SUPERCARB 1kg -40%

Motivus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juulia
  • Aloitettu Aloitettu
Oletteko teettäneet itsellenne ohjelmat, vai onko treeni ihan omasta takaa? Ja onko kukaan teettänyt saliohjelmaa Motivuksessa? Kommenntteja, oliko hyvä, tehokas?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mun mieheni, joka on aikamoinen konkari treenaamisessa, on tehnyt mulle ohjelmat.

Pikkuhiljaa olen alkanut ymmärtämään tuota saleilun periaatetta ja uskon, että pystyn tulevaisuudessa tekee ohjelmat itse. Jo nyt soveltelen ohjelmaani.

Olen jo ennen tätä harrastusta harrastanut paljon liikuntaa ja ollut kiinnostunut ihmiselimistöstä ja ravinnosta, joten pohja on.

Motivuksessa maksoi aika lailla se ohjelman teko (joku 30-40e). Kai ne maksaa joka paikassa. Paras taloudellisesti olisi itse etsiä vaikka netistä tai täältä itselleen sopiva ohjelma.

Tietenkin, jos ei tunne yhtään salilaitteita tai painojen käyttöä niin olisi ihan hyvä, jos joku neuvoo. Kuntosaliohjelman tekoon kuuluu se ohjaus.

Itse kun olin elämäni ekaa kertaa salilla joskus vuosia sitten, onnistuin tiputtaa kasan painolevyjä sormen päälle, kun joku oli jättänyt yhden laitteen sellaiseen asentoon, että painot oli ylhäällä. Traumoja tuli ja vihasin saleja sen jälkeen.

Kannattaa valita ohjelmantekijä tarkkaan, ja suosittelen että ekoilla treenaus kerroilla joku katsoisi perään että liikkeet tulee oikein tehtyä.

Sivusta olen seurannut kun ohjelmaa on rakennettu, yleensä ohjaaja katsoo aika hyvin miten liikkeet tehdään, mutta jo seuraavalla kerralla ei enää menekkään oikein.

Ymmärrän kyllä ettei yhdellä kerralla kaikkea voi sisäistää, jos näytetään 20 liikettä, joten suosittelen jakamaan opettelu kerrat ainakin kahteen miksei jopa neljään kertaan.

Tämä tietysti maksaa, mutta se kannattaa jos haluaa tuloksia, sillä älytön rykiminen ja liikkeiden ihan umpimähkään tekeminen ei ole kannattavaa, ja saattaapa jopa olla vaarallista.

Kävin ensin vuoden salilla omin nokkineni ja nyt n. puol vuotta takana ihanan ukkoni opastuksella ja olen saanut ainakin tuplasti tuloksia aikaan valvonnan alaisena.

Me tehtiin mun ukon kanssa sillai, että ennenku alotin saleilun ni käytiin yhdessä salilla, jossa se näytti mulle niitä perusjuttuja.

Mutta tosiaan oma tilanne on se, että pohjalla on kuitenkin tietoa ja muuta liikuntaa niin se aloitus ei ollut niin iso kynnys.

Alussa tein tosi pienillä painoilla ja nyt, kun homma on selvinnyt niin teen jo niin rankkaa treeniä, että saa välillä naama irvessä vääntää.

Ja pian mennään taas yhdessä salille katsomaan miten sujuu.

Suositut

Back
Ylös Bottom