Moottorin optimointikokemuksia?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suppo78
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä tohon sun pumpparikoneeseen on toimivia softia tarjolla pilvin pimein. Kaksoismassavauhtipyörä voi olla yksi joka ottaa itseensä tuosta softaamisesta.. ne kun ovat myös vähän kuluvan osan maineessa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä tohon sun pumpparikoneeseen on toimivia softia tarjolla pilvin pimein. Kaksoismassavauhtipyörä voi olla yksi joka ottaa itseensä tuosta softaamisesta.. ne kun ovat myös vähän kuluvan osan maineessa.

joo tiedän. tähänkin vaihdettiin myyjäliikkeen puolesta jo uus... niissä on ilmeisesti ollut jotai vikaa.
 
Todellakin pitää käydä säädättämässä jossakin tai sitten samassa paikassa jossa tällainen asennetaan...

Eipä niitä muutoksia kannata siellä konttorilla katsastusmiehille ilmoittaa kun ei ne sitä kuitenkaan mistään nää..
 
Tuli ite ostettua optimointi tommoseen 2.0 TDI passattiin. Ekan ajelun jälkeen vääntöä on aika mukavasti lisää, huomaa varsinkin moottoritiellä - isoilla vaihteilla auto kiihtyy ihan eri tavalla. Pikkuisen olisin toivonut lisää vääntöä myös 2 ja 3 vaihteille. Minua on aina tuossa autossa vähän nyppinyt se että kun lähtee esim. pieneen ylämäkeen, saa ykkösellä vedättää varsin pitkälle, koska kakkonen ei jaksa oikein vetää pienillä kierroksilla. Mutta kaikenkaikkiaan lyhyellä kokemuksella voin suositella, tuo ihan kivasti lisää ajomukavuutta.
 
V golfiin tuttava teki ohjelman, tehoja tuli se 50% lisää.
80-120kmh kiihdytys nelosella parani 3 sek.
Polttoaine kulutuksessa en ole huomannut eroa.

En todellakaan ostaisi niitä perussoftia netistä.
Esim vw 1.9tdi koneesta
90hv/210nm ---> 116hv/275nm
105hv/250nm --> 133hv/300nm
Koneet ovat identtiset, ohjelma on vain eri.
Eli käytännössä 90 heppasesta saa samat tehot ulos kuin 105 hv:sta.

Auto pajalle ja "unik" ohjelma, niin saa vastinetta rahoilleen.

Ja kestääkö kone jne. Ei kai sitä tarvi kokoajan repiä.
 
Zone-sarja -42%
Kaverilla on vitossa 115cdi uudelleen ohjelmoitu boksi ainoa ongelma mikä on tullut on että takarenkaat on tosiaan kulutus tavaraa :)
 
V golfiin tuttava teki ohjelman, tehoja tuli se 50% lisää.
80-120kmh kiihdytys nelosella parani 3 sek.
Polttoaine kulutuksessa en ole huomannut eroa.
En todellakaan ostaisi niitä perussoftia netistä.
Esim vw 1.9tdi koneesta
90hv/210nm ---> 116hv/275nm
105hv/250nm --> 133hv/300nm
Koneet ovat identtiset, ohjelma on vain eri.
Eli käytännössä 90 heppasesta saa samat tehot ulos kuin 105 hv:sta.
Auto pajalle ja "unik" ohjelma, niin saa vastinetta rahoilleen.
Ja kestääkö kone jne. Ei kai sitä tarvi kokoajan repiä.

Ei ole identtisiä moottoreita. 90hp on jakajapumpulla, 105hp on pumppusuutin.
Moottorin ohjainlaite on eri 90hp ja 105hp.
 
Ei ole identtisiä moottoreita. 90hp on jakajapumpulla, 105hp on pumppusuutin.
Moottorin ohjainlaite on eri 90hp ja 105hp.

90hp taitaa myös olla hukkaportiahtimella, kun taas pumppari on vnt ahdin.

100hp ja 105hp ovat täsin identtisiä moottorin ohjainlaitteen ohjelmaa myöten, ainoa ero on ilmoitettu teho. TIetysti mottorikoodeja on useita, mutta perusrakenne on identtinen.

Tuosta 100/105hp versiosta saa softalla noin 152hp mutta silloin on jo pakopaineet taivaassa, noin 145hp voi ottaa huoletta. Vääntö pitää rajata 300Nm koska sen jälkeen alkaa kytkin luistamaan 5v laatikossa, koneesta irtoaisi kuitenkin 350Nm.

Ps. "Tuttava" teki ohjelman kuulostaa aina niin hauskalta, koska ellei tietämystä oikasti ole, siis jos vain harrastelee noita softia, en ikinä päästäisi lähellekään autoani :)

Jos tuo V golffi on 2.0tdi niin siitä ei saa pelkällä softalla kuin 30hp lisää, jos sitäkään koska vakiona niissä on enemmän kuin ilmoittu 140hp. Jos taas kyseessä on 1.9tdi niin silloinkaan 50% lisäys ei ole mahdollista, lähelle kyllä mutta silloin on jo vedetty softa niin päätyyn että murheita on odotettavissa pidemmällä aikavälillä.
 
Mun 90hv 1.9 tdi 2006 golffissa on pumppari ja muuttuvasiipinen turbo. Että on kyllä identtiset.
Ja kytkin kyllä kestää noin kevyessä autossa.

Tuttava on tehnyt noita softia jo kohta 4 vuotta, ja voihan mun tuttava olla autopajalla töissä. Tarkoitin sillä sitä että rahaa säästyi reilusti.

90hp ja 210nm vakiona, nyt noin 130/300nmm, niin ei montaa prosenttia heitä tosta 50%.
 
Olisit heti sanonut että puhutaan noin uudesta autosta, koska vanha 90 heppanen oli jakajapumpulla. Tuo 90 heppanen pumppari lienee melkoinen harvinaisuus, pääosin taitavat kaikki olla tuota 105 heppaista.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä oli Fabia vRS jossa siis vakiona 130bhp ja 310nm. Tähän oli aiempi omistaja vetänyt Karalan softan ja itse vein sen rullille, tuloksena 185hv@3792rpm ja 443nm@2328rpm
 
Itsellä oli Fabia vRS jossa siis vakiona 130bhp ja 310nm. Tähän oli aiempi omistaja vetänyt Karalan softan ja itse vein sen rullille, tuloksena 185hv@3792rpm ja 443nm@2328rpm

Taitaa olla muutakin tehty kun Karalan sivujen mukaan tulee 165/405 ja tommonen heitto ei ole enää yksilöstä kiinni.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom