Muonitus pitkällä automatkalla

Kaipailisin vinkkejä pitkällä automatkalla tapahtuvaan ruokailuun. Huoltsikka-ruokailu ei inspiroi, ja pitäis kuitenkin olla hyvin säilyvää tavaraa. Ideoita, kokemuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pähkinöitä, hedelmiä, proteiinipatukoita, kuivalihaa.

Hommaa autojääkaappi. Ei väliä säilyvyydellä, kaikki käy. Nykyään noilla voi myös lämmittää safkaa..Pikku pysähdys ----> PROBLEM SOLVED...

2_166870-945x939.jpeg

Dometicin kannettava CarryCooler-autojääkaappi on helppo ottaa mukaan automatkalle, mökkireissulle tai vene-retkelle. CarryCooler kylmälaukussa on tehokas kylmäeristys ja huoleton termosähköinen kylmäkoneisto, joka toimii 12 V akkuvirralla suoraan auton tai veneen tupakansytyttimeen liitettävällä pistokkeella. Ja mikä parasta, CarryCooler-jääkaappi toimii tarvittaessa myös verkkosähköllä mm. kotona, mökillä, leirintäalueella tai vaikkapa hotellissa lomamatkan aikana. Monikäyttöisyyttä lisää mukana oleva kevytkansi, jonka avulla CarryCoolerista saa kevyesti kannettavan kylmälaukun.

Tekniset tiedot:

Väri: harmaa/valkoinen
Energialuokka: A.
Energiankulutus: 130 kWh/vuosi.
Tilavuus 25 litraa - sisälle mahtuu myös 1,5 litran pullot
Toimii 12 V ja 230 V integroidulla verkkolaitteella
Tehokas 48 W kylmäkoneisto puhallinjäähdytyksellä
Jäähdytys 20 °C alle ulkolämpötilan (ulkolämpötilan olessa max. +32 °C)
Myös lämmitystoiminto max. +65 °C
Akkuvirralla 12 V kätevä tupakansytytinliitäntä
Vankka, ja kestävä rakenne
Saranoitu kansi ja tukeva kantokahva
Mukana myös eristävä kevytkansi
Liitäntäteho: 48 W
Mitat:
Tuotteen mitat (KxLxS): 395 x 396 x 296 mm.
Paino: 4.8 kg

http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-RC260-autojaakaappi-25-litraa-12-V-tai-230-V

Jääkaappi-/mikroyhdistelmä mukaan reissuun :hyper:

Tekniikanmaailmassa oli joskus noi autojääkaapit testissä, ekat 12h parhaan viilennystehon tarjosi kuitenkin kylmälaukku ja pari kylmäkallea. Itsellä on viikonlopun retkeilyautoreissuissa iso kylmälaukku ja 4kg jäätä ja menee 3 vrk ihan hyvin eli ei tarvitse investoida mitään sähköhimmeleitä ellei välttämättä halua.

Itse ruokailuun jos itse pitäisi ajaa vaikka 6h ja haluaisin välttämättä jotain syödä niin joko hera+malto-shotti tai sitten karjalanpiirakoita, raejuustoa ja tomaatteja jostain kaupasta matkalta. Yhdessä isossa karjalan piirakassa on noin 25g hiilaria ja 5g rasvaa eli ihan käypää tavaraa kun vetää oman kulutuksen mukaan noita ja pikku purkin raejuustoa. sekä tietenkin sen puolikiloa tomaatteja tai muita helposti syötäviä vihanneksia koska kaikkihan me muistetaan syödä ne vihanneksitkin aina ;)

Jääkaappi-/mikroyhdistelmä mukaan reissuun :hyper:

Jepuleisson,

kehitys kehittyy...:D

jamppax Tekniikanmaailmassa oli joskus noi autojääkaapit testissä, ekat 12h parhaan viilennystehon tarjosi kuitenkin kylmälaukku ja pari kylmäkallea. Itsellä on viikonlopun retkeilyautoreissuissa iso kylmälaukku ja 4kg jäätä ja menee 3 vrk ihan hyvin eli ei tarvitse investoida mitään sähköhimmeleitä ellei välttämättä halua.

Mites sinä sitten tällä lämmittelet ruoat(jos haluaa lämmintä safkaa)? Muuten toki kätevä neuvo!!

Jepuleisson,

kehitys kehittyy...:D

Mites sinä sitten tällä lämmittelet ruoat(jos haluaa lämmintä safkaa)? Muuten toki kätevä neuvo!!

Kylmäksi ovat tupanneet jäämään minulla autoilessa syötävät safkat. Ellei sitten ota käyttöön intissä testattua "pakosarja-makkara" reseptiä. Eli safkat folion sisään ja paketti rautalangalla pakosarjan kylkeen kiinni ja sitten safkoista riippuen 5-20km ajoa ja ruoka on valmista nautittavaksi :D Pidemmillä reissuilla olen lämmittänyt eväät pikku hiiligrillillä, mutta tuo ei ole kovin nopeaa puuhaa.

Mulla oli eilen rokissa (ilman kylmäsäilytystä) mukana tonnikala+riisinuudeli+mausteita pakasterasiassa ja erikseen purkki raejuustoa jonka lykkäsin sinne sekaan sitten syödessä. Hyvin oli säilynyt, paitsi raejuuston neste hieman juoksettunut, mutta sekään ei haitannut makua. :)

Jos ei omista kylmälaukkua eikä halua investoida, sanomalehdistä saa taiteltua melko pätevän diy-kylmälaukun. Useimmat ruuat säilyy muutaman tunnin huoneenlämmössä tai jollain tollasella viilennyssysteemillä, kunhan pitää sen verran järkeä päässä ettei lähde mitään raakaa lihaa tai kalaa kuskailemaan.

Voi toki. Tosin jos hifistelee niin itse tekisin niin että ottaisin nopeampaa hiilaria ja lähempänä treeniä.

nykyään olen itekki ottanu nopeeta hiilaria 30 min ennen treeniä esim. Heraa ja osmopuree. Tuntuu vaa et välillä se energiataso romahtaa ja treeni menee pilalle ja välillä taaskaa ei vaikuta vaikka ottaa 50g hiilaria ennen treeniä? Mikä lie mättää?

nykyään olen itekki ottanu nopeeta hiilaria 30 min ennen treeniä esim. Heraa ja osmopuree. Tuntuu vaa et välillä se energiataso romahtaa ja treeni menee pilalle ja välillä taaskaa ei vaikuta vaikka ottaa 50g hiilaria ennen treeniä? Mikä lie mättää?

Kunnon annos ruokaa 2-3 h ennen reeniä, siis oikeesti ISO annos. Jaksaa painaa salilla ja tarvi hiilaria tankkailla erikseen.

Sähköllä toimiva kylmälaukku mikä ylhäällä mainittiin, sisälle ruokatermos mihin lämmintä ruokaa ja termospullo, niihin saa lämmintä ja säilyy monia tunteja lämpimänä, ainakin itsellä. Jossei pidä kylmälaukussa noita niin pitäisi säilyä hyvinkinkauan lämpimänä.

Vedä toi setti ja lataa toinen sheikkeri jota litkit treenin aikana. Itsellä siis aina ennen treeniä 40g maltoa ja 50g heraa jonka juon loppuun tai lähes loppuun jo ennen treeniä. Sitten toinen samanlainen sheikkeri on mukana ja sen litkin treenin aikana. Palkkari sitten vielä perään tai normi ruokaa riippuen tilanteesta.

Long story short: kokeile vetää hiilareita myös treenin aikana

Eikä se hiilareiden mättäminen loputtomiin auta. Muutenhan jaksaisi juostakin maailman tappiin kun pitää aina välissä pienen vitargo-tauon.

Hedelmät ja marjat, myös kuivattuna, pähkinät, siemenet, juurekset, keitetyt kananmunat, purkkikalat, hunaja, vettä / koivumahlaa / hedelmä-/kasvismehua, ruisleipää, merisuolaa ja muita kuivattuja mausteita, oliiviöljyä, jne. Kyl noista saa jo tehtyä aika paljon kaikkea.

Kiitos hyvistä ja asiallisista vinkeistä. Eiköhän näillä eväillä jo pääse aika pitkälle :) Tuo sähköllä toimiva kylmälaukku vaikuttaa todella hyvältä, täytyy testaa ainaki se, ja parit muutki vinkit.

Suositut

Back
Ylös Bottom