MP3, flash vai kovis

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wintikka
  • Aloitettu Aloitettu

Wintikka

Jabba the Hutt
Mode
Ikä
55
Kaupunki
Stadi
Katselen tässä juuri uutta MP3-soitinta. Pähkäilen vain, että kumman ottais. Kovismalleissa on tilaa enemmän kuin laki sallii, mutta ovat ilmeisesti herkempiä kaikelle liikkeelle.
Onkos noista 256 Mt flash-soittimista mihinkään? Niihinkin saisi 4 h musaa mukaan...... Nyt hajonnut malli oli 64 Mt, joka hajosi 2 v. ja 20 pudotuksen jälkeen ;-))

MB:ssä oli just joku vertailu kovismalleista ja vain Iriver oli hyvä. Tosin hintaa lähes 500 e.....
256 Mt flash-soittimia saanee 150 e?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Wintikka sanoi:
Katselen tässä juuri uutta MP3-soitinta. Pähkäilen vain, että kumman ottais. Kovismalleissa on tilaa enemmän kuin laki sallii, mutta ovat ilmeisesti herkempiä kaikelle liikkeelle.
Onkos noista 256 Mt flash-soittimista mihinkään? Niihinkin saisi 4 h musaa mukaan...... Nyt hajonnut malli oli 64 Mt, joka hajosi 2 v. ja 20 pudotuksen jälkeen ;-))

MB:ssä oli just joku vertailu kovismalleista ja vain Iriver oli hyvä. Tosin hintaa lähes 500 e.....
256 Mt flash-soittimia saanee 150 e?

Tsekkaapa esim MuVo TX (128, 256 tai 512 megaa) ->
http://www4.tomshardware.com/mobile/20040330/index.html

Omiin tarpeisiini riitti 128 megainen MuVo NX (99€ Gigantista) ->
http://www4.tomshardware.com/consumer/20031015/index.html

Näppärä soitin/muisti ja syö mitä tahansa tiedostoja, kätevää jos joutuu siirtämään tavaraa koneelta toiselle ilman verkkoyhteyttä :)

Tietty jos haluat gigakaupalla tilaa niin kovalevysoitin ostoskoriin, hintaa tosiaan tuleekin sitten aika reippaasti ;)

Jeps, tollasen 256 Mt Creativen vois ottaa. Eipä mun tarvitse raahata 20 Gt mukana eli ei kovis-soitinta.....

Ton MB-vertailun voi jättää omaan arvoonsa. Mulla on Creative Zen NX 30Gt ja on oikein mainio, akku kestää pitkään ja tilaa on kehvelisti. Käyttöliittymä on helppo oppia jne. Hintakaan ei ole paha vrt johonkin Applen vastaavaan, maksoin tästä muutama kuukausi sitten 345e.

Zii, perusteluja? Tuntus, että on taas perinteinen suomalainen "mulla on tää, tää on paras" selitys. Kyllä MB:ssä on ihan asiantuntevia jannuja enkä yhtään epäile tuon vertailun luotettavuutta, vaikka tietokonepuolella tuo lehti kyllä painottuu vähän aloittelijoiden puolelle. iRiver ja iPod oli odotetusti ykkösinä testissä, eikä noi nyt niin paljon kalliimpia halvimmillaan ole kuin tuo Zen NX.

Kyllä ne iRiver ja iPod on creativea kalliimpia, minä meinasin tuon iRiverin hankkia nyt kesälomalla. Kaveri osti oman Creativen tässä joskus ja ei ole mitään pahaa sanottavaa, kyllä sen käyttöliittymän oppii äkkiä. Maksoi siitä muistaakseni jotain alle 300e.

Minulla on IRiverin iFP-190TC 256MB malli. Reilu vuoden ollut käytössä eikä mitään vikoja ole ilmennyt. Kyllähän tuohon ihan kivasti mahtuu musiiikkia. Tosin oikein pitkille matkoille musiikki ei tahdo riittää.

Radiokin tuossa on, tosin riippuu aika paljon paikasta miten hyvin radio kuuluu. Ja onhan tossa vielä mikki, eli toimii vaikkapa sanelukoneenakin.

Suosittelisin IRiveriä, helppokäyttöinen ja hyvä äänenlaatu.

Sam Earch sanoi:
Zii, perusteluja? Tuntus, että on taas perinteinen suomalainen "mulla on tää, tää on paras" selitys. Kyllä MB:ssä on ihan asiantuntevia jannuja enkä yhtään epäile tuon vertailun luotettavuutta, vaikka tietokonepuolella tuo lehti kyllä painottuu vähän aloittelijoiden puolelle. iRiver ja iPod oli odotetusti ykkösinä testissä, eikä noi nyt niin paljon kalliimpia halvimmillaan ole kuin tuo Zen NX.

Joo, siis hyvä testi sinänsä. Mitä nyt tuli kuitenkin ostopäätöstä harkitessa katseltua esim ipodia niin se tuntuu olevan survottu täyteen kaikkea turhaa ulostetta, esim kalenteri ja pelejä, turha niistä on maksaa mp3-soittimessa, imo.

Verkkokaupan hinnat: Apple iPod 40GB, 628.90 euroa - Creative Zen NX 30GB, 349.90 euroa. 10 gigaa ja 279e eroa. Creative Zen Xtra 60GB, 472.90 euroa. Creativessa siis 20gt enemmän tilaa mutta maksaa 156e vähemmän. Mun makuun tossa on vähän turhan suuri ero jo, mutta jokainen tehköön omat päätöksensä. Ainakin tässä vertailussa on myös todettu Creativessa olevan parempi äänenlaatu.

onko kellään tietoa saksan nettikaupoista missä hinnoissa liikutaan verrattuna suomeen?ja jos vois laittaa linkkejä tai infolinkkejä vaikka muille foorumeille missä ois tästä asiasta niin se ois hyvinkin pop :)

Ostin Creativen Muvon TX 256 Mt muistia. Pieni ja näppärä soitin. Kohtuullinen ääni ja kestää kovaakin menoa......... 159 e stockalla.

Wintikka sanoi:
Ostin Creativen Muvon TX 256 Mt muistia. Pieni ja näppärä soitin. Kohtuullinen ääni ja kestää kovaakin menoa......... 159 e stockalla.

Erittäin hyvä valinta :rock:

Uusimmassa Tekniikan Maailmassa oli artikkeli:
"MP3-soittimet 256 megatavua ja alle 200 euroa"

Testissä oli 13 soitinta vertailussa ja voiton vei Creative Muvo TX 256MB.
Soitin sai yleisarvosanaksi 8,3 / :4:.

Hyvää:

* Äänenlaatu
* Toimiva kokonaisuus

Huonoa:

* Lukitus vain valikosta

Toiseksi testissä tuli samalla yleisarvosanalla iRiver iFP-190TC 256

Hyvää:

* Äänenlaatu
* Soittoaika

Huonoa:

*Tiedostojen siirto

Lähde:Tekniikan Maailma 11 / 04, sivut 44-53

zii sanoi:
Ton MB-vertailun voi jättää omaan arvoonsa. Mulla on Creative Zen NX 30Gt ja on oikein mainio, akku kestää pitkään ja tilaa on kehvelisti. Käyttöliittymä on helppo oppia jne. Hintakaan ei ole paha vrt johonkin Applen vastaavaan, maksoin tästä muutama kuukausi sitten 345e.

Ei sitä mb:n verailua kannata omaan arvoonsa jättää (en ole kyllä lukenut mutta ei tuo nx mikään ihmeellinen tuote ole). Itsellä on samainen NX malli kuin sinulla. Miinusta tulee meikäläiseltä ainakin tuosta Creativen paskasoftasta jonka joutuu asentamaan mikäli filukoita haluaa siirrellä <-- Aivan perseestä. Volume loppuu 'kesken' (lähinnä ulkona nx --> stereot yhdistelmä ei tunnu riittävän. Vanhempi 30Gt malli ei minusta kärsinyt tästä vaivasta!). Käyttöliittymä ei ole mikään järjen riemuvoitto <-- vrt. ipod.

Plussina: hinta, vaihdettava akku, pitkä käyttöaika, kaikki musa mahtuu samaan pakettiin. Nyt jussinakin on helppoa ottaa vaan nx ja välijohto matkaan eikä sen kummemmin tartte miettiä levyjen raahaamista mukana:).

Ei toi lenkillä hypi lainkaan, satoja kilometrejä on takana nx:n edeltäjän kanssa ilman ongelmia. Jostain kumman syystä edellinen hajosi (otti melkoisen rajuja iskuja vastaan mukisematta, mutta eräs kaunis lauantai aamu ei vanha malli suostunut enää käynnistymymään ollenkaan :D), mutta takuusta laittoivat mukisematta uutta mallia tilalle.

Kyllä mä tätä kuitenkin voin ihan suositella vaikka missään nimessä ei mikään täydellinen tuote ole kysymyksessä.

zii sanoi:
Verkkokaupan hinnat: Apple iPod 40GB, 628.90 euroa - Creative Zen NX 30GB, 349.90 euroa. 10 gigaa ja 279e eroa. Creative Zen Xtra 60GB, 472.90 euroa. Creativessa siis 20gt enemmän tilaa mutta maksaa 156e vähemmän. Mun makuun tossa on vähän turhan suuri ero jo, mutta jokainen tehköön omat päätöksensä. Ainakin tässä vertailussa on myös todettu Creativessa olevan parempi äänenlaatu.

tota 40GB ipodia saa halvimmalla Applen omasta verkkokaupasta siellä hinta on 549 euroa. Toimitus kotiovelle Suomessa .

Applestore

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom