MotoGP 250cc kausi 2007

Liittynyt
16.6.2004
Viestejä
1 974
Nyt kun tuo vormulat on siirtyny maksukanaville, niin pitää katella jotain muuta. Viime kaudella katsoin muutaman kallion kisan ja jännää oli. Tällä kaudella isommassa luokassa. Saas nähä tuleeko Kalliosta seuraava Saarinen. Ekoissa aika-ajoissa listan puoliväliin kallio sai ittensä tungettua, ei huonommin, kun ottaa huomioon että ekat kisat isommalla pyörällä.

250-luokka, 1. aika-ajot:

1. Hector Barbera Aprilia 2.00,070
2. Jorge Lorenzo Aprilia - 0,173
3. Alvaro Bautista Aprilia - 0,240
4. Alex de Angelis Aprilia - 0,626
5. Thomas Luthi Aprilia - 1,096
6. Andrea Dovizioso Honda - 1,288
7. Mika Kallio KTM - 1,366
8. Shuhei Aoyama Honda - 1,484
9. Hiroshi Aoyama KTM - 1,875
10. Roberto Locatelli Aprilia - 1,882
11. Julian Simon Honda - 2,176
12. Marco Simoncelli Gilera - 2,194
13. Yuki Takahashi Honda - 2,343
14. Fabrizio Lai Aprilia - 2,546
15. Aleix Espargaro Aprilia - 2,929
motogp/tulokset

Itse en hirveästi noista muista kuskeista tiedä, mutta eiköhän sekin muutu kauden edetessä :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt kun tuo vormulat on siirtyny maksukanaville, niin pitää katella jotain muuta. Viime kaudella katsoin muutaman kallion kisan ja jännää oli. Tällä kaudella isommassa luokassa. Saas nähä tuleeko Kalliosta seuraava Saarinen. Ekoissa aika-ajoissa listan puoliväliin kallio sai ittensä tungettua, ei huonommin, kun ottaa huomioon että ekat kisat isommalla pyörällä.
No jaa, piikkiluokan viimevuotisia kärkinimiä (Bautista, Luthi...) on siirtynyt tälle vuodelle 250 cc:hen ja pre-season testien pohjalta Aprilia näyttää aiempaa vahvemmalta sekä 125 että 250 cc luokissa. Kallio on hyvin viime vuonna loistavasti pärjänneen (2 voittoa, MM-sijoitus 4) tiimikaverinsa vauhdissa, mutta toistaiseksi näyttää siltä ettei KTM:n kehitystyö ole kestänyt aivan täysin Aprilian vauhdissa. Mutta kausi alkaa ja GP:tä ja WSBK:ta riittää katsottavaksi, räärää-kisat rulaa oli kärjessä kuka hyvänsä :thumbs: Formuloille iso haukotus, jonossa ajelun katselu kiinnostaa kuin styroksin syöminen :zzzz:
 
empäs kattonut tuota kuljettajalistaa tarkemmin. Tosin nuo tosiaan ajavat aprilialla, jota tuskin on voittaminen tällä kaudella. Mutta oli kallio kuitenkin toista KTM kuskia nopeampi...
 
Miten nuo aikaerot voivat olla noin isoja? Viides kuski jäänyt jo sekunnin... Olisin luullut että koko porukka ajaisi hieman yli sekunnin sisään toisistaan.
 
Kyllä näitä kisoja on ilo seurata! Piikkejä ja Motogp- luokkaa on tullu seurattua, mut nyt Kallion takia on pakko seurata 250-kuutioisiakin.
 
Miten nuo aikaerot voivat olla noin isoja? Viides kuski jäänyt jo sekunnin... Olisin luullut että koko porukka ajaisi hieman yli sekunnin sisään toisistaan.

jep, vähän yllättävää. ja 11. on jääny jo yli kaks sekuttia ja 15. jo lähes 3 sekunttia. Aika suuret erot, antais ymmärtää että tämä 250cc luokka on hyvin epätasainen, tosin vasta on yksi aika ajo ajettu, eli varmaan parin kisan jälkeen näkee paremmin vahvuus erot.

Kallio kyllä jossain haastattelussa sanoi että mokas jonkun jarrutusken ja sentakia menetti aikaa, olisi muuten omien sanojen mukaan ollut 5.
 
:offtopic: mitä eroa on motogp luokassa ja superbike luokassa?

Superbiket on sarjatuotanto pyöriä (Esim. Suzuki GSX-R),
kun taas MotoGP:t on periaatteessa "protoja" ja
enemmän viritetttyjä.

Rossi ja kumppanit ajaa MotoGP:tä ja
Bayliss, Corser, Biaggi ajaa Superbikeä.

MotoGP:n "alaluokat" on 125 ja 250.

Superbiken "alaluokka" on Super sport (600 kuutioiset)
Sitten on vielä olemassa Stockki luokat, jossa virittelyssä on enemmän rajoituksia.
 
:offtopic: mitä eroa on motogp luokassa ja superbike luokassa?
MotoGP-pyörät on prototyyppejä eli ne eivät perustu millään lailla suoraan katupyöriin eivätkä saa edes lainata katupyöristä mitään osia. Tällä kaudella MotoGP-pärrät on varustettu 800 cc moottoreilla, tekee tavallaan erottamisen helpommaksi. Eli MotoGP-pyörissä ei ole mukana mitään katupyörien kompromisseja ja esim. rungosta voidaan tehdä useita versioita kauden aikana, siinä missä superbiket on rajattu siihen mitä tehtaan tuotantolinjalat tulee ulos.

Superbiket taas perustuvat suoraan katumopoihin eli noihiin 1000 cc replicasportteihin. Tokihan noita superbikejä on viritetty isolla rahalla, mutta perusrunko ja pääkomponentit on suoraan katumoposta. Esim. siinä missä katuvakio Honda CBR 1000 RR Fireblade antaa noin 160 heppaa takarenkaalla, Ten Kate:n virittämä WSBK Fireblade antaa jonkun 220.
 
:offtopic: mitä eroa on motogp luokassa ja superbike luokassa?

Superbiket ovat "melkein", kuin kaupasta ostettuja. Motogp pyörissä kaikki on suunniteltu ja valmistettu vain kisapyöriä varten(joista sitten joskus tulee tekniikoita normipyöriin).

Superbiket ovat 1000cc ja motogp tällä hetkellä, kunnes taas muuttavat sääntöjä 800cc(viime vuonna taisi olla 999).
 
kato prkl,joko nää nyt jo alkaa.motogp:t rokkaa kyllä ihan kympillä,vähän toisenlaista meininkiä kuin tylsää perässäajoa ala F1.
pahastihan tuo näyttää samalta kakspuolikikkaissa kuin viime kaudelle piikkiluokassa,että Apriliat hönkii karkuun ja muut koittaa iskeä kiilaa sinne väliin.mutta jos kallio nyt pystys tällä kaudella ees yhen voiton nappaamaan niin ois ihan jees.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom