Mozilla Firefox 2.0 on julkaistu, hae omasi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo. nyt sain pelaamaan. oli jostain syystä ikivanhat soneran asetukset tuolla proxyssä... =)

Asensin muutamaa päivää etukäteen RC3:sen. En ole kyllä huomannut automaattista päivitystä viralliseen versioon eikä manuaalinen löydä mitään.
Vai oliko siinä edes yhtään bugikorjausta tai mitään?

RC3 on sama kuin nyt julkaistu "final"

Autopäivitys ei hae tota 2.0 vaan se on tahalleen tehty niin että pitää manuaalisti hakea. 1.x versioon tulee vielä yksi päivitys jonka jälkeen se on mahdollista päivittää myös 2.0ksi.

Firefoxista on myös mahdollista tehdä vielä nopeampi! Sille oli olemassa oma extension, Fasterfox, jonka saa ladattua täältä http://fasterfox.mozdev.org/

tai sitte voi about:config kautta säätää käsin, katsokaa esim mozillan tukiforumeita

Firefoxista on myös mahdollista tehdä vielä nopeampi! Sille oli olemassa oma extension, Fasterfox, jonka saa ladattua täältä http://fasterfox.mozdev.org/
Ei vaan ole vielä yhteensopiva uuden 2.0 version kanssa. Mulla oli se laitettuna jo valmiiksi vanhaan versioon, joten täytyy odotella vielä hetken aikaa et saavat sen toimimaan tässä uudessakin.

Täytyy nyt testata tässä uudessa versiossa tuota Cooliris Previews ohjelmaa jos siitä olisi jotain hyötyä aalloilla surffaillessa.

Metkaa...vaikka päivitin eng. kielisen 2.0 RC:n tähän suomenkieliseen, niin missä tahansa tekstinsyöttökentässä oikoluku alleviivaa jokaisen suomalainen sanan punasella...hmmm ei ilmeisesti siis ole "oikoluku" ?

Loistohomma. Nyt ei syö enää yhtään muistiakaan, 1.5 veti ihan rutiinisuoritteena yli 200 megaa, 2.0 pysyy kiltisti alta 60 megassa.

Tarpeeks nopeitahan noi selaimet jo on, loput riippuu nettiyhteydestä ja siitä, miten nettisivut on tehty. Tablet esim vie paljon enemmän aikaa kun divit renderöidä. IE koskaan mitään osannu ees. Et kattokaapa sit kun vertailette selaimia eri sivuilla.

Imo Ketusta tuli liian graafinen. Kotisivu, edellinen/seuraava painikkeet on liian haaleita väriltään. Vihdoinkin kun avaa uuden tabin, osoterivillä on focus eikä tarvi muutaku alkaa kirjottaan. Googlepalkin ja osoterivin pituussuhdetta ei voi enää säätää. Ja uusinta tabia ei voi enää sulkee äärioikeelta =/ Toivottavasti tottuu :)

Imo Ketusta tuli liian graafinen. Kotisivu, edellinen/seuraava painikkeet on liian haaleita väriltään. Vihdoinkin kun avaa uuden tabin, osoterivillä on focus eikä tarvi muutaku alkaa kirjottaan. Googlepalkin ja osoterivin pituussuhdetta ei voi enää säätää. Ja uusinta tabia ei voi enää sulkee äärioikeelta =/ Toivottavasti tottuu :)

Vaihdat teemaa ja pistät Tab clicking options ja Tab Browser prefrerences Add-onit niin pääset noista vaivoista eroon.

edit: niin noi haaleat painikkeet ja tabin sulkeminen paremmilla tavoilla.

Hyvältä vaikuttaa uus tulikettu..

Ne ruksit saa muutettua ennalleen kirjoittamalla osoiteriville about:config ja muuttamalla parametri browser.tabs.closeButtons arvoon 3.

Kiitoksia tästä! Meinasi mennä hermot, kun liian usein vahingossa klikkasin tabin kiinni, kun ne pirun rastit oli "väärässä paikassa" ;)

Mulla on ollu ihme kaatuilua tän 2.0 version laitettua, yhtäkkiä ei vastaa mihinkään pyyntöihin jne, on sammutettava ja sit uusiks päälle niin kysyy jatketaanko samasta mihin jäätiin vai alotetaanko uusi istunto ja kun laitoin että jatka niin ei lähteny käyntiin mutta task managerissa näky, sit ei toiminu enään IE:kään ennen kun koneen boottas. Nyt taas tulikettu 2.0 käynnissä mutta 3 kertaa ainakin tänää kaatunu. Päivitin kanssa 1.5???? päälle.

EDIT: heti kun olin tuon viestin saanu kirjotettua ja clikkasin Tietotekniikka / pelit / tele ylhäältä niin jumitti taas :D

Mulla on ollu ihme kaatuilua tän 2.0 version laitettua, yhtäkkiä ei vastaa mihinkään pyyntöihin jne, on sammutettava ja sit uusiks päälle niin kysyy jatketaanko samasta mihin jäätiin vai alotetaanko uusi istunto ja kun laitoin että jatka niin ei lähteny käyntiin mutta task managerissa näky, sit ei toiminu enään IE:kään ennen kun koneen boottas. Nyt taas tulikettu 2.0 käynnissä mutta 3 kertaa ainakin tänää kaatunu. Päivitin kanssa 1.5???? päälle.

EDIT: heti kun olin tuon viestin saanu kirjotettua ja clikkasin Tietotekniikka / pelit / tele ylhäältä niin jumitti taas :D

Mulla oli vastaava ongelma jonkin 1.5 version kanssa (en muista ulkoa, että mikä se niistä oli). Vasta sitten alkoi toimia, kun poistin koneelta KAIKEN firefoxiin liittyvän, paitsi FEBE extensionilla tehdyn bookmark/salasana/yms. backupin. (tuo FEBE kannattaa asentaa ja ajaa ennenkuin poistelee) ja asensin sitten ihan puhtaalle pöydälle uudestaan. Ilmeisesti vanhoista versioista oli jäänyt jotain shittiä taustalle.

Back
Ylös Bottom