Moottoripyörien vakuutukset?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Örkki
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
lepex sanoi:
Noi moottoripyörien vakuutusten hinnat on aivan älyttömät.
Kaverilla on -98 Suzuki TL1000R ja se maksaa siitä 5€ päivässä vakuutuksia.
Toi on ihan törkeää.

Onko kellään mitään hajua, paljonko vakuutusyhtiöt nettoavat noista pyörien vakuutuksista vai meneekö silti +/- 0€ kun mällit mitä tapahtuu on yleensä kalliita?

Kaverisi pääsee aika "halvalla", sillä oman pyöräni (FZR 600, vuosimallia 1991) pelkkä liikennevakuutus maksaisi noin 4,5 euroa päivä, mikäli ei olisi yhtään bonuksia. Tuohon, kun ottaa vielä huomioon, että pyörässä vakuutuskustannukset nousevat reilusti kun kuutiotilavuus kasvaa sekä mahdollisen täys/etukaskon niin uusi kuski voisi joutua maksamaan 10-20 euroa päivältä tuollaisen tuhat kuutioisen pyörän vakuutuksista.

Siihen kun sitten laskee vielä huoltokustannukset (pelkkä renkaiden vaihto 1-2 vuoden välein maksaa 1000 kuutioiseen pyörään noin 400-500 euroa kerta, lisäksi muihin huoltoihin menee helposti 500 euroa jokaiselta ajokaudelta) Ei todellakaan mikään halpa harrastus.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
foobari sanoi:
Vähän offtopiccina, mutta nykyään kaikki vakuutusyhtiöt Pohjantähteä lukuunottamatta ovat kiristäneet vakuutusehtojaan huomattavasti radalla tapahtuvaa ajoharjoittelua kohtaan. Jotkut yhtiöt kieltävät sen kokonaan (!!!), ja lopuissa omavastuu on noussut korkeaksi, 20-50%. Pohjantähti on toistaiseksi ainoa putiikki, joka korvaa vielä suljetulla moottoriradalla tapahtuneet mällit kaskosta, tosin vaativat kyllä dokumentaatiota tapahtuneesta, mm. osanottajalistan ja ratapäivän ohjelman.
Tähän sen verran päivitystä ettei Pohjantähti 1.5.05 alkaen korvaa enää rata-ajossa tapahtuneita vahinkoja. If ja Tapiola muistaakseni korvaavat, tosin korotetulla omavastuulla
 
Osaako joku sanoa, että minkä hintaista on arvonmääritys esim. Suomen vahinkotarkastus Oy:ssä, joka tekee puolueettomia arviointeja lunastus- ja korjaustilanteissa tietyille vakuutusyhtiöille (mm. Fennialle).

Keltaisen pörssin myynti-ilmoitusten mukaan pyöräni arvo sijoittuu ehkä jonnekin 3000-4000 euron välille. Olisi ihan mielenkiintoista tarkastaa tilanne arvioimalla pyörä vahinkotarkastuksessa. Katsoa, miten esimerkiksi 2 vuoden sisällä tehdyt 2000 euron huollot vaikuttavat mahdolliseen arvonmääritykseen. Niin ja onhan tuota pyörää muutenkin pidetty kuin kukkaa kämmenellä.
 
Antzu sanoi:
Vituttaa kun kortittomat ja kädettömät jätkät ajelee pyöriä, mällää ne, saa jonkun kortillisen kaverin laittamaan nimen paperiin ja voi vittu kun nousee taas vakuutusmaksut. Aika pienen ajan sisään kaksi puolituttua tehnyt saman tempun.

Tällaiset asiat saa mut kyllä raivon valtaan. Vahinkoja sattuu, eikä siinä mitään sitähän varten vakuutukset on olemassa. Mutta tuo on jo niin raivostuttavaa, että jos kyse olisi mun puolitutuista niin olisi vähällä ettei vakuutusyhtiö saisi ilmoitusta vakuutuspetoksesta.
Vituttaa maksaa muiden sähläilyjä, puhumattakaan siitä mitä turvallisuusriskejä tuollaiset sankarit saavat tehokkaalla pyörällä aikaan. Ajavat vielä jonkun lapsen ylitse. P.rkele!
 
