Mogadishu Avenue

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Brocka
  • Aloitettu Aloitettu
Olipa pettymys tuo Mogadishu Avenuen ensimmäinen jakso. Jari Tervon käsikirjoittama nokkela dialogi tökki todella pahasti. Vuorosanat eivät yhtään käyneet näyttelijöiden suuhun. Varsinkin Kari Hietalahden näytteleminen oli amatöörimäistä. Uskomatonta ylinäyttelemistä, josta tuli mieleen ala-asteen joulunäytelmät.

Tuliko muilla mitään mieleen?

Olipa pettymys tuo Mogadishu Avenuen ensimmäinen jakso. Jari Tervon käsikirjoittama nokkela dialogi tökki todella pahasti. Vuorosanat eivät yhtään käyneet näyttelijöiden suuhun. Varsinkin Kari Hietalahden näytteleminen oli amatöörimäistä. Uskomatonta ylinäyttelemistä, josta tuli mieleen ala-asteen joulunäytelmät.

Tuliko muilla mitään mieleen?

Samaa mieltä. Paska sarja.

Jeep, petti kyllä odotukset.

Erittäin positiivisesti olin yllättynyt. huumori on sellasta et ei varmasti kaikkiin uppoa, mutta mulle toimi kyllä.

Juu, ei kyllä Tervon sarkasmi ja näppärä huumori tullut oikeen millään lailla esiin tuosta sarjasta. Jotenkin jäykkää oli kaikin puolin.

MTV3:lla eilen alkanut tv-sarja Mogadishu Avenue hermostutti somaleita ennen kuin ensimmäistäkään osaa oli näytetty. Seitsenosainen ohjelma kertoo taloyhtiöstä maahanmuuttajien värittämässä kaupunginosassa. Yksi sarjan päähahmoista on somali.

Sarjan käsikirjoittaja on Jari Tervo.

- Tuollainen ohjelma vain lisää ennakkokäsityksiä. Eikä ohjelman somalia edes näyttele somali, toteaa Meri-Rastilassa asuva Khadri vihaisena.

Helsingin kaupunginosa on Suomen monikulttuurisin lähiö, jonka pääkatua kutsutaan usein ohjelman mukaisesti "Mogadishu Avenueksi".

- Minulla olisi paljonkin sanottavaa ja korjattavaa asiaan. Meri-Rastila on sitä paitsi ihan mukava ja rauhallinen lähiö, somalinainen jatkaa.

Hän ei itse päässyt seuraamaan ensimmäistä jaksoa työesteen vuoksi. IS katseli avausjakson somalivaikuttaja Ali Quassimin (kuvassa) kanssa tapahtumien polttopisteessä Meri-Rastilassa.

Quassim istahtaa pitserian pöytään. Hän ehtii hetken selvittää suuttumuksen taustoja ennen ohjelman alkua. Itse hän ei halua tuomita sitä ennakolta.

- Monella on täällä todella vaikeaa. Ei silloin voi nauraa, kun kärsii. Siksi yhteisö suhtautuu kielteisesti, Quassim toteaa.(IS)

Mua vituttaa se, että heti ekassa jaksossa suomalainen tyttö suuteli sitä neekeriä.

sanokaa vaan punaniskaksi ja vetäkää nicki-kortti esiin, mutta oon vaan sitä mieltä, että suomalaiset naiset kuuluu suomalaisille miehille(ja päinvastoin tietysti). Se vaan on niin. Piste.

Varsinkin kun neekerimiehet ajattelee samoin omista naisistaan...

Jos joku haluaa pitkää mustaa lekaa, niin ok, mutta en mä tykkää siitä että TV-sarja näyttää esimerkkiä.

Iahn viihdyttävähän tuo oli alun kankeudesta huolimatta. Toivottavasti Tervon nokkela huumori pääsee oikeuksiinsa sarjan myöhimmissä jaksoissa. Ja PekkaSS:lle vitun punaniska, syö pääs.

sorry, molin päisssssn ja avauduin, mutta totta vitussa tekee mieli suklaata.

Sais vaan sieltä suklaa-osastolta olla enemmän tarjontaa, kuin kysyntää...

Vois luulla et vähän helpompi snaijata ton sarjan läppiä jos asuu itse jossai kaupungissa, mis on ulkomaalasia paljon. Eli Helsinki, Tampere ja Turku. Muualla niitä ei sit kauheesti olekkaan.

Odotan innolla illan jaksoa...

Hieman Tervon tuotantoon tutustuneena ja Uutisvuoto-fanina, ensimmäinen jakso toimi loistavasti. Tuli repeiltyä kunnolla. Hahmoista Rampe Turakainen on yliveto: Petri Manninen vakuutti jo Kylmäverisesti Sinun Tabermanina, mutta taipuu komediaankin loistasti.

Toivottavasti Tervon nokkela huumori pääsee kunnolla oikeuksiinsa tulevissa jaksoissa...

Back
Ylös Bottom