Mokoma studioon

Tämähän potkii kovaa, tosin vaatii pari-kolme kuuntelu kertaa. Vasta tänään alkaa saamaan levystä jotain irti kun eilinen meni helvetillisessä hammassäryssä kieriskelemiseen (jes mikä talviloma! :wall: )

Levylle: :5:

Turun Klubin keikkaa odotellessa! Oli viime keväänä Stam1nan kanssa sellaista menoa että on kyllä pakko nähdä uudelleen.

Ehdinkin jo kehumaan tätä levyn puolivälissä. Nyt oon kuunnellut yli kymmenen kertaa levyn läpi. Kokonaisuus on yksinkertaisesti aivan loistava! Pakko kuunnella aina alusta loppuun asti, kun ei pysty keskeyttämään. Ei voi väittää että äijät olis siirtyny poppilinjalle kalastelemaan radiosoittoa :D On vähän meno muuttunut sitten 120 päivän, joka myös oli omalla tavallaan loistolevy.

rafael30 sanoi:
41shots, et oo Valu-levyä kuunnellu?

Mutta joo, niinhän se on.

On mulla sekin, mutta en ole oikein kunnolla siihen paneutunut ikinä. Ei tehnyt vaikutusta se tyyli.

Valu oli musta vähän hakemista, sellainen räkänokkien studiosähläys. Mokoman 120 päivää levy olis ollu selkeä hitti jos levy-yhtiö olis osannu sitä promota. Kyllä sitä osaa kerrankin olla ylpeä, että on löytänyt bändin ennen kuin sillä oikeastaan oli nimeä.

Hyllystä löytyy mm. Mokoman ihkaensimmäinen sinkku :D

Mä aloin kuuntelemaan 120 päivän kohdalla. Mietin silloin, että miksei tästä bändistä ole kukaan kuullut mitään? Mahtavia kappaleita koko levy täynnä!

Eipä tosiaan ole Mokoma pehmentänyt linjaa :)

Hieno levy jo näin 3 kuuntelukerran perusteella :thumbs:

Tavastian liput oli pakko varata samantien :)

Gnme sanoi:
Turun Klubin keikkaa odotellessa! Oli viime keväänä Stam1nan kanssa sellaista menoa että on kyllä pakko nähdä uudelleen.
Kyllä! Klubillehan sitä joutuu menemään..Millonhan nuo lämppärit varmistuu? Stam1naa varmaan turha odottaa. Täytyykin lähteä lippuostoksille äxään.

Jees. pari biisii jäi kyllä kaivelemaan hampaan koloa. Ja ekalla kuuntelu kerralla toi puhdas laulu vahän ärsytti. Mutta pikkuhiljaahan se rupeaa aukeamaan kuten parhaiden levyjen kohdalla käy. ja taas tuli hyvä lätty.
Voisin jopa sanoa että hätrick.:D

Routa sanoi:
Eipä tosiaan ole Mokoma pehmentänyt linjaa :)

Hieno levy jo näin 3 kuuntelukerran perusteella :thumbs:

Tavastian liput oli pakko varata samantien :)

Jep samaa mieltä ja täällä myös liput taskussa odotellaan kaikkaa :) :rock:

Tämä levy jakaa oman mielipiteen aikalailla kahtia. Ensiksikin, levyhän on aivan helvetin hyvä. Biisit on loistavia ja toimivat kuin jyrä. Mutta se huonompi puoli on tuo Annalan örinä. Puhtaat vokaalit kuulostaa vain niin älyttömän hyviltä, että niitä olisin soinut kuulevani enemmän.
Rankka levy kaikenkaikkiaan.

Ensimmäiset puhtaat kolmosbiisissä (kuu saa valtansa auringolta) kuulostavat kyllä aivan järkyttävän hirveiltä. Loppubiisissä sitten jo paremmin. Tosin voi olla, että tossa on vaan paska melodia ja siksi haluaisin aina skipata ekat tahdit biisistä.

Lähdenpä tapaamaan poikia FME:n!

Helvetin tiukka levy. Uskomatonta, miten suomenkielellä saa tällaista aikaan! Ja soitanta myös huippuluokkaa.

Vittu mikä levy! Oikein mahtava. Teemaltaan vähän ehkä lässy ja Annalan peilailua, mutta hirmusen halon ne on siitä saaneet väännettyä.

Kopriainen sanoi:
Tämä levy jakaa oman mielipiteen aikalailla kahtia. Ensiksikin, levyhän on aivan helvetin hyvä. Biisit on loistavia ja toimivat kuin jyrä. Mutta se huonompi puoli on tuo Annalan örinä. Puhtaat vokaalit kuulostaa vain niin älyttömän hyviltä, että niitä olisin soinut kuulevani enemmän.
Rankka levy kaikenkaikkiaan.

Näköjään, koska se huonompi puoli on tuo Annalan puhtaat vokaalit. Huuto-osuudet kuulostaa vain niin älyttömän hyviltä, että niitä olisin soinut kuulevani vieläkin enemmän. ;)

Mäkin sain hankituksi, Mokoma kolahti vasta ihan hiljattain Tämän maailman ruhtinaan hovi -levyn ansiosta. Tämä uusi kyllä potkii, perhana että noi osaa soittaa. Tuo laulu minua vähän paikoin hämää, ei ole mikään huippuhyvä vokalisti. Ensikuuleman perusteella tuo Mieli sydäntä syyttää -biisi kuulostais lempparilta. Itken silmät päästäni on sitten jo herkistelyä, tyttö tykkää;) .

Edit. Suon jopa anteeksi muutamat lyriikoiden kömpelyydet (niihin olen jo aiempien levyjen kohdalla kiinnittänyt huomiota. Mut kaikkee ei voi saada.)

venla sanoi:
Tuo laulu minua vähän paikoin hämää, ei ole mikään huippuhyvä vokalisti.

Homman nimihän on se, että Marko Annala on aika pitkälti koko jutun takana ja on pitkälti luonut koko bändin soudin. Ja se toimii!

rafael30 sanoi:
Homman nimihän on se, että Marko Annala on aika pitkälti koko jutun takana ja on pitkälti luonut koko bändin soudin. Ja se toimii!

Tulit heti ojentaan! Mutta huomasin kyllä että oon alkanu pikku hiljaa enemmän Annalan laulusta tykätä. Enemmän puhtaista vokaaleista taidan mäkin tykätä kyllä. Riippuu biisistä tietty.

Sanompa, että voi helevetti. Kävin omani hakemassa heti ilmestymispäivänä. Ei lähtenyt sitten millään. Unohdin levyn pariksi päiväksi ja kaavin uudestaan soittimeen. Ei vielä ihan sittenkään, mutta herätti kuitenkin kiinnostuksen. Kolmannella kierrolla tätä on nyt sitten tullut kuunneltua viikko. Saatana kun on kova levy. Luulin jo, että kiinnostus Mokomaan on lopahtanut tyystin, mutta mitä vielä, kaivoin Kurimuksen ja TMHR:n hyllystä ja katso - toimi taas niin kuin pitääkin. Mahtavaa. Viikon päästä Diablo&Mokoma-yhteiskeikka ja hurjat bakkanaalit luonnollisesti.

Back
Ylös Bottom