Jep, mua viduttaa kans toi homma. Varsinkin kun mällit ei ole olleet mitään normaaleja vahinkoja, vaan on nimenomaan leikitty pyörillä ilman mitään hajua taidoista ja pyörän ominaisuuksista.
 
Zone-sarja -42%
Korvaako jonkun vakuutusyhtiön osakasko myös ilkivallan? Tänä aamuna huomasin että joku oli tuikannut pyöräni takarenkaan tyhjäksi. Vituttaa niin suunnattomasti, että Tubgirlin ripulisuihku on pientä siihen verrattuna, kuinka kovaa tekee mieli paskantaa syyllisen naamalle. Niillä 250€:lla jonka uusi rengas kustantaa olisi saanut montakin Roccon kovaa filmiä.
 
Strappado sanoi:
Korvaako jonkun vakuutusyhtiön osakasko myös ilkivallan?

En tiedä, mutta ilkivalta ja muu mopojen ominpäin räplääminen on kyllä omituinen ilmiö. Mulla löytyi tänään pressun ja mopon välistä joku s**tanan puoliksi syöty lihis tai MacBurger huolella aseteltuna. Ja mopo on noin 40 kulkineen lukollisessa hallissa - pressu oli päällä vaan lähinnä juuri noita omatoimisia kuivatyyppäilijöitä toppuuttelemassa.

Miten vitussa kaksipyöräiset kiihottavat ihmisiä mitä mielikuvituksekkaampaan kiusantekoon. Ei autolleni ole mitään koskaan tehty, mutta mp:stä on aiemmin tökätty kumi (neula kumin sivustalla pohjaan asti painettuna) ja kerran oli jotain saatanan savea (ei vissiin kuitenkaan paskaa) lapioitu muutama litra koneen päälle. En vaan tajua, ei kaikilla hiekkalaatikkopennuillakaan pitäisi avaimia talleihin olla?
 
Jos kokemusta isommista pyöristä ei ole ni en suosittele ostamaan busaa.

ja asiaan.
mulla on busaan osamaksunkautta vakuutus veritakselta ja maksaa 79 egee / KK
ympäri vuoden. eli 948 vuodessa. hyvä puoli tos on et sillo ku ilmat antaa myöten ni senku hyppää vaan pyörän päälle ja ajamaan. maaliskuussa jo ekat ajot ja marraskuussa vikat. riippuu tietty vuodesta... niinku viime vuos uberpaska keli kokoajan

joskus ku 600cc hommasin ni kysyin vakuutuksia siihen ni säästin vuodessa vakuutuksissa osamaksun kautta 450 egee. halvin tarjous oli 190 egee kk ja kallein jotain 240 egee kk. vaikka maksaa osamaksun ehkä korkeampia korkoja ni silti säästää.. ite otin mahdollisimman pitkän lainan ton takia just.

kyl siin vakuutuksella hintaa tulee.. mut harrastustoiminta saa maksaakkin.
eikä busan huolto kallista ole. samat huoltotoimenpiteet ku 600:n.
venat tarkistaa 24 000 välein ja öljyt 6000. ei hirveen kallista.
renkaat makso 260 egee molemmat. takasia menee noin 2 ja eturenkaita 1 kesäs. riippuu taas siitä miten ajelee. raskaspyörä ja tehoa on ni se syö mukavasti rengasta.
 
Minkälaiset lähtöbonukset vakuutusyhtiöt yleensä antavat moottoripyörien vakuutuksiin? Täyskaskoon ilmeisesti tulee täydet tai 10-20 % maximia alhaisempi bonus (mikäli ei ole vahinkohistoriaa)? Mites on liikennevakuutuksen kanssa? Kertokaa esimerkkejä, kun olette uutena - bonuksettomana henkilönä - hankkineet vakuutuksen moottoripyörään.

Nykyään ei kuulema tarvitse pitää sitä puolta vuotta vakuutuksia, jotta bonus nousisi. Kuulema joissain paikoissa riittää jopa 3 kuukauttakin. Missä?

Itse olen ensi kesäksi hankkimassa 600:sta pyörää, ja riittäisi, jos edes 4 kk saisi pitää ajossa / vuodessa. Sen verran nyt kuitenkin, että bonus nousisi siinä samalla.
 
Away sanoi:
Minkälaiset lähtöbonukset vakuutusyhtiöt yleensä antavat moottoripyörien vakuutuksiin? Täyskaskoon ilmeisesti tulee täydet tai 10-20 % maximia alhaisempi bonus (mikäli ei ole vahinkohistoriaa)? Mites on liikennevakuutuksen kanssa? Kertokaa esimerkkejä, kun olette uutena - bonuksettomana henkilönä - hankkineet vakuutuksen moottoripyörään.

Nykyään ei kuulema tarvitse pitää sitä puolta vuotta vakuutuksia, jotta bonus nousisi. Kuulema joissain paikoissa riittää jopa 3 kuukauttakin. Missä?

Itse olen ensi kesäksi hankkimassa 600:sta pyörää, ja riittäisi, jos edes 4 kk saisi pitää ajossa / vuodessa. Sen verran nyt kuitenkin, että bonus nousisi siinä samalla.

20% saa lähtöbonusta prätkiin lähes kaikista vakuutuspuljuista:
Veritas,
Fennia,
Turva,
Tapiola,
Pohjantähti,
If,
Lähivakuutus,
Pohjola,
Nordea.

Soita läpi ja tarkasta.

Veritaksessa ainakin riittää 3 kk ajossa per vakuutuskausi. Mutta ei se bonusten kertyminen 3:ssa kuukaudessa kerro kaikkea. Jossain yhtiössä voi 4 kk:n vakuutusmaksut olla halvemmat kun toisessa 3 kk:n vakuutusmaksut.

Iffiä en suosittele kenellekkään liian monen huonon kokemuksen takia.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
blackie sanoi:
Iffiä en suosittele kenellekkään liian monen huonon kokemuksen takia.

Jaappas tietoa: mitä, missä, milloin?

Otin vakuutuksen ifistä 12 ärrään, rupesi huvittamaan kun laskeskelin bonuksettoman vuosimaksun joka oli vaatimattomat 5500 €. No bonuksiahan tuli lähtöön sen verran, että päivätaksaksi jäi naurettavat 7,2 euroa.
 
Pakko kysyä hiukan noobie kysymys noista bonuksista. Eli onko bonukset moottoriajoneuvoille ja muille vakuutuksille erikseen vai onko ne samat?
 
mxm sanoi:
Pakko kysyä hiukan noobie kysymys noista bonuksista. Eli onko bonukset moottoriajoneuvoille ja muille vakuutuksille erikseen vai onko ne samat?

Muille vakuutuksille? Siis eihän bonuksia saa kuin liikennevakuutukseen ja kaskoon.
 
Krusifiksi sanoi:
Muille vakuutuksille? Siis eihän bonuksia saa kuin liikennevakuutukseen ja kaskoon.

No niinpäs ilmeisesti onkin. Tarkistin noista omista vakuutuspapereista (henki/kämppä) niin se alennus tulee iästä, ei mistään muusta.
 
Krusifiksi sanoi:
Jaappas tietoa: mitä, missä, milloin?

Otin vakuutuksen ifistä 12 ärrään, rupesi huvittamaan kun laskeskelin bonuksettoman vuosimaksun joka oli vaatimattomat 5500 €. No bonuksiahan tuli lähtöön sen verran, että päivätaksaksi jäi naurettavat 7,2 euroa.

Onko tuo nyt sitten sun mielestä poikkeuksellisen halpa? Pohjolan kautta laskettuna liikenne- ja isokasko vm.2005 yli 751cc pyöriin yhteensä (526,33+ 518,00) = 1044,33 €. Tekköö päivää kohti semmottiset 2,9 euroa.
 
Antzu sanoi:
Onko tuo nyt sitten sun mielestä poikkeuksellisen halpa? Pohjolan kautta laskettuna liikenne- ja isokasko vm.2005 yli 751cc pyöriin yhteensä (526,33+ 518,00) = 1044,33 €. Tekköö päivää kohti semmottiset 2,9 euroa.

No se ei todellakaan ole mielestäni halpa. Mulle tulee maksamaan ~ 3 kk ifistä 646 €(bonukset 20% liikenne, 70% kasko). Pistin pohjolan laskuriin liikennebonuksiin 20 ja 50 kaskoon(nuo kai saa "lahjana"), 9 kk:n seisonta-ajalla, samalla omavastuulla taksaa kertyy n. 620 €.

Edit, tarkoitin tuolla 7 egellä ajoaikaa, seisonta ei ole mukana tuossa laskussa.
 
Moottoripyörien vakuutukset tulee muuttumaan. Ei ole enää erikseen itse määriteltävää seisonta-aikaa, vaan lätkästään suoraan niin, että pyörä on 5kk ajossa ja lopun aikaa seisomassa. Tämä varmaan tosi hyvä uutinen erityisesti pohjosen motoristeille, joilla ajokausi selvästi etelää lyhyempi. Hinta määrätyy uudessa systeemissä teho/paino -suhteen mukaan, eli oletettavaa on, että 1/1 -suhteen pyöristä tullaan maksamaan kovaa hintaa.

Lisäksi uusiin vakuutuksiin vaikuttaa vakuutuksenottajan ikä ja sukupuoli. Kallein, ja riskialttein ryhmä 18-22 vuotiaat maksaa eniten. Tavallaan oikein, koska tuon ikäiset niitä vahinkoja helvetisti aiheuttaa, mutta toisaalta, onko tuollaisilla varaa maksaa niitä kalleimpia vakuutusmaksuja? Sitten ostetaan halvempi, paskempi ja vanhempi auto, jotta saadaan halvemmat vakuutumaksut. Vaa'an toisessa päässä: tällanen on sitten tietty paljon turvattomampi auto...

Vakuutusyhtiöissä odotetaan kuulemma innolla palautetta näistä asioista :D
 
Uncle Sam sanoi:
Lisäksi uusiin vakuutuksiin vaikuttaa vakuutuksenottajan ikä ja sukupuoli. Kallein, ja riskialttein ryhmä 18-22 vuotiaat maksaa eniten. Tavallaan oikein, koska tuon ikäiset niitä vahinkoja helvetisti aiheuttaa, mutta toisaalta, onko tuollaisilla varaa maksaa niitä kalleimpia vakuutusmaksuja?

Eikös moottoripyöräonnettomuuksissa merkittävä osa kuskeista ole about 40v, näitä ns. hyvinvointimotoristeja, jotka ostaa hemmetin isoja prätkiä ensipyöriksi kun asuntovelat on maksettu ja lapset lähtenyt omille teilleen. En nyt satavarma oo mutta jotain tällaista muistan lukeneeni.
 
Uncle Sam sanoi:
Moottoripyörien vakuutukset tulee muuttumaan. Ei ole enää erikseen itse määriteltävää seisonta-aikaa, vaan lätkästään suoraan niin, että pyörä on 5kk ajossa ja lopun aikaa seisomassa. T
:D

kuulostaa kyllä olevan täysin paskapuhetta. Miten jos on enduro ja haluat ajaa ympäri vuoden, ei saa vai?
 
total13 sanoi:
kuulostaa kyllä olevan täysin paskapuhetta. Miten jos on enduro ja haluat ajaa ympäri vuoden, ei saa vai?

Ei ole enää erikseen seisonta-aikaa, vaan kiinteä se vakuutusmaksu, jossa oletetaan, että se ajokausi on 5kk. Liikaa kuulemma duunia käsittelijöille, kun niitä seisonta-aikoja on jouduttu sumplimaan joka vuosi, käytännössä joka motoristin osalta. "Otan tuossa käyttöön, en otakaan vaan vasta tossa, lopetan tohon ajokauden, alkókin tuleen loskaa, laitankin seisontavakuutukseen jo nyt."

Käy vaikka kokeilemassa vakuutusyhtiöiden moottoripyörien vakuutuslaskureita, ja yritä etsiä sieltä seisonta-aika kohtaa. Ite yritin laskea tulevan prätkän vakuutuksia, ja aloin ihmettelemään koko hommaa. Sitten selvisi mistä homma kiikasti. Alkoi taas kummasti vituttamaan koko prätkän hommaaminen, kun vakuutukset näytti vajaan 1000 euron hintaselta ens vuodelle.

Tosin, yhteydenotoilla ja vakuutusten irtisanomisilla voi saada ihmeitä aikaan...

MXM: toi riskiryhmään perustuva vakuutus koskee siis kaikkia vakuutuksia, ja toi 18-22 ikä koskee autoja. En ole tosiaan ihan varma, mikä on kallein ryhmä mopoissa. Autoissa halvin on kolmestakympistä johonkin neljäänkymppiin, jonka jälkeen hinnat alkaa nousta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom