Mulholland drive

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topias
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Onkos kukaan nähnyt kyseistä elokuvaa? Oli helvetin hyvä leffa, mutta VÄHÄN jäi auki miten se sitten päättyi. Veikkaanpa, että niillä jotka ovat leffan nähneet voi olla samoja ongelmia.
Tota leffaa joutuu kyllä vähän kelailemaan jälkikäteen ;)

Todella loistava elokuva. Yksi parhaimmista.. Kyllä olin kuin lapiolla päähän lyöty, kun näin sen ensimmäistä kertaa. Ensimmäiset 1,5 tuntia tajusin koko homman ja sen jälkeen se tapahtui, koko elokuva teki semmoset temput....että meni pari päivää miettiessä tapahtuman kulkua. Sitten katoin sen uudestaan ja se alkoi pikku hiljaa avautumaan. Nyt tiedän koko juonikuvion, mitä nyt pari kohtaa on hämärän peitossa. Ne Lynchin vihveet auttoivat aika paljon.. Kaiva ne jostain.

En viitsi juonta alkaa selittämään, jos joku ei ole elokuvaa vielä nähnyt.

kaks kertaa ollaan vuokrattu isolationin kans ja kummallaki kerralla syystä tai toisesta katsomatta..ehkä kolmannella kerralla..:thumbs:

Tosi tyhmäksi tunsi itsensä tuon katsomisen jälkeen! Mutta en onneksi ole ainut, kahden kaverin kanssa katsottiin eikä nekään ymmärtäneet sen enempää! On vaan jotenkin hassu tunne, kun kerralla tipahtaa totaalisesti kärryiltä, eikä enää ymmärrä loppuleffasta mitään... :confused:
:spoil:
Mutta toinen katsomiskerta auttaa kuulemma kummasti, kunhan on ensin lukenut ne vihjeet. Sen verran voin sanoa,
että yksi kaveri oli tulkinnut sen niin, että alussa se vaalea nainen menee nukkumaan (näkyy peitto ja tyyny) ja kaikki on unta siihen asti, kunnes se sininen rasia tipahtaa siellä sen naisen tädin huoneen lattialla, ja ne kaksi naista häviää jonnekin...Loppuleffa olisi sitten totta...
Tiedä häntä, mutta kyllä tuo ehkä sitten vähän loogisemmaksi muuttuu...Pitäis kattoo uudelleen, joutais vaan joskus!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Originally posted by Tomi
Kylläpäs kuulostaa kertakaikkisen rasittavalta ja tekotaiteelliselta paskakasalta koko elokuva. [/url]
´

Voisiko joku kerrankin antaa määritelmän sille, mikä on "tekotaiteellinen"? Ovatko esimerkiksi Bergmanin, Viscontin, Kieslowskin ja Fellinin kaltaisten mestarien elokuvat "tekotaiteellisia"?

Anteeksi! :( Mutta olen kyllä sitä mieltä, että jos nyt joku rupeaa ekaa kertaa leffaa katsomaan tuon mun vinkin luettuaan, niin ei kyllä paljoa varmaan tunnelmaa pilannut...

Originally posted by Agony

Voisiko joku kerrankin antaa määritelmän sille, mikä on "tekotaiteellinen"? Ovatko esimerkiksi Bergmanin, Viscontin, Kieslowskin ja Fellinin kaltaisten mestarien elokuvat "tekotaiteellisia"?

Yksi määritelmä: henkilö on sellaisessa mielentilassa/tms., että ei juuri nyt(tai ei koskaan) jaksa syventyä elokuvaan/taiteeseen kovin syvällisesti, ja ehkä saada tätä kautta elokuvasta enemmän irti, joten elokuva/taide on tekotaiteellista.

Tomin postauksen perusteella vaikuttaa siltä, että voisin pitää koko elokuvasta, pitääpä katsoa... Lynch tekee muutenkin mielenkiintoisia leffoja.:thumbs:

Katsoimme eilen naisen kanssa, sain hankkittua edullisesti region 4:sen version. Varsin mielenkiintoista. Huumoria löytyi sopivasti verrattuna muihin Lynch-pätkiin.

Olen Peaksin armoton ystävä, osittain sen huumorin takia. Muissa Lynchin leffoissa ei välttämättä ole paljon samankaltaista huumoria..?

Anyways, eihän Mulhollandista ota pirukaan selvää, mutta pitänee tsiigata uudelleen?By the way, onko kenelläkään Fire Walk with Me-leffaa jenkkidvd:nä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Todella tuskallinen elokuvakokemus. IMHO, elokuvasta ei tee hyvää pelkästään se, että se on "erilainen". Ja kyllä toi saa ainakin meikäläiseltä tekotaiteellisuudesta viisi davidia :david: :david: :david: :david: :david: . Määriteltiin se sitten miten tahansa.

Tämä siis vain oma mielipiteeni...

Minä koin viime yönä valaistumisen. Ymmärsin Mulholland driven. En kerro tällä palstalla miten se mun mielestä menee. Yritin vaimolle aamulla selittää, mutta se ei onnistu. Sen vaan tajuaa!! Kaikki pienet repliikit ja tapahtumat, joihin ei ensimmäisellä katselukerralla edes kiinnitä huomiota, saavat uudelleen katsottuna aivan uuden merkityksen.

Makuasioistahan kannattaa kiistellä ja minun mielestäni se on ehkä paras leffa, mitä olen ikinä nähnyt. Kestää monta katselukertaa vaikka päivittäin ja aina löytyy jotain uutta. Ja kokemus on niin vahva, että se hallitsee ajatuksia vielä nyt päivälläkin.

Katsoin samaan putkeen Blue Velvetin vuodelta -86 ja pakko sanoa, että David Lynch on nero! Voi olla mielisairas, mutta nero.

Nyt täytyy hommata jostain Twin Peaks, Eraserhead ja Elefanttimies. Sairasta....mutta kaunista...

Unen ja surrealismin maailmassa tapahtuvaa kikkailua, ei kyllä uponnut ainakaan muhun. Pitäisi varmaan päästä jonkun Lapinlahden potilaan kanssa samalle aaltopituudelle ennenkuin tuo avautuisi. Ahdistava leffa kaiken kaikkiaan ja vain paheni loppua kohden.

Eilen tuli telkkarista Mulholland Drivelle täydellinen vastakohta, Magnolia.

Magnolia on myös loistofilmi!!

Mä olen lähes kaikkiruokainen. Välillä on ihan kiva jopa katsoa, kun S.Seagal tms. pieksee pahikset...

joo tämä mulholland drive rävellys suksi suoraan kaikkien aikojen paskimpien leffojen listalle... joo olihan se erilainen ja "omaperäinen" mutta sepä ei siitä hyvää tee jos juoni ja toteutus on noin surkeaa ja lapsellista :urjo:

Originally posted by akki
Tosi tyhmäksi tunsi itsensä tuon katsomisen jälkeen! Mutta en onneksi ole ainut, kahden kaverin kanssa katsottiin eikä nekään ymmärtäneet sen enempää! On vaan jotenkin hassu tunne, kun kerralla tipahtaa totaalisesti kärryiltä, eikä enää ymmärrä loppuleffasta mitään... :confused:
:spoil:
Mutta toinen katsomiskerta auttaa kuulemma kummasti, kunhan on ensin lukenut ne vihjeet. Sen verran voin sanoa,
että yksi kaveri oli tulkinnut sen niin, että alussa se vaalea nainen menee nukkumaan (näkyy peitto ja tyyny) ja kaikki on unta siihen asti, kunnes se sininen rasia tipahtaa siellä sen naisen tädin huoneen lattialla, ja ne kaksi naista häviää jonnekin...Loppuleffa olisi sitten totta...
Tiedä häntä, mutta kyllä tuo ehkä sitten vähän loogisemmaksi muuttuu...Pitäis kattoo uudelleen, joutais vaan joskus!

Vittu tää spoil on ihan turha. eihän tota pysty mitenkää olee kattomatta. :(
No onneks ei toi leffa kiinnosta. :lol2:

2.time

Pitäis katsoa toistamiseen toi Mulhollandi, niin jospa se avautuisi paremmin?

Magnolia oli kyllä edelleen siisti elokuva!
Käsittelee kohtuullisen rankkoja aiheita, mutta hauskalla tavalla.
Leffan pituuskaan ei haitannut, ei tuntunut kyllä kolmituntiselta ollenkaan...

mikä tossa mulhollandissa loppujen lopuksi oli niin käsittämätöntä?
se leffan alkupuoli oli ihan selvästi vain sen Dianan fantasiaa, hän itse oli unessaan Betty jne. loppupuoli sitten oli oikeasti tapahtunutta. unessaan hän näki oikean elämän henkilöitä ja tapahtumia erilaisina mielleyhtyminä jne. niinkuin unessa yleensäkkin. en minäkään kyllä kaikkea symboliikkaa tajunnu.
aivan naurettava tapa tehdä leffa, ohjauskin oli aivan tylsää ja ponnetonta. ei se "juoni" tuntunut edes etenevän mihinkään. paljon melua tyhjästä koko leffa

IMO todellinen klassikko. helvetin jees leffa.

kaikilla on tietty oikeus mielipiteeseen, mutta eka kerta kun kuulen näin murskaavaa kritiikkiä tästä mestariteoksesta.

Originally posted by Tuomo
mikä tossa mulhollandissa loppujen lopuksi oli niin käsittämätöntä?
se leffan alkupuoli oli ihan selvästi vain sen Dianan fantasiaa, hän itse oli unessaan Betty jne. loppupuoli sitten oli oikeasti tapahtunutta. unessaan hän näki oikean elämän henkilöitä ja tapahtumia erilaisina mielleyhtyminä jne. niinkuin unessa yleensäkkin. en minäkään kyllä kaikkea symboliikkaa tajunnu.
aivan naurettava tapa tehdä leffa, ohjauskin oli aivan tylsää ja ponnetonta. ei se "juoni" tuntunut edes etenevän mihinkään. paljon melua tyhjästä koko leffa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom