Mokoma studioon

Mokoma @ Lutakko tänään (3.2.06)

Vielä muutama tunti pitäis vätystellä duunissa, sitten "proteiinijuomat"
naamariin ja Lutakkoon kuuntelemaan & riekkumaan :kippis1:
Innolla oottaa uutta tykitystä livenä, sinne muutama klassikko sekaan
niin awwot :thumbs:

KLK:sta ei levy paljoa parane. Kenties paras suomenkielinen hevikiekko ikinä. KAverit on tosissaan panostanut biisijärjestykseen ja levyn kokonaisuuteen, ja sen kyllä huomaa. Kiekon pystyy kuuntelemaan helposti läpi yhdeltä istumalta ja jäljelle jää fviilis "joko se loppui". Annala on yksi parhaita sanoittajia jonka teksteihin olen törmännyt. Ja säveltäjänäkin loistava.

Kaminari sanoi:
Vittu mikä levy! Oikein mahtava. Teemaltaan vähän ehkä lässy...

Jätetyn miehen itkuista raivoa... Itken silmät päästäni on noussut omaksi suosikiksi tältä levyltä minullakin, vaikkei se (enää?) kovin henkilökohtaisesti kolahdakaan. Kertokaapa muuten sitten joku notta oliko keikka hyvä. Tai siis tietysti se on, mutta millä tavalla, se olisi kiva tietää.

venla sanoi:
...Kertokaapa muuten sitten joku notta oliko keikka hyvä. Tai siis tietysti se on, mutta millä tavalla, se olisi kiva tietää.

Niin, vaikee se on analysoida sen kummemmin.
Loistava pändi -> loistava keikka :rock: :kippis1:

Tuli uutta ja vanhaa matskua. Hyvin luisti Annalan juttu biisien välissä,
eikä tullu semmosta rahat-pois-vittuun-täältä-keikan makua.
Ja encorena oma suosikkini Vade retro Satana :rock:

Tuntu että jonkun verran osas jengi "laulaa" mukana uusissakin biiseissä.
Mulla on ainakin vieläkin niskat jumissa ja kurkku käheä.

Sisäänpääsy tapahtu netissä tehdyn maksun viitenumerolla.
Pelkäsin vähän alkuun että sielä on tuhat pitkätukkaa leuka rinnassa
ja nakit silmillä kurasen lapun kanssa itkemässä sisään ja hirveä tungos.
Mut hyvin se luisti, ainakin kun mentiin parin tunnin varaslähdöllä.

Tais soittajat ainakin kerran tai pari hiihtää siel kuolevaisten joukossa,
eli jos välttämättä halus käydä läiskimässä selkään ja kehumassa niin oli mahdollisuus.
Aina kiva ominaisuus :worship:

toim.huom. En ota vastuuta mistään kirjoittamastani muistikuvasta,
olin nauttinut "pari" olutta :)

Nikodemus sanoi:
Ja encorena oma suosikkini Vade retro Satana :rock:

Tuntu että jonkun verran osas jengi "laulaa" mukana uusissakin biiseissä.
Mulla on ainakin vieläkin niskat jumissa ja kurkku käheä.

Aijjettä!! Nuo pitää kyllä ehtiä joskus näkemään livenä. Ja eturiviin pitää päästä.

Negatiivinen sanoi:
No ohhoh, on kaverilla rima korkeella.

Mietin just että olis ollu kiva ainakin joku perustelu kuulla :rolleyes:

venla sanoi:
Aijjettä!! Nuo pitää kyllä ehtiä joskus näkemään livenä. Ja eturiviin pitää päästä.

Suosittelen lämpimästi.:thumbs:
Ja totta hlvetissä eturiviin kyynärpäät korkeella :evil:
Tollanen klubikeikka on vielä 100x parempi kun joku stadionilla
ulkoilmassa vedetty keikka jota saa seurata kiikareiden kanssa.
Siinä on ihan eri tavalla bändin mukana, ja se tunnelma :rock:

Hyvä metelikeikka on parempi kuin huono seksi :D

Nikodemus sanoi:

Näin on, ei tuon tyyppinen pändi liian isoon paikkaan sovi saatika jonnekin kesäiselle ulkoilmalavalle. Mä olin muuten ensin tuon vokalistin suhteen vähän varauksellinen mut hyvin se vetää kyllä, oisko tottumiskysymys vai mitä. Tai oisko jopa kehittyny laulajana?

S'oon hyvä sitten jos on isokokonen tai kova lyömään niin pääsee sinne eturivin helepommin. Ahistaa vähä vaan ihmistungos mutta eiköhän sen kestäis.

Nikodemus sanoi:
Hyvä metelikeikka on parempi kuin huono seksi :D

Hyvässä tapauksessa voi vielä jatkoille napata jonkun ja saada molemmat! Ja jopa hyvää seksiä:D Sitä mä vaan mietin että liekö tuo kuinka miesvaltaista tuo Mokoman yleisö? En ole kovin montaa - itse asiassa yhtäkään - naisfanittajaa tavannu muuta ku peiliin katsoessa.

Nikodemus sanoi:

Syksyllä 04 olin Jyväskylässä Bar68:ssa katsomassa Mokoman keikkaa ja sain tungettua vielä massiivisen 170 cm kroppani eturiviin. Keikka oli loistava, vaikka välillä tuli aika saunamainen fiilis. Jos joku on kuuskasissa käynyt niin tietää, että paikka ei ole mitenkään isoimmasta päästä keikkapaikkana. Tunnelmaa oli kovasti ja lava oli niin pieni, että bändi ei mahtunut liikkumaan yhtään mihinkään :D. Tuolta keikalta otettiin muutama biisi mokoman DVD:lle ja sieltähän se oma :david:-pärstä vilahtelee muutamaan otteeseen...

Listaykköseksi tuoreella Kuoleman laululunnaat -albumillaan ampaissut Mokoma on saanut plakkariinsa ensimmäisen kultajulkaisun. Jalometallia napsahti joulukuussa 2004 ilmestyneestä Mäntit tien päällä -dvd:stä, joka on siis myynyt yli 5 000 kappaletta.

Bändin oman Sakara Records -levymerkin julkaisema dvd sisältää mm. 19 livekappaletta taltioituna kolmelta eri keikalta ja 6 promovideota.

Lähde:Mesta.net

Meikä on fanittanu mokomaa Kurimuksesta lähtien ja saatana kun jaksaa vaan yllättää koko ajan. 13.4 Tampereelle Pakkahuoneelle katsomaan Mokomaa ja Ajattaraa, Northerille en oikeen lämpee mutta kai sekin katseltava on. \m/

venla sanoi:

Hyvässä tapauksessa voi vielä jatkoille napata jonkun ja saada molemmat! Ja jopa hyvää seksiä:D Sitä mä vaan mietin että liekö tuo kuinka miesvaltaista tuo Mokoman yleisö? En ole kovin montaa - itse asiassa yhtäkään - naisfanittajaa tavannu muuta ku peiliin katsoessa.

Jaa että naisen haluaisit jatkoille? ;)

Melkoisen miesvaltaista taitaa yleisö vielä olla, mutta kyllä omastakin tuttavapiiristä löytyy parikin naispuolista, joille Mokoma putoaa hyvin. Ja tuntuu naispuolisten kuuntelijoidenkin määrä lisääntyvän, vaikkei vielä Kotiteollisuustasoa olekaan.

Niin, ja Tavastiankin keikka oli helvetin kova. :thumbs:

Jonkun matkaa vaelletaan jo offtopic mutta menkööt :rolleyes:

venla sanoi:
...Mä olin muuten ensin tuon vokalistin suhteen vähän varauksellinen mut hyvin se vetää kyllä, oisko tottumiskysymys vai mitä. Tai oisko jopa kehittyny laulajana?
S'oon hyvä sitten jos on isokokonen tai kova lyömään niin pääsee sinne eturivin helepommin. Ahistaa vähä vaan ihmistungos mutta eiköhän sen kestäis.

En mä oikein osaa sanoa onko kehittyny vai ei. Ite oon tykänny alusta lähtien,
ja musiikista tajuan tasan sen verran että mikä omaan korvaan kuulostaa
hyvältä.:whip:
Musiikin tekniikat ja termit ei ole mitenkään päin tuttuja.

Ja eturiviin pääsee kätevästi ilman väkivaltaakin, käytän aina sellasta
viistosuuntiin hankaavaa hidasta etenemistä :D
Ihminen kuitenkin luonnostaan tuntee olonsa kiusalliseksi kun joku hieroutuu
koko ajan kylkeen ja tekee vähän tilaa, sitten vaan puikkasee siihen.
Hyvin etenee parin biisin aikan helposti useammankin metrin :david:

venla sanoi:
Hyvässä tapauksessa voi vielä jatkoille napata jonkun ja saada molemmat! Ja jopa hyvää seksiä:D

No ei nyt sentään makeaa mahan täydeltä, pieni angsti kuuluu tasapainoiseen
elämään :D

venla sanoi:
Sitä mä vaan mietin että liekö tuo kuinka miesvaltaista tuo Mokoman yleisö? En ole kovin montaa - itse asiassa yhtäkään - naisfanittajaa tavannu muuta ku peiliin katsoessa.

Ikävä kyllä yleensäkin ottaen raskaampi musiikki toimii hirmu harvoille
tytteleille :(

MKS sanoi:
Syksyllä 04 olin Jyväskylässä Bar68:ssa katsomassa Mokoman keikkaa ja sain tungettua vielä massiivisen 170 cm kroppani eturiviin...

Ei se koko, vaan miten sitä käyttäytyy ;)
En minäkään mikään härkä ole, n.178/+80, mutta aina sitä löytää itsensä
haluamiltaan paikoilta. Vähän röyhkeyttä se vaatii.

Routa sanoi:
Jaa että naisen haluaisit jatkoille? ;)

:D Eiku sut.

Nikodemus sanoi:
Ikävä kyllä yleensäkin ottaen raskaampi musiikki toimii hirmu harvoille
tytteleille :(

Kumma juttu muuten. Tosin muutenkin naispuolisten henkilöiden suhde musiikkiin / pändeihin on yleensä jotenkin toisenlainen kuin miesten, eikö? Njoo, ehkä nuita pääsee bongailemaan sitten kun itsekin tuonne Mokoman keikalle joskus ehtii:rolleyes: . Itte oon vasta nyt alkanu tota vanhempaakin Mokomaa haalia kun tämä uusi innosti niin kovasti. Tosin kyllä Tämän maailman ruhtinaan hovi on minusta ainaki melekein yhtä hyvä kuin Kuoleman laulukunnaat. Tiiä vaikuttaako tuokin sitten mielipiteeseen että uusimmassa nuo sanoitukset pyörivät liki liian kiinteästi saman tematiikan ympärillä. Mutta musiikillisessa mielessä myös (se Vade Retro Satanaski on niiii-in hyvä, enempi tollasia "hittejä" tuossa TMRH:ssa näin äkkiseltään ajateltuna:rolleyes: ) - ei pysty silti pistään kyllä paremmuusjärjestykseen näitä.

jarkkou sanoi:
Meikä on fanittanu mokomaa Kurimuksesta lähtien ja saatana kun jaksaa vaan yllättää koko ajan. 13.4 Tampereelle Pakkahuoneelle katsomaan Mokomaa ja Ajattaraa, Northerille en oikeen lämpee mutta kai sekin katseltava on. \m/
Tonne mäkin oon menossa. :rock: Ja odotan kyllä innolla, noi kaikki kolme bändiä iskee ja kovaa!

Northerihan on peruuttanut nyt keikkansa pakkahuoneella 13.4 minun käsittääkseni, heillä euroopan kiertue alkamassa, vai olenko aivan väärässä?

Mikäs tekee Mokomasta niin erikoisen? Kovin tätäki yrittäny kuunnella mutta todella huonoa musiikkia kaikinpuolin. Ei pääse yhtään bisiiä loppuun kun tekee jo mieli vaihtaa pois. Tarkennetaan; onhan se musiikki ihan ok mutta mielenkiinto ja koukut puuttuu ja muut bändit tehny samat jutut jo tuhat kertaa ennen ja paremmin. Ja se laulu! Huhhuh. :curs:

Eli. Mikäs siinä on nii erikoista ihan pakko udella? Olenko ainoa jonka mielestä Mokoma on ihan helvetin yliarvostettu? ;)

Ei herneitä nenään :kippis1: Ihan mielenkiinnosta utelen.

HC76 sanoi:
Mikäs tekee Mokomasta niin erikoisen? Kovin tätäki yrittäny kuunnella mutta todella huonoa musiikkia kaikinpuolin.
Kovasti olen Mokomaa kuunnellut Kurimuksesta lähtien ja todella hyvää musiikkia kaikin puolin.

HC76 sanoi:
Ei pääse yhtään bisiiä loppuun kun tekee jo mieli vaihtaa pois.
Ei pääse yhtään biisiä loppuun kun tekee mieli jo saada lisää.

HC76 sanoi:
Tarkennetaan; onhan se musiikki ihan ok mutta mielenkiinto ja koukut puuttuu ja muut bändit tehny samat jutut jo tuhat kertaa ennen ja paremmin.
Tarkennetaan; musiikki on hyvää ja mielenkiintoista, Suomessa ei ole vastaavaa aikaisemmin nähty.

HC76 sanoi:
Ja se laulu! Huhhuh. :curs:
Laulu on asia, joka joissakin biiseissä kyllä tuntuu hieman heikommalta lenkiltä. Tosin joissakin biiseissä toimii taas todella hyvin.

HC76 sanoi:
Eli. Mikäs siinä on nii erikoista ihan pakko udella? Olenko ainoa jonka mielestä Mokoma on ihan helvetin yliarvostettu? ;)
Olet ;)

HC76 sanoi:
Ei herneitä nenään :kippis1: Ihan mielenkiinnosta utelen.
Ei niin. :kippis1: Huhtikuussa sitten Pakkahuoneelle.

MKS sanoi:
Ei niin. :kippis1: Huhtikuussa sitten Pakkahuoneelle.

Perkele, onko Ajattarakin siellä!?? Taidan olla mäkin, harkitsin kyllä jo muutenkin. Selvisten päin varmaan tuossa vaiheessa kautta mutta silti. Asiaa! Nähään siellä ;) .

Back
Ylös Bottom