MSI emolevyssä kaikki diagnostiikkaledit pimeänä bootissa eikä boottaa

Emolevy vanha K7T PRO ja prosessori Duron 700. Mitä arvelette mikä voisi olla vikana..poweri ja kovalevy testattu toimivassa koneessa ja toimii 100 % varmasti.

Dean Kuntz sanoi:
Emolevy vanha K7T PRO ja prosessori Duron 700. Mitä arvelette mikä voisi olla vikana..poweri ja kovalevy testattu toimivassa koneessa ja toimii 100 % varmasti.
Taitaapa olla emo paskana jos diagnostiikkaledit ei pala.
Noi ledit pitäis mun muistaakseni ilmoittaa sentään emon toimivuuden vaikka laudassa ei olisi kiinni mitään, kuten prosu, muistit, kortit. Eli lauta kiinni poweriin ja jos ledit ei ilmoita laudan olevan kunnossa, niin paskana on. :)

Tuolle emolle on tyypillistä, että se hajoaa. :) Muistaakseni joku regulointi juttu. Aikanaan, kun tuo emo oli "in", niin noita paukkui jatkuvasti. Koita tutkia onko konkat pullistuneet jne. Kysy murosta, niillä on paljon surullisenkuuluisia kokemuksia tuosta emosta.

Kyllä se emolevy taitaa olla rikki. Kiitoksia neuvoista muuten olisin alkanut epäilemään prosessoria tai muistia.

Onkos se ihan ok, että hommaa jonkin uuden, Duronin 200 MHz FSB:tä tukevan emolevyn ja laittaa siihen tuon vanhan Duronin väliaikaisesti ja muistiksi vaikka 333 MHz:n muistia? Tosin löytyisihän noita vanhoja emolevyjä käytettynä.

Mulla kans MSI emolevy ja nyt jonkin aikaa ollut ongelmana että prossu käy saatanan kuumana ja sitä pitää käyttää alitehoisena (ja eri tuulettimia/siilejä kokeiltu jne) tuntunut siltä koko ajan että tuuletin toimii alitehoisena. Koneella myös pelatessa tapa joko jämähtää täysin. Ei buuttaa mutta jämähtää ja ctrl+alt+del eikä mikään auta paitsi raakabuutti. Samaten eräissä peleisse kone vain sulkee sen pelin ja boottaa itsensä. Noh selkeesti ylikuumenemis ongelmia johtuen tuosta tuuletin+prossu combosta. Tähän mennessä en ollut mielestäni löytänyt yhtään pullistunutta konkkaa mutta nyt kun lukasin tän threadin päätin jällee tarkistaa ja kyllä PRKL tuossa näyttä yks konkka olevan raskaana!! Onneks oon niin PA että uutta emoa ei voi ostaa viel vähään aikaan. Onneks toimii kone silti vaikka joutuukin alitehoisena pyörittään. Se konkka vielä ihan tossa MSI emolevys olevan neliönmuotoisen jännitelähdeliittimen vieressä

KelkanNaru sanoi:
Mulla kans MSI emolevy ja nyt jonkin aikaa ollut ongelmana että prossu käy saatanan kuumana ja sitä pitää käyttää alitehoisena (ja eri tuulettimia/siilejä kokeiltu jne) tuntunut siltä koko ajan että tuuletin toimii alitehoisena. Koneella myös pelatessa tapa joko jämähtää täysin. Ei buuttaa mutta jämähtää ja ctrl+alt+del eikä mikään auta paitsi raakabuutti. Samaten eräissä peleisse kone vain sulkee sen pelin ja boottaa itsensä. Noh selkeesti ylikuumenemis ongelmia johtuen tuosta tuuletin+prossu combosta. Tähän mennessä en ollut mielestäni löytänyt yhtään pullistunutta konkkaa mutta nyt kun lukasin tän threadin päätin jällee tarkistaa ja kyllä PRKL tuossa näyttä yks konkka olevan raskaana!! Onneks oon niin PA että uutta emoa ei voi ostaa viel vähään aikaan. Onneks toimii kone silti vaikka joutuukin alitehoisena pyörittään. Se konkka vielä ihan tossa MSI emolevys olevan neliönmuotoisen jännitelähdeliittimen vieressä
Kun prosu saa epätasaisesti virtaa, niin sillon se kuumenee. Todennäköisesti joku konkka on loppu ja ei vaan varaa enää itseensä tarpeeksi ja antaa ulos epätasaista virtaa "tämänhän jo tiesit, mutta näin tiivistettynä". Osta jostain tuollainen käytetty emo. Ei noista enää 20 euroa enempää joudu maksamaan. Tai jos on näprääjän vikaa niin haet komponenttiliikkeestä uuden konkan. :)

jep, itelläkin tooosi vanha msi:n emo ja samat viat. prossu käy perkeleen läpimänä, pelit jumii ja konkat raskaana. Noh se on onneksi siis niin vanha jo että joutaakin jo laueta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom