Mulla on ensiasunto, ja tarvisin muutaman remonttivinkin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slow
  • Aloitettu Aloitettu
Eli homman nimi olisi seuraava. Olen asuntooni täysin tyytyväinen, yhtä aisaa lukuunottamatta. PARVEKE!. Asuntoni sijaitsee aika tuoreessa taloyhtiössä, joka on rakennettu vuonna 2009. Ajatuksena mulla olisi sellainen, että haluain ton parvekkeen pois, ja tehdä siitä "ns" "lisähuoneen". Onko kellään hajuakaan siitä, minkälaisesta remontista ja remonttirahoista tullaan puhumaan, mikäli tälläinen toteutuisi? Onko teillä suositella jotain firmoja jotka tekevät vastaavia hommia!?

Ja sit vielä toinen tärkeä kysymys, tarviiko hakea jotain erityis rakennuslupaa? Ja jos niin mistä? :D

Pikaisia vaustauksia odottelen! :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Puhut ensiasunnosta joten oletan sinun olevan osakas.

Osakkaan on ilmoitettava huoneistoremontista taloyhtiölle, kun huoneistoremontti voi vaikuttaa talon rakenteisiin tai naapurihuoneistoihin - Remontista ilmoittaminen - Isännöintiliitto

Tuosta löytyy remontista ilmoittamisen suhteen selkeät ohjeet. Seuraavassa kohdassa on eritelty remontit, jotka todellakin kannattaa ilmoittaa. Lopuksi on vielä selitetty miten niitä ilmoituksia käsitellään.

Tuo halusi "lisähuoneesta" kuulostaa lähinnä lasitetulta ja lämmitetyltä parvekkeelta. Kannattaa olla yhteydessä parvekkeen lasituksia tekeviin yrityksiin ja tiedustella sieltä.

Parvekkeen muuttaminen täysin lämpimäksi ympärivuotiseksi lisähuoneeksi ei tule onnistumaan (okei, helvetin hyvillä perusteluilla ja järjettömällä määrällä rahaa hyötyyn nähden onnistuu toki kaikki). Parvekkeen lasittaminen ja mukavuuslämmöksi vaikka joku infralämmitin taas on kiinni ihan talonyhtiön suhtautumisesta.

Ei taida pilvilabran rakennus parvekkeelle onnistua :D

Oothan osannu ottaa huomioon hulluja visioita miettiessäsi, että eristeisen seinän rakentaminen parvekkeelle syö vähäistä pinta-alaa ja paljon?

Periaatteessahan se jo jotain auttaisi jos laittaa tiiviin lämpölasituksen ympäri parveketta. Umpiseinää lienee turha haaveilla. :)
Luvat tarvii paitsi taloyhtiöltä, myös rakennusvalvonnasta.

Halvimmillaan lasit taitaa olla kymppitonnin luokassa.

Mitäköhän tähän vastaisi, yksi hulluimmista kysymyksistä mitä olen kuullut tai tyhmimmistä, en tiedä kysyjän ikäää mutta vastaan että Jersey Shore, Pimp my Ride jeejeejee MTV.

Mitäköhän tähän vastaisi, yksi hulluimmista kysymyksistä mitä olen kuullut tai tyhmimmistä, en tiedä kysyjän ikäää mutta vastaan että Jersey Shore, Pimp my Ride jeejeejee MTV.

Tyhmiä kysymyksiä ei ole, vaan .....;)
No itse olen haaveillut autotallia parvekkeelle, jos asuisin kerrostalossa:D

Hieno kysymys ja mukavaan aikaan päivästä teet remppasuunnitelmaa! Hyvä! Älä unohda Yakuzia!

- - - Updated - - -

Minä haaveilen pyörivästä takasta.

Minä haaveilen pyörivästä takasta.

Tuohonhan on vaihtoehtojakin pilvin pimein. Laitetaanko kaukosäätimellä? Not my cup of tea, mutta mikäs siinä jos tykkää.

max-blank-berlin-rotating-fireplace.jpg

greenhouse-8.jpg

spartherm-rotating-fireplac.jpg

Ai vihtu kun naurattaa kun mietin sellaista uutta kerrostaloa, jonka seinästä työntyy rivi lasitettuja parvekkeita, ja yksi näistä on muurattu umpeen tiilillä koska joku teki siitä itselleen huoneen :lol2:

No omaan korvaan ei oikein kuulosta että olisit asuntoosi tyytyväinen, se on selkeästi liian pieni jos tarvitset kokonaisen huoneen lisää...

Tuo parvekesuunnitelma on aika lennokas. Rahaa ja byrokratian hampaita kulutetaan varmasti niin paljon että pienemmällä vaivalla ostat suoraan isomman asunnon.

Jos sulla on suht tilava vaatehuone niin se olisi varmaan helpoin, niistä on modattu atk-nurkkauksia/työtiloja sun muita aika paljonkin... toisaalta sitten pitää keksiä mihin vie kamat sieltä vaatehuoneesta vie, kellarin kanahäkkiin voi tietysti viedä niin ainakin naapurit pääsevät pöllimään parhaat päältä ;)

Minä oon ennenkin tehnyt tollasia laajennuksia ja helppo homma on! 10 000e niin onnistuu, tartteen vaan rahat ensin bahamansaarten tililleni että voin ostaa materiaalit.

noniin, laskeudutaan sieltä mikä mikä maasta tänne normi ihmisten pariin ja todetaan heti että parvekkeesta et kyllä huonetta tule tässä maassa ikinä rakentamaan ja siihen ei tarvitse enempää ajattelua uhrata, lasituksilla saat siitä semi lämpimän oleilutilan ja se on ainoa mitä voit tehdä.

Ei kerrostalvoparvekkeesta lämmintä tilaa esimerkiksi talveksi saa millään luvallisin keinoin. Parvekelasit tuovat jonkinlaista suljetumman tilan tuntua ja erilaisia ulkolämmittimiä voi hommata, mutta kuka nyt talvella viitsii parvekkeella jonkun lämpölampun alla hytisten aikaansa viettää muuten kuin pakollisella tupakalla...
Kesällähän parvekkeella kelpaa sitten oleskella. Senkun kalustaa vaan mieleisekseen ja asentaa parvekelasit, jos ei ole jo.

Olis kyllä ihan hauska, jos joku rupeis omin luvin parvekkeesta huonetta rakentamaan. Voisi kuvitella tapahtuvan ihan hyvin jossain Venäjällä. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom