MotoGP 2009

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pringlw
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hienoa! Mika tuli kahdeksanneksi! Hieno kisa ensimmäiseksi sellaiseksi.
Joo, hieno ajo Mikalta. Aikamoista nimimiestä on edessä ja takana ja jos pystyy jatkossakin olemaan Stonerin jälkeen paras Ducati niin hyvin menee. Hayden on mukava heppu, mutta jotenkin en usko että sitä nähdään kärkitaistossa koko kauden aikana. Ei se ollut nopein kuski edes missaan vaiheessa mestaruusvuottaan, ainoastaan varmin ja parhaan mopon selässä.

edit. Noista luistonestoista, ainakin Melandrin tilanteessa hän on vain ottanut luistoneston pois päältä juuri ennen maaliviivaa ja heittänyt hienot sladit. Ihan sama mitä tuossa pätkässä sanotaan, mutta ne luistonestot saa pois päältä ja tuollaista sladia ei IMO saa luistoneston kanssa tehtyä.
Näiden MotoGP-mopojen "luistonestot" on hiukan eri juttuja kuin esim. allekirjoittaneen audissa oleva. Juttelin tuossa muutama vuosi sitten yhden Motec:in moottorinohjausyksiköitä säätävän kaverin kanssa ja silloin tuli aika tarkkaan selville kuinka monilla parametreilla noita pystyy ohjaamaan. Aika järkkyjä luisuja nähdään tuolla superbike-puolella edelleen vaikka niiden luistonestotkin on jo ties kuinka monennessa sukupolvessa. Toseland valitteli Superbikessä Ten Kate Hondastaan mestaruusvuonnaan kesken kauden, että "jäätiin pari kuukautta jälkeen luistoneston kehityksessä" kun tulokset heikkenivät kesken kauden.

Eli siis noiden luistonestolla saa kyllä varmasti halutessaan luisteltua, eletroniikka vaan rajoittaa/estää niitä hallitsemattomia ja epäoptimaalisia luisuja.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hyvä Mika, todella hyvi ajettu ja Pedrosakin jäi kuin tikku paskaan, vaikka loukkaantunut olikin. Yammussa ei ihan vauhti riittänyt, ensi kisassa sitten Stoner kaatuu.
 
Uskomattomammalta se vaikuttais et uskaltais noin rennon luisun vetää melkeen 250-heppasella pyörällä viimesessä mutkassa ilman luistonestoo ku se et luistoneston kans. Paras vetopito saadaan pienellä sutimisella ja auttaa varmasti ainakin joissain mutkissa jos pystyy kiihdytyksessä mutkasta pitään ihan minimaalista sutimista ja samaan aikaan roikuttamaan perää ihan muutamia asteita sivulla saaden pyörän kääntyyn vähän jyrkemmin.
Niinku vässy sano niin noi moottoriurheilun luistonestot on vähän eri juttu ku normi käyttisautossa ja niillä pyritään optimoimaan se sutiminen ja luisuttelu eikä estämään sitä kokonaan. Varmaan renkaiden pyörintänopeuksien, kallistuskulman ja sivuttais- ja poikittaiskiihtyvyyksien yms avulla säädetään luistonestoa et siitä saatais kaikki irti. Ainakin Haydenin ajotyyliin kuuluu tuoda mutkissa perää ihan vähän sivulla monissa mutkissa, luistonestot on optimoitu jokasen kuljettajan ajotyyliin. Stoner vertauksena harvemmin luisuttelee mutkissa, näyttää aina pyörä aika suorassa lähtevän.
Pystyykö motogp:ssä tota luistonestoa miten edes säätämään lennosta? Ei kai niissä kahvoissa paljoo hallintalaitteita oo ja kädet ei irtoo tangosta ku repäsykalvoja varten. Vissiin pystyy muutaman moottorinohjauskartan välillä vaihtamaan ja burniksia varten saa vissiin luistoneston ainakin jostain säädettyä pois?

