Murtumat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on tällä hetkellä ibuprofeenia 800 mg reseptillä ja sitä sais ottaa maks. 3,2 g/vk eli 4 kertaa päivässä. Otan niitä välilevyongelmaan, tällä hetkellä menee n. 3-4 puolikasta päivässä (1,2-1,6 g). Kun otin lähemmäs 3 g/pv alussa niin tuli vatsaoireita, iho kuivui, silmästä meni verisuonia? 2 krt (ehkä tuon takia) ja olin väsynyt koko ajan. Mustelmiakin tuntuu tulevan helpommin, tai sitten vaan kuvittelin kun lueskelin noita sivuoireita..

Kyllä sitä buranaa määrätään sekä kipuun, että leikkauksen jälkeisien mahdollisten tulehdusten estoon. Kipua saa ja pitääkin ehkäistä alussa lääkkeillä. Panacodia ja buranaa ei kuitenkaan pidä syödä kuin karkkia. Aika nopeaan saa vatsansa pilattua niillä. Itsellä ensimmäisten post.op. päivien jälkeen pahan murtuman johdosta panacodia meni 6kpl, eli paljon ja burana 600 3kpl. Nämä oli maksimiannokset minulle, 100kg miehelle. Panacodissa on kuitenkin sen verran paljon parasetamolia verrattuna kodeiiniin, että en todellakaan suosittele kauheasti niitä syömään. Lisäksi esim. ummetus voi olla aika tuttu juttu, jos niitä syö urakalla.

Mjuu se sivuvaikutuslista on aika näyttävä. Itellähän ei ummetusta ollut ollenkaan, vaan aivan jotain muuta.

Reilu 2 viikkoa sitten murtu kantaluu ja telaluu. Hoitona 8:n viikon kipsaus. Yllättävän pienestä tällistä minun mielestä meni.

11.6. eli 16 päivää sitten murtui solisluu ja tänään olen ollut välillä pitempiä aikoja ilman kantosidettä. Ennuste oli että 3-4 viikon kuluttua murtumasta saa/pitää luopua kantositeestä niin onko minun järkevää olla ilman kantosidettä? Kipulääkityksen lopetin kokonaan jo 23.6. eli 12 päivää tapaturmasta ja solisluun alueella ei ole kipua jossen liikaa liikuttele kättä. Mieluiten luopuisin kantositeestä jo nyt mutta mietityttää vaan että onko siitä haittaa luutumisen kannalta?

Suosiolla kannattaa pitää se lääkärin ohjeistama aika. Sitä ei kukaan mene sanomaan, että onko luutunut jo nyt kunnolla vai ei, mutta miljoona kertaa kannattavampaa pitää viikko pidempään, kun hajottaa uuestaan ja pitää uusiks sama, ellei pidempi satsi.

11.6. eli 16 päivää sitten murtui solisluu ja tänään olen ollut välillä pitempiä aikoja ilman kantosidettä. Ennuste oli että 3-4 viikon kuluttua murtumasta saa/pitää luopua kantositeestä niin onko minun järkevää olla ilman kantosidettä? Kipulääkityksen lopetin kokonaan jo 23.6. eli 12 päivää tapaturmasta ja solisluun alueella ei ole kipua jossen liikaa liikuttele kättä. Mieluiten luopuisin kantositeestä jo nyt mutta mietityttää vaan että onko siitä haittaa luutumisen kannalta?

sanotaan näin että kipu on huonoa.

Jos ei satu, on ihan jees.... xD

et jos oikeesti normaalit toimet menee ihan kivuttomasti ilman kantosidettä niin toki voit olla ilman, mutta mieti kans että jos satut jotenki mokaamaan ja perus horjahtamaan tai jtn nii pysyykö käsi paikoillaa ja pysyykö kivuttomana ilman kantosidettä...parempi pelaa varman päälle

et jos oikeesti normaalit toimet menee ihan kivuttomasti ilman kantosidettä niin toki voit olla ilman, mutta mieti kans että jos satut jotenki mokaamaan ja perus horjahtamaan tai jtn nii pysyykö käsi paikoillaa ja pysyykö kivuttomana ilman kantosidettä...parempi pelaa varman päälle

Mun kysymys oli että onko siitä haittaa luutumisen kannalta jos en pidä kättä enää kantositeessä? Esim viikko sitten jos roikutin kättä niin kävi kipeää. Nyt enimmäkseen roikutan vaan kättä ja ei käy kipeää. Kun ei näistä jutuista ole tarkkaa tietoa itellä niin tulee vaan oletus että voi tehä semmosta mikä ei käy kipeää. Enpä juurikaan pysty kättä käyttämään päivätoimissa, pitämään kevyttä tavaraa kädessä/paikallaan. Kättä pystyn liikuttamaan kyynärvarresta ylös-alas mutta olkavartta en pysty hirveästi liikuttamaan.

Suosiolla side sen aikaa ku lääkäri on sanonut. EI sitä oikeasti kukaan pysty sanomaan, että onko luutunut jo niin kuin pitääkin vai ei. Paitsi toki rtg:ssä

Onko muuten ihan normaalia kun mulla on ollut mustelma jo kolme viikkoa? Lähinnä mietin että onko sen takia tarvetta mennä lääkäriin? Mustelma oli aluksi murtuman kohdalla, nyt se on laskeutunut rintalihaksen alaosaan ja kainaloon. Ei ole kipuja. Mustelma on ollut koko ajan kellertävä. Se ilmeni vasta 3-4pv murtuman jälkeen.

Eiköhän tuossa vaiheessa kannattas kävästä siel lekurissa. Mustelmahan syntyy ku verisuoni hajoaa ja veri pääsee vuotamaa sieltä pois. Jos mustelma liikkuu vois kuvitella et suoni vuotaa enemmänki aina edellisen kohda mennessä umpeen tai sit siel on hyytymä joka liikkuu...näin mututuntumalla sanottuna.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Keltavihreämustasekoitus mustelma on tosi yleinen vaiva tommosissa tilanteissa. Saattaa kestää 1vk-5vk hävitä. Jos menee yhtään sitä pidemmälle ni sit heti lekuriin.

Solisluu parani yllättävän nopeasti ja olin jo kuudessa viikossa töissä ja pelaamassa salibandyä. Sitten ilmeni alle viikossa uusi vaiva. Saman puolen olkapään ahtauma. Mulla oli edelleenkin iso mustelma, lääkäri piti tätä jo hieman epätavallisena ja osasyynä ahtaumaan. Ahtauman vuoksi tulehtui jänteitä etu-, keski- ja takaolkapäästä. Tyly tuomio oli että viikkoja ellei jopa kuukausia ilman raskasta urheilua.

Suositut

Back
Ylös Bottom