Moottoripyöräkortin hankinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Nyt on muutama tyyppi jutellut että moottoripyöräkortti kannattaisi hankkia tänävuonna. Että jos ensivuonna hankkii, niin siihen tulisi joku juttu että ensimmäiset 3 vuotta saisi ajella vain jotain pienempitehoisia pyöriä. Kuskin iästä riippumatta.

En löydä tällaisesta mitään uutista tai puhetta netistä. Osaisiko joku sanoa tai linkittää johonkin mistä näkisi faktaa. Pyöräkortti kiinnostaisi hankkia. Kiinnostanut jo pari vuotta. Ja ajaisin sen vielä loppukesästä pois jos tuo muutos on tulossa.

Ja mitä pyöräkortti suurinpiirtein tänäpäivänä maksaa? 700-800e?

Kiitti jos joku osaa linkata jotain faktaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
About 800 tuohon meni kaikkineen kuluineen tänä keväänä/alkukesänä. Ja enpä ole itsekään moisesta muutoksesta kuullut.

Aika perseestä tuon omaan korvaan kuulostais, tosin ton 3 vuoden aikana sais kuski aika hyvin kerättyä kokemusta ennenkuin tehokkaamman pyörän sarviin hyppäis...

Zone-sarja -42%
690 euroa maksoin kortista Turussa Ajaxxilla tänä kesänä. Tuollaisesta muutoksesta en ole kuullut.

Autokoulun setä kertoi toukokuun puolella, että syksyllä tulee pari käsittelykoetta lisää inssiin ja tämä nostais hintaa taas pari sataa.

Edittiä. Aja se kortti heti, jos kerran meinaat, ei se hinta ainakaan putoa. Ite maksoin -05 noin 400 euroa, nyt olis hinta ollu samassa paikallisessa autokoulussa vähän alle 800 kaikkine kuluineen.

Aika perseestä tuon omaan korvaan kuulostais, tosin ton 3 vuoden aikana sais kuski aika hyvin kerättyä kokemusta ennenkuin tehokkaamman pyörän sarviin hyppäis...
Joo jos ei ole aikaisempaa piikki- tai vastaavaa taustaa niin tuo 3v on hyvä aika ajaa vähän tehottomimmilla (lue: sellaisella vehkeellä jolla ei ihan pärjää 55 amg - mersulle...) pyörillä.

kaverin isä tokas että jos ois parikymppisenä ostanut aikaisemman pyöränsä(750-kuutioinen), niin häntä sais käydä moikkaamassa hautuumaalla...

mutta en oo kuullut tuosta. Viimeisin muutos oli se teorian ja ajotuntien kasvattaminen aikaisemmasta jolloin hinta nous 500 eurosta parilla satkulla (2005?)

Mä en taas ole kuullut käsittelykokeesta mitään muuta uutta, kuin nopeudet jarrutuksissa ja väistöissä kasvaa kympillä. Tämän kuulin tossa keväällä kun ajelin A:n.

Joo jos ei ole aikaisempaa piikki- tai vastaavaa taustaa niin tuo 3v on hyvä aika ajaa vähän tehottomimmilla (lue: sellaisella vehkeellä jolla ei ihan pärjää 55 amg - mersulle...) pyörillä.

kaverin isä tokas että jos ois parikymppisenä ostanut aikaisemman pyöränsä(750-kuutioinen), niin häntä sais käydä moikkaamassa hautuumaalla...

mutta en oo kuullut tuosta. Viimeisin muutos oli se teorian ja ajotuntien kasvattaminen aikaisemmasta jolloin hinta nous 500 eurosta parilla satkulla (2005?)
Itsellä taas oli vain kokemusta mopoista (aloin ajelemaan about 7 vuotiaana), koska piikkiä en koskaan saanut. Ajoin sitten 18 vuotiaana kortin ja ensimmäinen pyörä oli 600-kuutioinen, jonka hankin muistaakseni 19-20 vuotiaana. Eikä mitään ongelmia ollut pyörän hallinnassa. Tosin ajoin järki päässä ja omien kykyjen mukaan.

Mutta ei lakeja voida määrätä sen mukaan, että joku on pikku-nassikkana vetäny maalla kaikki kesät mopolla. Toisilla ei myöskään ole taitoa ajaa omien kykyjensä mukaan ja vielä se järkikin pitäis olla mukana.
Mun mielestä olis hyvä, että isomman pyörän sais suoraan jos haluu, mutta sitten pitäis suorittaa joku käsittelykoe, joka mittaa oikeesti pyörän käsittelytaidon. Myös jonkunlaiset psykologiset testit olis suotavia, kun kattoo noita jotain kuskeja:D Toi nykyinen käsittelykoekin on mun mielestä naurettavan helppo. Toisaalta olen ajanu motocrossia aika monta vuotta.

Mutta ei lakeja voida määrätä sen mukaan, että joku on pikku-nassikkana vetäny maalla kaikki kesät mopolla. Toisilla ei myöskään ole taitoa ajaa omien kykyjensä mukaan ja vielä se järkikin pitäis olla mukana.
Mun mielestä olis hyvä, että isomman pyörän sais suoraan jos haluu, mutta sitten pitäis suorittaa joku käsittelykoe, joka mittaa oikeesti pyörän käsittelytaidon. Myös jonkunlaiset psykologiset testit olis suotavia, kun kattoo noita jotain kuskeja:D Toi nykyinen käsittelykoekin on mun mielestä naurettavan helppo. Toisaalta olen ajanu motocrossia aika monta vuotta.

Helppohan tuo käsittelykoe oli, mutta en kyllä keksi mitä siihen voi lisätä. Jos kovin alkaa vauhdit ja vaikeus lisääntymään niin saattaa tulla pahaa jälkeä :D Onhan siinä kuitenkin se inssi, jossa voi vielä kämmätä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu, nyt en tosiaankaan puhunut mitä laki sanoo. Tulihan sitä ajeltua ilman oikeata ajokorttiluokkaa, eli ts. ilman ajokorttia. Minä puhuinkin käytännön kannalta, eli siitä, että kyllä sitä voi osata ajaa isommallakin pyörällä vaikka kortti ei siihen vielä riittäisikään. Joskus tuntuu, että vanhemmat vain varoittelevat vähän liiaksikin jälkeläisiään kaiken maailman "vaaroista".

Luulis että pakkiksen miljoonista :) lukijoista joku olis kuullut tuosta jos vuoden vaihteen jälkeen 3 vuoden aikaraja suurtehoisille tulisi. Eli ei kai se ole tulossa...

Täytyy kattoa jos elokuussa kerkiäis lomien yhteydessä ajella kortin lakkariin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom