Motivaatio kadoksissa Vol. 2

Ikä
37
Eli kysymys kuuluu lyhyesti, että mistä mä löytäsin sen kadonneen motivaation koulunkäyntiin taas?

Oon lukion kolmannella tällä hetkellä ja kaikki maholliset asiat oikeestaa lähinnä vaa vituttaa koulussa. Ei vaan oo motivaatio tehä mitään helvetin äikän aineita tai mitään muitakaa esseitä.
Tää homma vaan suoraansanottuna vituttaa mua iha perkeleen rankasti. Himassa asiat on hyvin, mutta se koulu. Tuntuu et siellä kaikki asiat painaa vaan päälle ja loppujen lopuks ne menee sitte päin helvettiä kaikki. Nytte on koeviikko taas tulossa ja sen jälkeen on enää yks jakso lukioo jäljellä. Luulis et motivaatio olis huipussaan mutta ku ei.
Nytteki piti vielä tää vitun flunssa tulla tähän kaupan päälle että oikeen vituttaa. Mun tuurilla tää kestää taas jonku kaks viikkoa. Kesäloman jälkee varmaa joku viides flunssa. :curs:

Sori tää avautuminen, mutta tosiaan ku tuntuu et melkee kaikki asiat vaan vituttaa tällä hetkellä ja rankasti..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samassa tilanteessa sitten ollaan :kippis1:
Juuri tuo äidinkieli vituttaa eniten, viime kurssin työt palautin lähes vuoden myöhässä :) Taas 4 tekstiä ja 1 kirja "jonossa" eikä mitään jaksa tehdä.
Toinen mikä vituttaa, on tuo moderni fysiikka kun siihenkään ei ole jaksanut panostaa yhtään ja nytten ei sitten tajuakkaan mitään.. Pitäs saada vähintään 7, että todistukseen jäisi 9.

No, onneksi 3. jaksossa 8 viikkotuntia :D

Sukulaiset on parin vuoden ajan kyselleet mikä kiinnostais opiskelujen suhteen ja oon sanonut "En mä oikein tiedä." Parilla viime tapaamisella kuitenkin on tullu myönnettyä totuus (kun sen ensin itselleni myönsin) ja sanottua suoraan, ettei "yhtään mikään".

Kyl ne sit yrittää jatkaa "Minkä tyylistä alaa kiinostais lukea?" -"En mitään." on vastaukseni. Sitten tulee kysymys "Töitäkö tekis mieli tehdä?" Siihenkin joutuu vastaamaan. "Eipä juurikaan."

Että tämmöstä... kaikkee tulee tehtyä ja jotenkin ittensä elätettyä, mut ei tunnu mihinkään johtavan... Kaikki on perseestä.

Usko pois, se opiskelu kannattaa. Sun pitää kyllä välillä käydä vaikka kattomassa leffa tai muuta vastaavaa, että saat kuitenkin hetkeksi sen koulun kokonaan mielestäsi pois. Lisäksi siellä sun koulussa, puhumattakaan koko maasta, on monia ihmisiä ihan samassa tilanteessa. Ja mieti, jotkut hullut vielä kirjottaa usemman aineen kuin sinä.

Lue kunnolla, panosta koulunkäyntiin, mutta sitä motivaatiota voit hakea vaikka puhumalla jonkun samassa tilanteessa olevan kaverin kanssa. Keksikää oikeesti jotain muuta yheks päiväks, vaikka leffa tai snookeria pelaamaan :D Ajattele vielä, että ku hetken vielä kestät niin se koko lukio on kyllä ohi nopeammin ku huomaatkaan.

Et menetä mitään jos käyt heti lukion jälkeen 2-vuotisen ammattikoulun, olet sitten pari vuotta rehellisissä duunarin hommissa ja katsot vasta sen jälkeen että vieläkö kiinnostaa joku saamarin yliopisto opintolainoineen. Sulla on mahdollisuus tienata amiksen jälkeen jotain 100.000 euroa 25-vuotiaaksi mennessä kun toiset kaverit vasta suunnittelee gradun kirjoittamista siinä vaiheessa!

:rock:

Siis se on kyllä selvillä, että HKKK:lle haluun ja siihen lukemiseen riittäis motivaatiotaki. Mutta ku pitäs ensin hoitaa tää koulu pois alta. Syksyn ylppärit meni kyllä hyvin: enkusta L ja lyhyestä saksasta E. Kavereiden kanssa ollaan juteltu ja kirottuu tää homma alimpaan helvettiin jo :)

Kaipa se tästä pikku hiljaa se homma etenee. Vois lähtee koeviikon jälkeen juhlimaan, jos motivaation sais takas :kippis1:

Timustaja sanoi:
Siis se on kyllä selvillä, että HKKK:lle haluun ja siihen lukemiseen riittäis motivaatiotaki. Mutta ku pitäs ensin hoitaa tää koulu pois alta. Syksyn ylppärit meni kyllä hyvin: enkusta L ja lyhyestä saksasta E. Kavereiden kanssa ollaan juteltu ja kirottuu tää homma alimpaan helvettiin jo :)

Kaipa se tästä pikku hiljaa se homma etenee. Vois lähtee koeviikon jälkeen juhlimaan, jos motivaation sais takas :kippis1:

Kadonneen motivaation metsästyskausi alkaa ainakin itsellä aina näin syystalvesta. Motivaatio lukemiseen on kadonnut tietämättömiin. Silloin ei auta kun katsoa peiliin ja ottaa realiteetit huomioon. Tässä mailmassa joutuu tekemään niin paljon asioita, mikä ei kiinnosta. Kuitenkin, kun ne kerran suorittaa kunnialla läpi niin ne on sitten ohi. Ei motivaatiota nosta ainakaan käydä uusimassa samoja kokeita useita kertoja.

Paras konsti kadonneen motivaation löytymiselle.. Tehe paskahommia.. ala vaikka lehtimyyjäks, tai mene mäkkäriin töihin. Sen jälkeen huomaat että ilman koulutusta et parempia hommia saa, muuta ko pirun hyvällä tuurilla.. alkaa sitä motivaatiota taas löytyä opiskeluun.

loops sanoi:
Paras konsti kadonneen motivaation löytymiselle.. Tehe paskahommia.. ala vaikka lehtimyyjäks, tai mene mäkkäriin töihin. Sen jälkeen huomaat että ilman koulutusta et parempia hommia saa, muuta ko pirun hyvällä tuurilla.. alkaa sitä motivaatiota taas löytyä opiskeluun.

No siis en tiiä lasketaanko paskahommaks, mutta muuttomiehenä oon ollu ja itseasias tykkään siitä hommasta :rolleyes: Kesällä olin mainosten jakaja ja siitä tuli sellanen fiilis et ei koskaan enää. Mutta tosiaan sinne HKKK:lle menossa, että eiköhän sen jälkee kunnon duuniiki löyrä.. Toivottavasti.. Vaikka ekonomien työllisyystilanne onki hiukan huonontunu nytte.. Nytte oon taas paremmal mielellä :)

Timustaja sanoi:
Nytte oon taas paremmal mielellä :)

Nou hätä, oot vielä niin nuori kaveri että kerkiät opetella 2-3 ammattia jos ei se ensimmäinen tärppää! Onnea opintielle! :)

Jep, koulu suckaa ja pahasti. Mut kannattaa selvittää mitä elämältään haluaa, ja näin tiedät mitä opiskella. Esim mä meen, jokasen lukioaineen paitsi ruottin ja englannin sillai, et läpi menee. Eli ei kiinnosta jos todistuksessa on, joka aineen kohdalla 5, kuhan kielet on jotenkuten hanskassa. Näin lukeminenkin helpottuu, kaverit pänttää päivät pitkät ja meitsi hengaa pakkiksella.

Noniin täällä on taas yksi vittuuntunut koululainen lisää.. Löytyhän tästäkin aiheesta jo threadi, mutta kellään ei taida olla kunnon lääkettä moiseen ongelmaan?

Kiukulla vaan läpi se lukio. Kyllä minuakin vitutti ihan lakkaamatta ne 8-16 päivät, ja se että joutui lukemaan jotain äidinkieltä, ruotsia, uskontoa...you name it. Nyt kun pääsi yliopistoon lukemaan itseään kiinnostavaa aihetta, on motivaatio taas huipussaan.

Suosittelen lämpimästi kehittämääni "A-F"-menetelmää, joka löytyy vaivattomasti tuolta treeni&ravinto puolelta. Sitä hyväksikäyttämällä ja sydämen aistikkaalla, mutta aahh, niin tarmokkaalla kuuntelulla pääset lopputulokseen, johon haluat.

Elämän liikennevaloissa ei kannata hävetä, jos auto hetkeksi sammuu.

