Pyramidimarkkinoinnit ovat täyttä huijausta. Periaatteessa ainoa keino päästä omilleen tai voitolle siinä on kusettaa muita enemmän kuin itseä kusetetaan. Mitään tuotetta ei ikinä ole olemassakaan, on vain "hienon" kuuloista markkinajargonia, joka ei hevin maallikolle avaudu. Nämä pyramidien aloittajat ajelevat totta kai paikalle hienoilla autoilla luodakseen mielikuvan menestyksestä.
Katsokaa Boiler Room.
Helppo keino tunnistaa verkostomarkkinoijat on se, että he kuulostavat lähes täysin evankelistoilta. Hirveä hehkutus, "maailma pelastuu" ja kun alkaa kyselemään ei-toivottuja kysymyksiä, kys. henkilö loukkaantuu ja yleensä päättää aiheesta keskustelun toteamalla, että ei se ole häneltä pois jos ei kiinnosta. Tuohon voi räkäisesti nauraa päälle, että onhan se verkostomarkkinoijalta pois, jos "asiakas" ei osta "tuotetta."
Jos jokin kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei sitä yleensä ole. Jännä vain miten muuten järkevät ihmiset nielevät ahneuksissaan mitä tahansa paskapuhetta. Melkein mitä isommat ja katteettomammat lupaukset, sen helpommin niihin halutaan uskoa.