Mikähän noissa ducateissa on niin vaikeeta ajaa? Stoner on näyttäny et ducati on ehkä sarjan nopein pyörä mut kukaan muu ei näytä osaavan ajaa sillä ollenkaan. Hayden oli aika paska, samoin Gibernau ja Melandri floppas ducatilla vaikka molemmat oli hondalla yksiä nopeimmista. Capirossi on ainoo joka tosta on Stonerin lisäks jotain saanu irti, neki parhaat ajat oli vielä 990-kuutioisella ducatilla.
 
Pystyykö motogp:ssä tota luistonestoa miten edes säätämään lennosta?

Nyt voi olla että puhun ihan :anssi:, mutta muistanko nyt ihan väärin.. Sanoiko juontaja ekan kisan, että motogp pyörässä on gps pohjainen systeemi, millä säädellään pyörän toimintaa vaikka joka mutkaan erilaiseksi ja joka myös huolehtii siitä, että mopossa ei löpö lopu ennen aikojaan..
 
Nyt voi olla että puhun ihan :anssi:, mutta muistanko nyt ihan väärin.. Sanoiko juontaja ekan kisan, että motogp pyörässä on gps pohjainen systeemi, millä säädellään pyörän toimintaa vaikka joka mutkaan erilaiseksi ja joka myös huolehtii siitä, että mopossa ei löpö lopu ennen aikojaan..

Jep, noin se just sano.
 
Nyt voi olla että puhun ihan :anssi:, mutta muistanko nyt ihan väärin.. Sanoiko juontaja ekan kisan, että motogp pyörässä on gps pohjainen systeemi, millä säädellään pyörän toimintaa vaikka joka mutkaan erilaiseksi ja joka myös huolehtii siitä, että mopossa ei löpö lopu ennen aikojaan..
Veikkaan myös, että luistonestoa saa kuski hieman itsekkin säädellä mahdollistaen vastaavanlaiset luisut.
 
Eka kisa tuli seurattua ja todella kiinnostunut tästä kaudesta.
Harmi vaan kun pyöriä on niin vähän (19 taisi olla).
Mä en käsitä rossin hypetystä, sama kun kannattaisi loeb:iä tai aikoinaan schumia. -hivenen tylsää ?? En silti ole koskaan tyypistä pitänyt ja aina kun joku sen pesee niin hyvä !!
 
Mä en käsitä rossin hypetystä, sama kun kannattaisi loeb:iä tai aikoinaan schumia. -hivenen tylsää ?? En silti ole koskaan tyypistä pitänyt ja aina kun joku sen pesee niin hyvä !![/QUOTE]


Joo se on tuo Rossi-fanitus ulkomailla ihan älytöntä ja sitä ei ymmärrä ennen ku käy ite kattoon kisat.
Kävin 2006 kattoo kisat saksassa ja kyllä hieman nauratti ku huomas että pelkästään Rossi kojuja oli about 20 ja vertauksen vuoksi Rizla Suzukilla ja Kawalla yks kioski!!
 
Rossi saa imo parhaat kilvanajot aikaan, esim. Stonerin voitoista suurin osa on sellasia et kruisaillaan rauhassa kymmenen sekkaa muiden edellä koko kisa. Aika suvereenia muttei mielenkiintosta. Rossi harvemmin vetää ihan noin suvereenisti, enemmän noita taisteluita. Esim Rossi vs Stoner 2007 Assen, Rossi vs Stoner 2008 Laguna Seca, vanhat Rossi vs Gibernau -mittelöt jne. Varsinki joskus 2004 ja 2005 -kausilla Rossi pysty aina maagisesti lopussa kiristään kisan nopeimmasta kierroksesta sekunnin pois ja oli noita hienoja viimesten kierrosten neljännestä kärkeen nousuja ja vastaavaa. Hienoimmat kilvanajot se saa ainaki aikaan.

Nyt voi olla että puhun ihan , mutta muistanko nyt ihan väärin.. Sanoiko juontaja ekan kisan, että motogp pyörässä on gps pohjainen systeemi, millä säädellään pyörän toimintaa vaikka joka mutkaan erilaiseksi ja joka myös huolehtii siitä, että mopossa ei löpö lopu ennen aikojaan..