:love:

Timustaja sanoi:
Oon lukion kolmannella tällä hetkellä ja kaikki maholliset asiat oikeestaa lähinnä vaa vituttaa koulussa.
Sama juttu. Paitsi että, ite oon amiksen tokalla. Ei vaan jaksa kiinnostaa. Alan vaihtoa oon ajatellu jo pidemmän aikaa, jos vain sais itteään niskasta kiinni ja toteuttais suunnitelmat :wall:

Hmm. Viime viikolla just juttelin fukseille tuosta opiskelumotivaatiosta, opintoneuvojana tuon asian kanssa saa olla jonkin verran tekemisissä. Mun mielestäni tärkeintä on ensin lähteä etsimään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:

- miksi opiskelen?
- mikä on se päämäärä, johon opiskelullani pyrin?
- vievätkö tämänhetkiset opiskelumetodini minua oikeaan suuntaan tavoitteiden saavuttamisen suhteen?
- mikä tämänhetkisissä opiskelutavoissani on hyvää/huonoa?

Suunnitelmallisuus on opiskelumotivaation ylläpidon kannalta tosi tärkeä juttu. On hyvä kirjata ylös syyt, jonka vuoksi opiskelee. Tällöin yleensä jo huomaa, että ei se homma voikaan olla ihan tyhjänpäiväistä. Mulle itselleni toimii mielikuvaharjoittelu, kun motivaatio meinaa kadota: mietin sitä tilannetta, kun olen valmistumassa ja olen saavuttanut sen tavoitteen, johon olen tähdännyt monta vuotta. Tiedän jo nyt, että se tuntuu ihan älyttömän hyvältä, ja silloin voin olla tosi tyytyväinen itseeni ja siihen kaikkeen työhön, jonka olen tehnyt tavoitteen saavuttamiseksi.

Pyri ajattelemaan positiivisesti opinnoistasi: jos äidinkielen aine ei itsessään kiinnosta yhtään, ajattele, että nyt ei ole tarkoitus vaan pulauttaa paperille jotain tekstiä, vaan kehittää omien ajatusten ilmaisukykyä. Yritä siis ajatella asioita hieman laajemman kuvan kautta. Mulle matikka oli aina aivan älyttömän vaikeata, koska ajattelin että en vaan osaa laskea. Kehittelinkin sitten sitä varten erilaisen ajattelutavan: päämääränä ei ollut laskea laskua oikein, vaan kehittää loogista ajattelukykyä. Ja kyllä ne korkeakoulumatikat läpi meni.

Ennen kaikkea muista palkita itsesi, kun olet saavuttanut tavoitteita, ja arvosta työtä jonka olet tehnyt tavoitteiden eteen. En sano, että nämä jutut toimivat välttämättä kaikilla, mutta mulle ainakin juuri tavoitteiden selvittäminen ja kirjoittaminen ylös on ollut hyvä motivaationlähde.

Itse opiskelen Tukkk:ssa eikä tällä hetkellä kiinnosta pätkääkään. Jatkan siksi kun paljon ei ole enää jäljellä, ja toivottavasti pääsen mielenkiintoisempaan opiskelupaikkaan myöhemmin. Ja työt onneksi luultavasti olisivat kiinnostavampia jos ei opiskelua jatka muualla.

Ja jos tykkäät vaikkapa sitten muuttohommista, niin mitä sitä häpeilemään vaikka olisit jo siellä HKKK:ssa. Tee ihmeessä välillä jos tykkäät. Tässä koulussa olen huomannut, että mitään rahvaiden hommia ei saisi tehdä, saatika sitten pitää niistä. Se on yksi syy miksi opiskelu ei kiinnosta.

Itse opiskelemani ala sinänsä kiinnostaa, mutta se ei riitä, jos itse opiskelusta ei pidä. Sekin kannattaa ottaa huomioon suunnitelmia tehdessä. Itse olen tehnyt usein niin, että olen opisekellut itseä varten, en tenttiä varten, eli opetellut asioita joista oikeasti luulen olevan hyötyä. Lukiossa se tietenkään ei ole niin järkevää, koska voi vaikuttaa myöhempiin opiskelumahdollisuuksiin.

Kiinnostas kyllä oppia, mutta en mennyt kouluun(stadia) sitä varten, että kaikki opiskelu tapahtuisi kotona vielä kaiken lisäksi iltakoulu. Jotain voisi tehdä tässä massa, jotta saataisiin kunnon opettajia, eikä jotain saatanan luusereita, jotka eivät pärjää normaali työelämässä.

lej sanoi:
Ja jos tykkäät vaikkapa sitten muuttohommista, niin mitä sitä häpeilemään vaikka olisit jo siellä HKKK:ssa. Tee ihmeessä välillä jos tykkäät. Tässä koulussa olen huomannut, että mitään rahvaiden hommia ei saisi tehdä, saatika sitten pitää niistä.
Jopas siellä ollaan niin omalla tasolla sitten, voi perse, rahvaiden hommat, tosi hyvä asenne joillakin kun työntekemistä halveksitaan.. :david:

Suositut

Back
Ylös Bottom