa sinä johon horkalla pääsee, sitten onkin lahjattomin kaikista.
Pitää treenistä taukoa jonku vamman takia, sitten lihasmuistilla tulee takas kun taas kestää treenata. Niin sitte onki taas kylillä varma tieto että aineet koneessa tietäähän sen ja on silti noin surkea. Se halveksunta vain kasvaa teki mitä teki. Kaiken ne aina tietää.
Sitten kuulutetaan sitä avointa keskustelua ja ihmetellään miksei douppiukot lähe siihen.

No mietipä jos kävisit lenkillä omaksi iloksesi ja käyttäisit epoa.

Jep, arvostus laskee. Ihan syystä. Samoin ihan loogista ja ymmärrettävää että tavallisen salijonnen sortuminen aineisiin laskee arvostusta.

Bodauksessa kuitenkin on kuninkuusluokka jossa homma kuuluu asiaan ja jos sinne tähtää tosissaan kilpailemaan, niin arvostus ei laske, vaikka käyttää, koska se sen vaatii.
Savolainenkin sen on todistanut, arvostusta mennyt kyllä muista tötöilyistä, mutta aineiden käytön voinut ihan avoimesti myöntää ja silti faneja riittänyt, ei siitä mitään OMG otsikoita ole revitty ja hän on voinut toimia lisäravinnebrändin kasvoina jne.

Eli mitä vaihtoehtoja tässä on kuin valehdella ja sitten ihmetellään kun jengi valehtelee. Kukaan ei halua uskoa sitä joka on lääkkeet päällä, mutta sitten taas syytellään joka toista lääkkeiden käytöstä. Mä näen että ongelma on pahasti siellä natujen päässä, mikään ei vain kelpaa.
Miks sua haittaa joidenkin natujen väheksyntä, jos itse tiedät että lääkkeet ei ole oikotie onneen ja asioita pitää tehdä vieläkin fiksummin jos rojut on kuvioissa? Kukaan suomalainen ei bodauksella leipäänsä tee, niin eiks se oo ihan vitun sama miten suuri yleisö suhtautuu.

Yleisellä tasolla roinaaminen on edelleen tabu, vaikka sitä kaikkien lajien huipulla tapahtuu, yleensä jo alemmillakin tasoilla. Mikään keino ei todistetusti murra tabuja paremmin kuin niistä puhuminen.

Musta näistä asioista on ihan hyvä keskustella, eikä pitää jonain ihme tabuna. Mitä väärää siinä on, että nuoret saliharrastajat haluavat tietää mihin kuntoon JOKU on päässyt ilman lääkkeitä. Kyllä mä kuuntelen aina mielummin rehellistä roinaajaa tai naturaalia kuin jotain valehtelevaa feikki natua mitä nyt harjoitteluun tai ruokavalioon tulee.

Esim Simo Panda TV:ssäkin sanonut omien tuloksien olevan vain sen ansiota, että olisi treenannut muita pidempään ja kovempaa. Nuoret sällit sitten uskoo tuon ja heittävät rahaa kaverille siinä toivossa, että pääsisivät edes lähelle samaa kuntoa. Tämä on väärin ja en ymmärrä miksi näitä spedejä ei saisi bustata ja sanotaan vaan, että "keskity siihen omaan tekemiseen vain"

Edelleenkin kehorakennuksessa, voimaharjoittelussa ja jopa vahvinmies kilpailuissa löytyy se testattu ja testaamaton sarja. Kilpaillaanko näissä testatuissa sarjoissa apujen kanssa sen takia, että muiten ei pärjätä?

Pahoittelut jo tässä vaiheessa natusarjoissa kilpaileville, jotka niitä apuja käyttävät en arvosta teitä yhtään.

Eiköhän homman nimi kuitenkin oo se, että huipulle pääseminen vaatii sitä kovaa työtä käytti tai ei.

No mietipä jos kävisit lenkillä omaksi iloksesi ja käyttäisit epoa.

Jep, arvostus laskee. Ihan syystä. Samoin ihan loogista ja ymmärrettävää että tavallisen salijonnen sortuminen aineisiin laskee arvostusta.

Bodauksessa kuitenkin on kuninkuusluokka jossa homma kuuluu asiaan ja jos sinne tähtää tosissaan kilpailemaan, niin arvostus ei laske, vaikka käyttää, koska se sen vaatii.
Savolainenkin sen on todistanut, arvostusta mennyt kyllä muista tötöilyistä, mutta aineiden käytön voinut ihan avoimesti myöntää ja silti faneja riittänyt, ei siitä mitään OMG otsikoita ole revitty ja hän on voinut toimia lisäravinnebrändin kasvoina jne.

En toki ole puolustellut omaksi huvikseen roinaajia millään tasolla. Olen pikemminkin puhunut natuista joita toisten tekemiset kiinnostaa hieman liiankin paljon. Vaikka olenkin heikko natu, niin en heiluttele roinakortteja tai valita siitä etten voisi enää juuri kehittyä.

Sääntöjen rikkomista ei tietenkään pidä hyväksyä. Bodaus on asia erikseen, koska se tosiaankin sen vaatii. Feikkinatuja en arvosta.

Roinan aloittamisesta pitäisi tulla lifetime banni urheiluun / natusarjoihin. Erikseen olisi sitten bodauksen lisäksi muiden lajien roinasarjat esim. vapaaotteluliitot joissa halutaankin nähdä isompia hw mutantteja jne :)

Mutta eipä tommoista voi toteuttaa. Aina löytyy tapoja huijata asiassa kuin asiassa, valitettavasti.

Onhan tuo doping vähän kuin raakanostot vs varustenostot. Raakapenkkaajien lähtökohdista se paita tuo merkittävän avun ja paitapenkkaajat kertoo, että kyllä sitä voimaa silti pitää olla ja ei se paita sitä rautaa itsekseen nosta. Raakapenkkaajia vituttaa, kun yleisö hehkuttaa niitä +400kg tuloksia, eikä pidä niitä +200kg tuloksia minään. Varustepenkkajia vituttaa kun niille jankutetaan, että helppoa se on paidalla nostaa, mutta nostappa raakana. Tästä lähtee sitten se juupas eipäs ja kenen isi on vahvin vääntö.

Jokainen valitsee itse miten ”nostaa”, mutta kyllä se omaa päätä helpottaa, että ymmärtää mistä erot johtuu, ettei lähtökohtaisesti pidä itseään täysin pakana ja toivottomana yksilönä, jos vuodessa penkki ei ole +200kg.

Esim Simo Panda TV:ssäkin sanonut omien tuloksien olevan vain sen ansiota, että olisi treenannut muita pidempään ja kovempaa. Nuoret sällit sitten uskoo tuon ja heittävät rahaa kaverille siinä toivossa, että pääsisivät edes lähelle samaa kuntoa. Tämä on väärin ja en ymmärrä miksi näitä spedejä ei saisi bustata ja sanotaan vaan, että "keskity siihen omaan tekemiseen vain"
Huijareita löytyy aina, ihan sama mikä bisnes on kyseessä. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Jos on niin hölmö että menee tommoiseen lankaan tai ylipäätänsä antaa yhden ihmisen ohjata omaa tekemistään, niin sitä joutuu kusetetuksi autokaupoillakin. Turha siinä on niitä vedättäjiä syyttää. Varmaan ainoa räikeä tapaus maailmassa tuo Panda, en nyt näkis mitään probleemaa siinä.

Totta kai sillä on helvetisti vaikutusta ihmisten suhtautumiseen, onko se kunto hankittu lääkityksellä vai oikeasti vuosien kovalla työllä. Uttikin sanoi viimeisimmässä podcastissa juuri tästä eli turboahdetut sunnuntaitreenaajat voi oikeasti tehdä treenin, ravinnon ja levon suhteen asiat totaalisen päin vittua ja olla silti kovemmassa kunnossa kuin yksikään salin pitkän linjan natutreenaajista. Ei kyllä heru sympatiaa, jos jotain douppaajaa harmittaa, kun porukka kyselee lääkkeistä. Aina on vaihtoehtona olla mies, lopettaa se käyttö ja näyttää porukalle, missä kunnossa pysyt ilman mitään ulkoisia apupyöriä. Taitaa olla vain liian iso kolaus egolle, jos se 10-15kg lihasta lähtisi seurauksena kävelemään. Tuokin on hauskaa, kun käytön lopettamisen jälkeen menetetään muutamissa kuukausissa sellainen määrä lihasmassaa, minkä rakentamiseen natulla menee 5v, 10v tai elinikä. Se siitä treeni-ravinto-lepo merkityksestä.

Kovaa duunia tarvii huipulle,käytti tai ei,juu juu,mutta kuka näistä roinan käyttäjistä haluaa huipulle,mille huipulle?
Bodilavoille?Voimanostolavoille?Varmaan yksi sadasta täällä edes yrittää huipulle,yksi tuhannesta pääsee?
Kun puhutaan kehonrakentajista esim. Artturi,niin eihän näitä kukaan hauku ja kyseenalaista,siinähän on selvä peli.
Mutta näistä tavallisista kaduntallaajista,tunnen monia salikavereita tai muuten vaan frendejä,jotka ei ollut nuorenpana
minua yhtään vahvempia,päinvastoin,aloitti käytön,niin jopas pomppas voimatasot,ei mitää ihmeellistä.
Näistä kaikki on tietysti hakenut uskottavuutta,osa ammattiin osa vaan kaveriporukoihin.pojat on poikia.
Nyt suurimmalla osalla terveyshuoli,paskottu olkapäät ja selät ylisuurilla painoilla,enkä itseasiassa ollu kenellekkään näistä
kateellinen kropasta,mut ehkä vähän niistä voimista.
Ja mikä huvittavinta,kun silloin tällöin näkee ja juttelee näille,viimeksi viikko sitten,niin aina tulee ne omat ennätykset mainittua,
siis lääkkeillä hankitut,siinä sitten oon hiljaa,kun en voi voittaa,miksei ne kerro niitä natutuloksia. :)

Mun mielestä toi perusta-argumentti (kehityksen perustana treeni ja lepo, ei lääkkeet) on vähän hölmö, jos puhutaan roinaamisesta. Ei tarvii vetää nimiä tähän keskusteluun mun puolesta, mut tulee mieleen esimerkiks eräs cbb-huippu, joka siirtyi kehonrakennukseen ja sai muutoksilla lähemmäs kolmekymmentä kiloa lihasmassaa lisää.
  • Kokeneella kisaajalla ravinto, lepo ja treeni on jo optimoitu niin hyvin kuin on osattu. Lääkkeet mukaan -> sovitetaan kolminaisuus sopimaan tehokkaampaan fysiologiaan. Jossei lääkkeillä olis tossa merkittävää osuutta, mistä tässä koko keskustelussa on kyse, niin miksei noita muutoksia ole ollut mahdollista tehdä jo ennen toiseen sarjaan siirtymistä?
  • Saman voi sovittaa taviksen elämään: asiat on tehty parhaan osaamisen mukaan ja sovitettu treeni ja lepo muuhun elämään. Lääkkeet mukaan -> retorinen kysymys: mitä tapahtuu?
Siitä harjoittelun pyhästä kolminaisuudesta tulee silloin jonkinlainen neliö, jossa treeni, lepo, ravinto ja lääkkeet on samassa suhteessa toisiinsa. Tiettyä tasoa ei oo 99,9 prosentille ihmisistä mahdollista saavuttaa ilman lääkkeitä.
Nuorille tai kenellekään ei pitäis maalata epärealistisia kuvia tavoitteista. Koittakaa vaan kasvattaa lapsenne susta voi tulla mitä vaan -mentaliteetilla. Lopputulos on takuuvarmasti aloitekyvytön nuori aikuinen, joka ei kestä pettymyksiä. Mikään motivaatioteoria ei muutenkaan tue tollasta käsitettä, että tavoitteiden haasteellisuus parantais tuloksia. Jonkun Wayne Gretzkyn kirjasta voi toki lukea latteuksia, miten kaveri ulkojäillä päätti, että hänestä tulee maailman tasokkaimman jääkiekkoliigan pistepörssin kunkku. Nää on kivoja tarinoita, mut helvetin kaukana todellisuudesta.

Totta kai sillä on helvetisti vaikutusta ihmisten suhtautumiseen, onko se kunto hankittu lääkityksellä vai oikeasti vuosien kovalla työllä. Uttikin sanoi viimeisimmässä podcastissa juuri tästä eli turboahdetut sunnuntaitreenaajat voi oikeasti tehdä treenin, ravinnon ja levon suhteen asiat totaalisen päin vittua ja olla silti kovemmassa kunnossa kuin yksikään salin pitkän linjan natutreenaajista.
Mut tätä ei saa sanoa ääneen, tai on automaattisesti kirveensä, tai siis käsipainotankonsa kaivoon heittänyt katkera natu, josta ei tuu ikinä mitään. Vai miten se oli.

Siitä harjoittelun pyhästä kolminaisuudesta tulee silloin jonkinlainen neliö, jossa treeni, lepo, ravinto ja lääkkeet on samassa suhteessa toisiinsa. Tiettyä tasoa ei oo 99,9 prosentille ihmisistä mahdollista saavuttaa ilman lääkkeitä.
Nuorille tai kenellekään ei pitäis maalata epärealistisia kuvia tavoitteista. Koittakaa vaan kasvattaa lapsenne susta voi tulla mitä vaan -mentaliteetilla. Lopputulos on takuuvarmasti aloitekyvytön nuori aikuinen, joka ei kestä pettymyksiä. Mikään motivaatioteoria ei muutenkaan tue tollasta käsitettä, että tavoitteiden haasteellisuus parantais tuloksia.
Aika hyvin tiivistetty. Voihan sitä haaveilla kasvavansa Mr. Olympiaks natuna, kasvattavansa aikuisena työkseen yksisarvisia ja nussivansa erilaisia pilluja koko loppuelämänsä, mutta kun se ei vaan mee niin. Liharekaks ei kasva ilman lääkkeitä, yksisarvisia ei oo olemassa ilman psykoosia ja erilaisten pillujen päivittäinen nussiminen vaatii aika paksun lompakon. Joka muuta väittää, valehtelee.

Jos realiteetteja kemian merkityksestä ei uskalleta heittää tiskiin, niin se on kyllä takuuvarma keino olla saamatta arvostusta. Kuten tässäkin ketjussa todettiin, Savolainen on puhunu suunsa puhtaaks kuurittelusta ja KUKAAN vähääkään kehonrakennuksesta ymmärtävä ei oo vähätelly Supermassan supermassoja tai kuitannu hardwörk ja dedikeissönii jollain "no kyl mäkin roinalla"-aivopierulla.

Vaikka treenaan ite täysin eri tavoittein ja metodein ja oon varmaan melkein kaikesta muustakin eri mieltä kuin esim. @Mike, niin osaan nostaa hattua äijän työmoraalille, tekemisille ja saavutuksille, eikä vähiten sen takia että myös siitä kemiasta puhutaan suoraan.

Back
Ylös Bottom