Jaa, vissiin joku melko uus systeemi, en ollu kuullukkaan. Ainaki pari vuotta sitten noissa tais olla kuskin säädettävissä muutaman eri moottorinohjauskartan välillä, että sai kai säädettyä luistonestoa, moottorin luonnetta, maksimikierroksia jne. Niitä ei kai kuitenkaan koko ajan lennosta säädetty vaan esim jos polttoainetta meni liikaa, radan pito vaihtu esim sadeveden kuivuessa jne. Saahan ne sen luistonestonki jotenki pois päältä ku monesti burniksia tekevät "jäähyttelykierroksella".
 
Lorenzo ajoi hyvin, samoin Kallio. Kumma juttu, ettei Rossilla taaskaan vauhti riittänyt, mutta hyvä että Stoner jäi 4.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täällä kun on näin hiljaista, niin kannanpa korteni kekoon...

Oltiinpa porukalla paikanpäällä patsastelemassa viime viikonlopun kisa Barcelonassa. Meillä oli ns. täysi hoito eli paikat pyöreässä pöydässä pääsuoran yläpuolella lauantaina ja sunnuntaina, pitlanewalk pariin kertaan, paddock tour, rataesittely X5 Bemulla... Käytiinpä kaverin kanssa myös Pramacin edustustiloissa.

Onhan tuo vaan mahtavaa seurattavaa. Nuo pyörät kulkee niin s...n lujaa, telkusta ei saa läheskään oikeaa kuvaa hommasta.
 
Täällä kun on näin hiljaista, niin kannanpa korteni kekoon...

Oltiinpa porukalla paikanpäällä patsastelemassa viime viikonlopun kisa Barcelonassa. Meillä oli ns. täysi hoito eli paikat pyöreässä pöydässä pääsuoran yläpuolella lauantaina ja sunnuntaina, pitlanewalk pariin kertaan, paddock tour, rataesittely X5 Bemulla... Käytiinpä kaverin kanssa myös Pramacin edustustiloissa.

Onhan tuo vaan mahtavaa seurattavaa. Nuo pyörät kulkee niin s...n lujaa, telkusta ei saa läheskään oikeaa kuvaa hommasta.

Kova setti! Olen kade..
 
Täällä kun on näin hiljaista, niin kannanpa korteni kekoon...

Oltiinpa porukalla paikanpäällä patsastelemassa viime viikonlopun kisa Barcelonassa. Meillä oli ns. täysi hoito eli paikat pyöreässä pöydässä pääsuoran yläpuolella lauantaina ja sunnuntaina, pitlanewalk pariin kertaan, paddock tour, rataesittely X5 Bemulla... Käytiinpä kaverin kanssa myös Pramacin edustustiloissa.

Onhan tuo vaan mahtavaa seurattavaa. Nuo pyörät kulkee niin s...n lujaa, telkusta ei saa läheskään oikeaa kuvaa hommasta.

Tollanen setti olis kyllä melkeen unelmien täyttymys. Olis vaan pirun siistiä päästä paikanpäälle seuraamaan kisoja.
 
Oli kyllä huikea viime kisa. Tohtorin viimeinen ohitus oli niin kova ettei tosikaan ja tuli niin puskista. Mielessä kävi jo et tais jäädä kakkoseksi tällä kertaa. Mielenkiintoinen seurata mihin suuntaan kärkikolmikon osalta homma lähtee kallistumaan sarjassa.
 
EI PERKELE! Hienoa että Rossi voitti, mutta vituttaa Kallion puolesta aivan älyttömästi. Hiton hyvä kilpailu oli, hienoa taistelua, harmi että tällä tavalla päättyi. Sanoin vielä viimeisellä kierroksella, kun selostaja rupesi Kalliota hehkuttamaan, että kohta se on nutullaan.
 
Olihan aikamoinen kilpailu, kun sääolot toi lisäjännitystä. Rossilta taas hieno ajo, pysty kaatumisen jälkeenkin vielä nousemaan hyvin. Harmi taas vaan, että Kallio menetti sijotustaan pyörän vaihtamisen takia, mikä ei kuitenkaan ois ollu tarpeellinen.
 
Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom