Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Erikseen, yksi omavastuu + bonusmenetys per vahinkotapahtuma. Muutenhan sitä voisi kerätä kolhuja 10v ja pistää koko auton uusiksi kerralla yhdellä omavastuulla :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Auton peili on tullut peruutettua autokatoksen tolppaan ja koko paska pitäis vaihtaa. Loppuviikosta autopesun jälkeen huomasin, että myös auton takapuskurissa on jäljet auton töytäisystä. Maalia hieman nirhautunut pois ja yksi peruutustutkan sensoreista painunut sisään.

Eli, nyt jos laitan tuon vakuutukseen piikkiin, niin lasketaanko tuo yhtenä vahinkona vai kahtena erillisenä? Pelkästään peilin osat maksavat merkkihuollossa jo 350e, joten laitamme nuo kummatkin vakuutuksen piikkiin mikäli tuo menee samaan syssyyn.

Vakuutusyhtiöltä tuohon saisi suoran vastauksen, mutta on kivempi spekuloida kun ei ole asiantuntijaa paikalla... ;-)

Peilin vaihto vs omavastuu ja vuodeksi bonukset -20% tjs. Taitaapi melkein tulla kalliimmaksi "maksattaa" vakuutusyhtiölä" ?
 
Rekisteriotteessa lukee renkaiden kohdalla: 205/60R15/89, 195/65R15/89, 205/55R16/89. Tarkoittaakohan tuo, että auto on joskus muutoskatsastettu 16-tuumaisille, eli saisin nyt laittaa 17-tuumaiset ilman muutoskatsastusta? Vai ovatko tuossa sallitut vaihtoehdot?
 
sanoisin että noi on ne alkuperäiset tai vaihtoehtoiset koot renkaille, ja saat laittaa 17" alle ilman katastusta, mutta et enää 18". tuumanhan saa koko kasvaa vaihtoehtoisesta rengaskoosta.
 
Jos auton teknisissä tiedoissa lukee, että perävaunumassa (jarrullisena) on 1500kg, niin tarkoittaako tuo 1500kg sitä koko pakettia, eli kärry+tavarat = max1500kg?

Auton omamassa on yli 1500, joten tuo 1500 on siltä osin ok, kunhan huomioi, että yhdistelmän kokonaismassa saa olla enintään 3500 kg.
 
Autosta vaihdettiin korjaamolla vaihdelaatikon laakerit. Nyt muutama päivä tämän jälkeen pakoputki on alkanut vuotamaan. Tarvitseeko vaihdelaatikkoa irrottaessa käyttää pakoputkea irti, vai onko tää nyt jotain uskomattoman paskaa tuuria? Autona siis -98 toyota avensis.
 
Autosta vaihdettiin korjaamolla vaihdelaatikon laakerit. Nyt muutama päivä tämän jälkeen pakoputki on alkanut vuotamaan. Tarvitseeko vaihdelaatikkoa irrottaessa käyttää pakoputkea irti, vai onko tää nyt jotain uskomattoman paskaa tuuria? Autona siis -98 toyota avensis.

Oma epäilykseni jos vuoto ilmaantui muutama päivä jälkeen, paska tuuri.
 
Oma epäilykseni jos vuoto ilmaantui muutama päivä jälkeen, paska tuuri.

Ainakaan en aiemmin ääntä huomioinut. Itse mietin sitä vaihtoehtoa että jos sitä pakoputkea on tarvinnut käyttää irti, niin tiivisteet alkanu pikkuhiljaa vuotamaan ja ääni erottui kunnolla sitten vasta myöhemmin? Soitan kyllä huomenna vielä kyseiseen korjaamoonkin ja kysyn onko sitä putkea käytetty irti.

Ja sitten toinen tyhmä kysymys, onko tuosta vuodosta mitään suurempaa haittaa? Äänet on lievästi muuttunu (eli huomaa paikallaan ollessa), mutta vuoto on niin vähäistä että vuotokohtaa ei erota vaikka pakoputken pään tukkisi.
 
Ainakaan en aiemmin ääntä huomioinut. Itse mietin sitä vaihtoehtoa että jos sitä pakoputkea on tarvinnut käyttää irti, niin tiivisteet alkanu pikkuhiljaa vuotamaan ja ääni erottui kunnolla sitten vasta myöhemmin? Soitan kyllä huomenna vielä kyseiseen korjaamoonkin ja kysyn onko sitä putkea käytetty irti.

Ja sitten toinen tyhmä kysymys, onko tuosta vuodosta mitään suurempaa haittaa? Äänet on lievästi muuttunu (eli huomaa paikallaan ollessa), mutta vuoto on niin vähäistä että vuotokohtaa ei erota vaikka pakoputken pään tukkisi.


Juu, kannattaahan se tarkistaa. Ihan oikee tuo järkeily. Ja mitäpä se pikku vuoto haittaisi, tietty voidaan spekuloida että liikennevaloissa paikallaan seisten pakokaasuja tulee vähän auton sisään. On kuitenkin minimaalinen määrä jos niitä ylipäätänsä tulee.
 
Kyllähän sitä putkea on todennäköisesti käytetty irti. Mutta luulen että kyseessä on enemmänkin kuin paska tuuri kuin että putki ois asennettu väärin.
 
Kannattaako pyytää autosta pientä ylihintaa minkä joku voisi säkällä maksaa. Vai pelästyttääkö se ostajan?
 
Kannattaako pyytää autosta pientä ylihintaa minkä joku voisi säkällä maksaa. Vai pelästyttääkö se ostajan?

En oo mikään myynnin ammattilainen mut mun mielestä vähän liikaa ekaks, varsinkin jos ei ole pakko saada heti rahaa. Jotenkin sellanen kuva että oli hinta mikä tahansa niin joku koittaa tinkiä silti. Kunnollinen ilmoitus kunnon kuvilla ja vähän reilu hinta jossa on sitten vähän tinkivaraa.
 
Tossa kävin Golfin katsastuttaan, meni läpi ihan O.K Mutta mikä hitto on kun ilmastointi ei toimi. Talven se tuossa pihassa seisoi lumen saartamana.
Olisko mitään vinkkejä mikä hitto sitä ilmastointia riivaa? Tuleekohan kalliiksi ellei se nyt taikaiskusta pöhähdä käyntiin. Kyllä se puhaltaa hyvin muttei viileetä.
 
Mitä syitä on siihen että ajoneuvolla on 2 rekisteritunnusta ollut? Onko muita syitä kuin kolaroitu ajoneuvo, joka on mennyt lunastukseen? Saako AKE:lta tai mistään muualta nopeasti tietoon että miksi ajoneuvo on kertaalleen siirtynyt pois rekisteristä?
 
Yleensähän tuo tarkoittaa että auto on lunastettu ja myyty eteenpäin autovahinkokeskuksen kautta. Tämän jälkeen auto on uudelleen rekisteröity. Auton historiatiedot on käsittääkseni saatavissa trafilta.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom