Mokkulan käytöstä 25 000eur lasku...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sama vaara on siinäkin jos asustelee jossain itärajan tuntumassa. Kentät ei kai periaatteessa saisi mennä valtakunnan rajan yli, mutta käytännössä kai menee. Saakohan noista edes pakotettua operaattorin tietyksi?

Usb-sovittimeen=mokkulaan ei pysty tekemään säätöjä, joka pakkottaisi laitteen käyttämään tiettyä operaattoria.

tyhmyydestä rankaistaan ... tilanne eri tietenkin jos asustelee itä-rajalla ja mokkula nappaa kentän rajan toiselta puolen , mutta jos ulkomaanreissulla kuvittelee voivansa surffata vapaasti niin huhu..

En löytänyt mokkulasta omaa ketjua joten kysyn tässä...Onko mokkulan käytöstä kokemuksia junassa? Meinasin vaihtaa kaapelimodeemini mokkulaan, jotta saisi vähän viihdykettä junamatkoille, mutta yhteys pätkinee samalla lailla kuin kännykkäkin?

512 kaapelimodeemin pystynee kuitenkin täysin korvaamaan vaikkapa megaisella mokkulalla kotikäytössä? Näin ainakin Elisan setä mulle väitti :)

En löytänyt mokkulasta omaa ketjua joten kysyn tässä...Onko mokkulan käytöstä kokemuksia junassa? Meinasin vaihtaa kaapelimodeemini mokkulaan, jotta saisi vähän viihdykettä junamatkoille, mutta yhteys pätkinee samalla lailla kuin kännykkäkin?

512 kaapelimodeemin pystynee kuitenkin täysin korvaamaan vaikkapa megaisella mokkulalla kotikäytössä? Näin ainakin Elisan setä mulle väitti :)
Niin siis jos oot 3g alueella muuten nopeus taitaa käytännössä jotain ihan muuta, eli junassa tuskin?
Toi on muutenkin aika paska juttu myydään ihan muuta kuin on tarjolla, hehkutetaan laajinta 3g verkkoa saattaahan se toimia jos asuu isossa kaupungissa, eikä käy muualla

Junassa toimii todennäköisesti ihan ok:sti gprs-verkossa, eli hidas kuin piru, mutta ei kuulemma pitäisi pätkiä juuri lainkaan. Jos asut 3g-verkon alueella niin mobiililaajakaista on hyvä vaihtoehto, varsinkin jos normikaista on kallista.

Tossa olis elisan kuuluvuuskartta, siitä voit katella miten hyvin junamatkoilla vauhtia piisaa... :D Suomen paras 3G verkko... :hyper: Ollaan vielä aika kaukana siitä, että olisi edes hyvä peitto 3G:llä suomessa...

Eikös mokkulaan kuitenkin asenneta operaattorin sim kortti?

Kyllä ja sen päälle laitettaessa on mahdollista valita mitä verkkoa sillä käytetään ja muutenkin sen näkee siitä ohjelmistosta mihin se on yhdistänyt. Ja se on mahdollista määritellä mihin verkkoon se automaattisesti yhdistää ainakin siinä vodafonen mokkulassa. Tuo dnan nykyinen taitaa olla täysin sama.

Tästä tulikin mieleen että Elisan setä mulle kertoi että olen 24kk sitoutunut maksamaan "mokkulan" kuukausi maksuja vaikka muuttaisin ulkomaille tai vaikka en tarvitsisi yhteyttä. 2 vuotta maksattava aina, hienot sopimusehdot! Kokemuksia?

Saahan sen modeemin ostettua käsirahallakin, 120€ taitaa olla Elisalla hinta. Tai ottaa pelkän palvelun ja käyttää vaikka puhelimella.

Kyllä ja sen päälle laitettaessa on mahdollista valita mitä verkkoa sillä käytetään ja muutenkin sen näkee siitä ohjelmistosta mihin se on yhdistänyt. Ja se on mahdollista määritellä mihin verkkoon se automaattisesti yhdistää ainakin siinä vodafonen mokkulassa. Tuo dnan nykyinen taitaa olla täysin sama.

Hassu juttu tuossa... valitsin Elisan verkon ja APN:n (kyllä, verkkoasetukset valitsen manuaalisesti), ja verkkoon kirjautuminen onnistui niinkuin pitikin. Jonkin ajan päästä huomasin että sms-inboxiin oli tullut viesti jossa luki että tervetuloa Ruotsiin (asustelen siis Torniossa). Äkkiä yhteys poikki, vaan oli tuossa jo jonkinverran kerennyt ladata, ja roaming-laskua tuli muistaakseni 40€ (olisiko ollut jotain 7-8 megaa...). Opetus: Älä välttämättä usko sitä mitä näet!! Soittelin sitten Elisan asiakaspalveluun ja selostin asian. Täti totesi että "juu, noin kävi minun lankomiehelle Pellossa, ja siellä tuli iso lasku". Ei sitten tiennyt kuinka on mahdollista että pomppaa verkkoon T vaikka verkko E valittu. No, roaming esto päälle, ja suomessa on sen jälkeen pysytty.
Muutaman valitussähköpostin olen Elisalle lähettänyt ja kysellyt että kuinka tuollainen verkonvaihto on mahdollista, mutta eipä ole vastausta kuulunut....

Aiheen vierestä, miten tuollaisella mokkulalla onnistuu pelaaminen, jos on 3G verkon alueella? Nopeus varmasti riittää, mutta miten on vasteaikojen kanssa?

Näin isänikin ajatteli ja otti elisalta "mokkulan" ja siihen megasen liittymän. Vaikka ollaan 3G alueella, niin ei sillä päässyt kuin johonkin 200-300 kbit/s. Kokeiltiin kahdellakin eri paikkakunnalla ja parissa paikassa (kohteet ihan keskustan tuntumassa), mutta heikolla tuloksella. Kävi sitten Elisa Shopitissa ja testasivat sielläkin ettei sillä pääse lähellekään megan nopeutta, niin sai onneksi palautettua laitteen eikä tullut mitään kuluja.

Onkos täällä kellään mokkula käytössä. Onko noissa miten eroa, keneltä tuon ottaa(DNA,Elisa,Sonera jne)? Mikä olisi hyvä?

Onkos täällä kellään mokkula käytössä. Onko noissa miten eroa, keneltä tuon ottaa(DNA,Elisa,Sonera jne)? Mikä olisi hyvä?

Paha suositella kun kokemusta ei ole kuin Elisan (512) mokkulasta.Toimii ok. Samoin tuttavaperheellä megainen Elisan liittymä toiminut ok.
Naapurilla on (muistaakseni) megainen liittymä Saunalahdelta, ja hyvin toiminut.
Työkaverin systerillä oli muistaakseni dna:n liittymä & mokkula, eikä siinäkään vissiin ole valittamista ollut.

Että valitse sitten noiden perusteella.... kuuluvuusalue nyt kannattaa tietty tarkistaa jos ei ihan kaupungissa asu.
Ja jos asuu rajaseudulla niin kannattaa laittaa roaming-esto ettei vahingossa mene naapurimaan verkkoon = kallista surffailua. Ja itse maksat vaikka kuinka vahingossa menee naapurimaan verkkoon, nimim. kokemuksella.

Vaikka ollaan 3G alueella, niin ei sillä päässyt kuin johonkin 200-300 kbit/s.....
Hassu juttu nuo liittymien nopeudet. Ne on teoreettisia maksiminopeuksia, ja ihmiset maksaa mukisematta. Jos sama käytäntö olisi vaikka maitopurkin kanssa niin sotahan siitä seuraisi: "Osta litran maitopurkki. Siihen mahtuu enintään litra maitoa, mutta saattaa olla että siinä on vain puoli litraa".

Sori offtopic

Jatkakaa...

Eiks tuo 2-300kbit/s ole kokolailla se, mihin 2-3megatavua pystyy ?

Mulla on Elisan mobiililaajakaista ja kun tulin venäjältä, niin ainakin silloin se pätki junassa aivan tajuttomasti. Lisäksi toi GPRS-yhteys, mikä on taajamien ulkopuolella, on aivan hiton hidas.

Muutoin on nopeus riittänyt omaan käyttöön. Download on ihan bueno, upload aika paska, mutta tuohon on kai tulossa muutos.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom