Mulholland drive

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topias
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Tuomo
se leffan alkupuoli oli ihan selvästi vain sen Dianan fantasiaa, hän itse oli unessaan Betty jne. loppupuoli sitten oli oikeasti tapahtunutta. unessaan hän näki oikean elämän henkilöitä ja tapahtumia erilaisina mielleyhtyminä jne. niinkuin unessa yleensäkkin. en minäkään kyllä kaikkea symboliikkaa tajunnu.
Piuuu: luulin että spoikan takana oli jotain mieltä avartavaa mutta just samat sanat tuli mieleen kun äsken katsoin kyseisen pätkän. Ja nyt heti kiirehdin innoissani katsomaan 'ratkaisua' spoikan takaa.
En sitten tiedä onko tossa mitään naurettavaa tai edes tekotaiteellista saati käsittämätöntä, tosi hyvin kuvattu kyseinen edelle mainittu asia koska noin selkeästi ja samalla tavalla aukesi ilmeisesti muillekin. Vai onko jollain täysin eriäviä mielipiteitä tosta selityksestä? :confused:
Alku oli melko ponneton ja turhaan tuli koko ajan kelattua että mitähän käsittämätöntä ja mielenvikaisen ajatuksenjuoksua tässä nyt on. Mitään sellaista ei ollut.

Olen itsekin katsonut kyseisen leffan ja pari asiaa jäi hämäämään. Osaako kukaan vastata:
1. Mikä oli se paskapötkyn näköinen mies siellä kujalla, kahvilan takana?

2. Mitä oli ne vanhukset, jotka tulee sieltä sinisestä kuutiosta?

3. Mikä on se sininen kuutio ja miten se päätyy siellä helkkarin silencio-klubilla Dianan laukkuun?

4. Jos Diana onkin Betty, niin miten hänen keskustelunsa Cocon kanssa on selitettävissä?

Originally posted by msj81
Olen itsekin katsonut kyseisen leffan ja pari asiaa jäi hämäämään. Osaako kukaan vastata:
2. Mitä oli ne vanhukset, jotka tulee sieltä sinisestä kuutiosta?

3. Mikä on se sininen kuutio ja miten se päätyy siellä helkkarin silencio-klubilla Dianan laukkuun?
Jep, nyt se on sitten virallista. En koskaan, siis en koskaan halua nähdä tätä leffaa.

:lol2:
Pitääkö kaikkien pienten yksityiskohtien nyt olla täysin selvää kun kerran tilanne on tämä:
Originally posted by akki
alussa se vaalea nainen menee nukkumaan (näkyy peitto ja tyyny) ja kaikki on unta siihen asti, kunnes se sininen rasia tipahtaa siellä sen naisen tädin huoneen lattialla, ja ne kaksi naista häviää jonnekin...Loppuleffa olisi sitten totta...
niin ja lopussa se sitten sekoaa ja ampuu itsensä. Kuten sanottu, loistavasti kuvattu unien sekavuus ja yhtymät todellisuuteen ovat usein juuri kuten tuossa kuvattu, ei kovinkaan loogiset. Vastaukset mielestäni msj81:n kyssäreihin.
1. Se kökköäijä oli kai se sama spurgu siinä lopussa.
2. Ne vanhukset oli tyyliin sen omat isovanhemmat, jotain väliä?
3. En kyllä itsekään osaa sanoa oliko sininen kuutio sitten oikeasti olemassa ja oliko sillä mitään merkitystä. Uskon että se oli vain mielleyhtymä siihen siniseen avaimeen, Dianahan ei tiennyt mihin avain oikeasti sopi. Anyway, se klubiosuus oli vielä unta joten so not.
4. Siis miten niin selitettävissä? Coco oli oikeasti sen ohjaajan mutsi. Betty tarjoilija. Muu oli unta. Sehän oli tavannut kaikki noi hahmot ennen sitä varsinaista unta.

Jos olisi nähnyt leffan aikaisemmin, en olis varmasti kovinkaan paljon noteerannut kyseistä elokuvaa. Ehken olisi edes kelannut loppua ja olisin tässä ketjussa haukkunut sen tekotaiteelliseksi paskaksi. Ja nyt olenkin kuin sattumalta elokuvan puolestapuhuja tämän polemiikin takia. David Lynch, job well done.
:)

Tulipa katsottua. No olihan se erilainen, mutta ei se juoni ainakaan saanut pitämään otteessaan ja odottamaan mitä seuraavaksi tapahtuu (kuten mielestäni hyvät leffat tekevät). Eli eipä loppujen lopuksi kamalan syvällisiä ajatuksia herättänyt tai saanut mitään ahaa-elämyksiä aikaan. Henkilöhahmoille ei kauhean syvää luonnetta myöskään saatu rakennettua joten ei aihettanut "samaistumisen" tunteita sillä saralla. Keskivertoa parempi, johtuen ehkä valaistus/värisävyistä ja yleisestä toteutuksesta mutta kuten alussa sanoin niin juoni ei kanna tarpeeksi. Näin täällä tänään.

:david: :david: :david: /5

Nyt vasta tuli katsottua Mulholland Drive. Minulla ei järki riittänyt jäsentelemään elokuvan tapahtumia vielä ensimmäisellä katselukerralla. Toisella kerralla aivojen solmut alkoivat avautumaan, ja pienille yksityiskohdille ja vihjeille alkoi löytyä merkityksiä, ja huomasin kyseessä olevan mestariteos. Muita adjektiiveja: nerokas, surullinen, kieroutunut, hauska, ahdistava, aivoja kutitteleva. Kolmas katselukerta odottaa. Täydet viisi piikkiä Maddoxin pakaralihakseen :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:.

Leffa meni kyllä itselläni kaikkien aikojen top kolmoseen heittäen. Parhaiten sitä kuvaa jossain netissä näkemäni kommentti: "Mullond Dr. is a trippy mind fuck! But a good trippy mind fuck." Eka katselukerta oli leffan tunnelman ja kuvauksen ansiosta nautinnollista, toinen kerta oli nautintoa kun älysi missä mennään. :)

Mulla tää meni bottom kolmoseen. Suoraan rektaaliin! Käsittämätöntä paskaa! Ehkä mä en oo tarpeeks syvällinen ihminen tollaseen möngerrykseen. Voin rehellisesti sanoa että pystyisin tekemään paremman leffan. Onneks siinä näky tissit ni ei menny 2 ja ½h ihan turhaan :D

Maddox on nero!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Pain
Todella tuskallinen elokuvakokemus. IMHO, elokuvasta ei tee hyvää pelkästään se, että se on "erilainen". Ja kyllä toi saa ainakin meikäläiseltä tekotaiteellisuudesta viisi davidia :david: :david: :david: :david: :david: . Määriteltiin se sitten miten tahansa.

Tämä siis vain oma mielipiteeni...

Aamen. On se perkele ku täällä kehua retostetaan ja vouhkataan hullun lailla tollasista paskaleffoista, Matrix reloadedistakin oli aivan mieletön polemiikki päällä tässä taannoin. Jos jokin on ruskeaa, haisee pahalta ja maistuu paskalle, niin uskokaa minua - se on paskaa. Ei se siitä tulkitsemalla ja uudelleen maistelemalla paremmaksi muutu!

Edit: Tossa elokuvassa näkyy muuten kaikkien aikojen ensimmäisen latinalais-amerikkalaisen miss USA:n rinnat, että ei menny kattominen ihan hukkaan. Sen verran pitää vielä sanoa, että elokuvassa ei suinkaan häirinnyt se juoni, vaan se surkean hitaasti etenevä jahkailu, jota esim. Twin Peaksissä ei ollut. Elokuva ei meinannu oikein millään alkaa, ja sitte kun se alkoi, niin se loppui :david:

Itse tykkäsin elokuvasta ja väitän jopa ymmärtäneeni sen
jollakin tasolla. Mun mielestä Lynchin leffoissa on parasta
se usvanen ja unenomainen epätodellinen tunnelma. Melkein
ihan sama mitä leffassa tapahtuu, kunhan uppoutuu siihen
fiilikseen :)

Parhaita näkemiäni elokuvia! Ehkä parempi kuin Lost Highway! Se tunnelma, se tunnelma. Itse en varmaan koskaan olisi tajunnut elokuvan juonta, ellei yliälykäs ystäväni olisi sitä kahden viikon pohtimisen jälkeen keksinyt. Sitten kun sen tajuaa, niin koko leffa aukeaa täysin. Mutta väittäisin jopa, että leffasta jää parempi maku jos sen pointti jääkin täysin mysteeriksi. Sellaisia elokuvia ei ole montaa, ainakaan noin tunnelmallista.
Ei tuo vaan sovi niille, jotka hakevat elokuvista vain turruttavaa ajanvietettä tyyliin James Bondit.

Eilen katsoin leffan eka kerran. Aivan loistava vaikka tosiaan pää oli sekaisin session jälkeen. Harvoin aamulla eka ajatus on että mitä vittua siinä leffassa tapahtui. Katson tänään uudestaan :D

Lynch on nero.

Kun tätä threadia vilkuilee, tulee äkkiseltään mieleen että ko. leffa on kuin joku mensan testi..? Pitänee katsoa, vaikkakin vaivun varmaan masennuksen ikuisiin syövereihin jos en ymmärräkään täysin mitä tapahtuu.

Hyvä leffa, joka vähän epäonnistuu joissain kytköksissään. Kelvollinen yritys Lynchiltä, mutta juonikiemurat voisivat olla koukuttavampiakin. Pari epäolennaista juttua häiritsee, kuten myös huonosti tehdyt eläkeläiskohtaukset :4: -

Täytyy sanoa, että itse katson leffoja vain ja ainoastaan viihtyäkseni. Jos haluan älyllistä stimulaatiota, niin voin vaikkapa lueskella kirjoja tai pelata shakkia.

Twin Peaks oli silkkaa neroutta, mutta tämä...

En voi edes kuvailla kuinka paska leffa tämä on. Ehkä vielä paskempi kuin superpaska Magnolia tai Donnie Darko. Jotenkin tulee mieleen että näistä leffoista tehdään sekavia ihan vain siitä ilosta, että halutaan lukea kuinka punaviiniä lipittävät arvostelijat kehuvat maasta taivaisiin jotain, mikä on oikeasti krapula-aamun aivopierun tulosta.

Maddoxille taas kerran hatunnosto. Mietin vain oikeasti, että kuka tämän kidutuksen haluaa käydä läpi uudestaan.

Jopa Steven Seagalin uudemmat leffat ovat vähemmän tuskaa katsoa.

:0:

Onhan toi vähän hölmöä kun leffaa ylistävät sanovat:

- Et vain ymmärrä tätä leffaa, katso vain niitä aivottomia leffoja

Mutta samaan hengenvetoon sama intellektuelli akateemikko sanoo:

- En ymmärtänyt mitään tästä elokuvasta ja siksi se on niin kiehtova

Loistoleffa, on tullut katsottua useampaan kertaan!

Tunnelma. Jumaliste sitä on vaikea kuvata. Lynch saa aurinkoisen biitsikelinkin tuntumaan halutessaan uhkaavalta. En mä tarvitse leffalta älyllistä haastetta vaikka MD sitä muka tarjoaakin. Mulle riittää Lynchissä kuitenkin ihan vain se fiilis, minkä hän kykenee luomaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom