Munuaisarvot

moro,

Mulla on ollut munuaisarot koholla jo 3,5 vuotta peräkkäin, alku vuodesta 2012. Arvo on pyörinyt siinä 127-135.
Pitääkö olla huolestunut asiasta?
Lääkäri määräsi kusitestiin ja verenpainetta pitäisi seurailla.
Kreatiinia olen syönyt lähes koko ajan.
Kerran olin noin 4kk syömättä kreatiinia ja kävin mittauttamassa arvot, niin ei muutoksia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyseessä on sellainen asia että käänny ehdottomasti lääkärin puoleen. Kannattaa heti reagoida ja selvittää asia ammattilaisella niin ei tarvitse myöhemmin ihmetellä.

Toki voit kokeilla tupakan, suolan, proteiinin ja kreatiinin vähentämistä. Juomista kannattaa myös tarkkailla, siis tarpeeksi puhdasta vettä niin elimistö puhdistuu paremmin.

Onhan tuossa jo selvää munuaisfunktion alenemaa. Onko ikää mittarissa paljon? Onko kakkostyypin diabetestä kehittymässä? Kreatiini ei terveitä munuaisia haittaa vaikka hieman saattaa krea-arvoa nostaakin. Mutta jos on munuaisten vajaatoimintaa, mikä sulla saattaa olla kehittymässä, niin silloin kreatiini kuormittaa munuaisia lisää. Ehdottomasti lääkäriin asiaa selvittämään, jotta saadaan tilan etenemistä hidastettua.

Juon aika vähän vettä, sitä täytyy lisätä.. suolaa kohtuudella on mennyt ruokiin. ikää kohta 40.
onko alkoholilla vaikutuksia? juon kyllä aika paljon, vähintään 1-2 kertaa viikossa.
jätän nyt ainakin tuon kreatiinin ja vettä heti aamusta runsaasti..

Verenpaineen ja valtimotaudin hoito tärkeintä. Elektrolyyttitasot pitäisi myös pitää kunnossa. Tupakka ja monet lääkkeet rasittavat munuaisia. Ja muut perussairaudet voivat munuaisia vauriottaa, kuten diabetes. Kehittyvä kakkostyypin diabetes ehtii tehdä tuhojaan ennen kuin sitä havaitaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom