Muotopohjalliset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Scout
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs itsellä ollut jo pitkään sellanen ongelma, että toinen jalka on ainakin numeroa isompi kuin toinen, joten pitäisi ostaa aina kahdet lenkkarit, monot yms.. jos haluaa että pienempikin jalka on hyvin tuettuna kengässä.

Onko joku teettänyt tuollaisia muotopohjallisia? Urheilukaupanmyyjä niistä joskus kertoi. Jos on niin missä ja paljon maksavat kpl/pari? Noilla pohjallisilla saisi varmaan myös askelvirheet yms. kuntoon ? :piis:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkoitatko siis tukipohjallisia? Itselläni sellaiset on, ja hyvin ovat auttaneet polvi-/selkävaivoihin. Tuosta kokoasiasta en tiedä, mutta omat pohjalliset hommasin muutava vuosi sitten Fysioterapiakonsultelta. Siellä näkyi olevan tietoa pohjallisista ja hinnoista. En muista mitä omat pohjalliseni maksoivat... olisiko ollut päälle sadan euron mutta alle kaksi sataa...

edit: myös askelklinikat tekee pohjallisia ja niitä on ympäri Suomea. Ftk toimii siis Helsingissä.

wippe sanoi:
Tarkoitatko siis tukipohjallisia? Itselläni sellaiset on, ja hyvin ovat auttaneet polvi-/selkävaivoihin. Tuosta kokoasiasta en tiedä, mutta omat pohjalliset hommasin muutava vuosi sitten Fysioterapiakonsultelta. Siellä näkyi olevan tietoa pohjallisista ja hinnoista. En muista mitä omat pohjalliseni maksoivat... olisiko ollut päälle sadan euron mutta alle kaksi sataa...

edit: myös askelklinikat tekee pohjallisia ja niitä on ympäri Suomea. Ftk toimii siis Helsingissä.

Itse teetin joskus inttiaikana, syynä oli korkea ja rintava jalkapöytä. Todella hyvin ovat toimineet ja askellus helpottanut, varsinkin lenkillä köydessä ;)
Hinnoista ei ole sen kummempaa tietoa, koska en niitä itse maksanut, mutta suosittelen jos tarvetta on...

Mulle on teetetty jalan mukaan pohjalliset, kun kävelin ns. ankkakävelyä ja lenkillä ollessa penikat kipeytyi jatkuvasti askellusvirheestä johtuen.
Kävin lekurilla Hakaniemen mehiläisessä, jossa lekuri kattoi jalat ja otti kipsivalokset molemmista jalkapohjista.
Lääkärissä käynti maksoi noin 80 € ja pohjalliset oli himpun alle 200 €, tuosta saa varmaan puolet pois jos ottaa vaan yhden. Sulla tosin ongelma hieman toisenlainen

Kallis sijoitus, mutta kannatti, pohjalliset on kovaa muovia ja kestäneet käytössä nyt jo toista vuotta.

Näin naisena on tietty kurjaa kun nuo pohjalliset ei mene kuin leveä lestisiin kenkiin ja kaikki ihanat ja sirot kengät saa jättää kauppaan.

Suosittelen sijoitusta, mukavammat varmasti kuin työntää toinen kenkä pumpulia täyteen, tai ostaa aina 2 paria kenkiä.

Askelklinikalta hommasin itselleni finsolen pohjalliset, kaksi tapaamista á ~30e ja pohjalliset 120e. Muuten jees, mutta joutuu aina kenkiä ostaessa tarkastamaan että on irroitettavat pohjalliset. Tosin paremmilta nämä tuntuvat kuin 90% kenkien mukana tulevista (ennen vanhaan tukipohjalliset olivat kovia ja epämukavia)

Itse hommasin pohjalliset tukipohjalliset tuossa 2,5 vuotta sitten invalidisäätiöltä, askelvirheen takia . Hintaa taisi tulla 160€ + 80€ (lekuri)

Ovat olleet todellakin hintansa väärti hankinta! Polvikolotus loppui samantien ja pohjallisten olemassaoloa ei ole huomannut ensimmäisen kuukauden jälkeen. Ainoa huono puoli on ettei ihan kaikki kengät enää sovikaan pohjallisten kanssa. Ei voi ostaa pelkästään silmää miellyttäviä kenkiä ja lestin täytyy olla melko leveä.

Pohjallisten vaihtoon kengistä toiseen on jo tottunut!

Eikös nyt ole olemassa sellasiakin pohjallisia, olisikohan ollut Niken, jotka lämmitetään uunissa ja sit astutaan niitten päälle ja ne muotoutuu sit täsmälleen omalle jalalle sopivaksi. Olen musta jossain lehdissä nähnyt mainoksia. Varmaankin löytyy jostain Juoksija-lehdestä tms.

BamHI sanoi:
Eikös nyt ole olemassa sellasiakin pohjallisia, olisikohan ollut Niken, jotka lämmitetään uunissa ja sit astutaan niitten päälle ja ne muotoutuu sit täsmälleen omalle jalalle sopivaksi. Olen musta jossain lehdissä nähnyt mainoksia. Varmaankin löytyy jostain Juoksija-lehdestä tms.
Löytyyhän niitä!
Nämä itsemuotoituvat pohjalliset eivät kuitenkaan korjaa askelvirheitä, jos niitä on!

Suositut

Back
Ylös Bottom