MMA - Väittelyketju

Itse ainakin ymmärrän Fedorin suuttumisen, kun näki että Crocop tyrmäsi Aleksin ja vielä antoi vähän ylimääräsiä iskuja kun Aleks oli selvästi pihalla jo.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sinulla on aika erikoinen kuva Fedorista. Ei Fedor ole erityisen hiljainen tai vaitonainen, rauhallinen ja pohdiskeleva kylläkin haastatteluissa. Eiköhän sille ole varmasti syynsä miksi mies on niin rakastettu ja pidetty urheilija, muunkin kuin hienon uransa lisäksi. Ihmisten on helppo arvostaa ja ihailla Fedorin urheilullisia saavutuksia nimenomaan miehen poikkeuksellisen ystävällisen, avoimen ja kohteliaan luonteen takia mediassa ja fanien seurassa. Fedorin käytös ja tapa edustaa itseään urheilijana ja vapaaottelijana on esimerkillistä pr:ää lajille. Yksinkertaisesti mies on vain niin hieno esikuva lapsille ja nuorille ja miksei aikuisillekin ettei heti tule toista vastaavaa urheilijaa mieleen. Siihen päälle vielä Fedjan vuosien dominointi kuninkuusluokassa ja oman primeaikansa kiistaton baddest man on the planet status, niin todella omituista jos joku ei ymmärrä miksi useimmat ajattelee Fedorin olevan greatest of all time.

Ps.Kokeilkaas huvikseen löytää joku videoklippi missä Fedorilla olisi edes hetken ajan jollain tapaa vihainen, närkästynyt, hermostunut tai millään tapaa aggressiivinen, edes negatiivinen ilme kasvoilla ketään toista ihmistä kohtaan. Ihan selvä Jeesuksen inkarnaatio :)

Siis minulla on erikoinen kuva Fedorista, jos pidän häntä sympaattisena kaverina, joka on yksi maailman kovimpia vapaaottelijoita? Ok.
Kun nyt ollaan puhuttu koko ajan tästä kärkikolmikosta, niin jatketaan samalla linjalla. Varmasti kunnia kuuluu pitkälti Zuffan markkinointikoneistolle, mutta GSP:ltä ja Silvalta tulee jatkuvasti haastattelua, videota ym. ulos. Fedor ei itse hirveästi kommentoi asioita, vaan antaa joidenkin managerien ym. puhua puolestaan. Sekin vähän himmentää kaverin loistoa silmissäni. Toki kielimuuri on olemassa, mutta se ei muuta sitä tosiseikkaa, ettei managerien lausunnoista oikein pääse käsiksi Fedorin omaan persoonaan. MMA on sellainen laji, jossa pelkät ottelutaidot eivät aina riitä, vaan markkinoinnilla on myös iso osa hommassa. Joihinkin toki puree tuollainenkin tyyli, itse taas tykkään siitä, että voin katsella videoita ja haastatteluita omista suosikeistani ja näen myös vähän ottelijan persoonaa.
Kuitenkin kuten sanottu, en pidä tätä niin tärkeänä asiana kaikkien aikojen parasta ottelijaa etsittäessä.

Minusta GSP vs Silva ei ratkaisisi muuta kuin sen että GSP nousisi voitollaan Silvan yläpuolelle.. Jos Silva voittaisi niin so what..se voitti alemman sarjan mestarin....Sama ku SM-liigan mestari voittaisi Mestiksen mestarin...Nousis Silva ylempään sarjaan näyttämään onko hänestä GOAT:ksi.

Siis minulla on erikoinen kuva Fedorista, jos pidän häntä sympaattisena kaverina, joka on yksi maailman kovimpia vapaaottelijoita? Ok.
Kun nyt ollaan puhuttu koko ajan tästä kärkikolmikosta, niin jatketaan samalla linjalla. Varmasti kunnia kuuluu pitkälti Zuffan markkinointikoneistolle, mutta GSP:ltä ja Silvalta tulee jatkuvasti haastattelua, videota ym. ulos. Fedor ei itse hirveästi kommentoi asioita, vaan antaa joidenkin managerien ym. puhua puolestaan. Sekin vähän himmentää kaverin loistoa silmissäni. Toki kielimuuri on olemassa, mutta se ei muuta sitä tosiseikkaa, ettei managerien lausunnoista oikein pääse käsiksi Fedorin omaan persoonaan. MMA on sellainen laji, jossa pelkät ottelutaidot eivät aina riitä, vaan markkinoinnilla on myös iso osa hommassa. Joihinkin toki puree tuollainenkin tyyli, itse taas tykkään siitä, että voin katsella videoita ja haastatteluita omista suosikeistani ja näen myös vähän ottelijan persoonaa.
Kuitenkin kuten sanottu, en pidä tätä niin tärkeänä asiana kaikkien aikojen parasta ottelijaa etsittäessä.

Taas vähän erikoinen kommentti, pakko kommentoida. Fedoristahan löytää netistä varmaan enemmän haastatteluja ym.materiaalia kuin A.Silvasta ja gsp:stä yhteensä, ei ole vaikea löytää jos vain kiinnostaa:) Silva ja Gsp on vasta tässä ihan viime aikoina tullut näkyvyydessä rinnalle, Fedorin ura alkaa olemaan jo ehtoopuolella kun Silva ja Gsp on juuri nyt ihan primessään ja hehkutuksensa huipulla. Se että Fedjasta löytyy netistä enemmän materiaalia ja haastatteluja kuin mistään muusta ottelijasta on ihan ymmärrettävää mm.koska Fedor on ollut huipulla jo kuitenkin sieltä vuodesta 2003 asti, mikä jo sinänsä osaltaan kertoo jotain miehen merkityksestä lajille.

Kyllähän netistä kaikkea löytää, jos vain jaksaa etsiä. Itse kuitenkin näkisin, että nykyaikana homman pitäisi ennemmin mennä niin, että sen materiaalin pitäisi tulla fanien luokse. Kyse ei ole laiskuudesta, vaan siitä, ettei kukaan ehdi seuraamaan kaikkia ottelijoita, joten ottelijan ja taustajoukkojen pitäisi pystyä markkinoimaan itseään niin, että ihmiset kiinnostuvat juuri hänestä. Vaikka esim. Silvakin on mielestäni ihan pelle verrattuna Fedoriin, enkä kaverista pidä, luen silti mieluummin hänen haastattelujaan, kuin etsin netistä juttuja Fedorista. Siinä missä Fedor on mielestäni sellainen tylsä ja harmaa, Silva taas on ärsyttävä, mutta persoonallisempi.

Mutta tämä keskustelu voidaan jättää varmaan tähän, kun näillä jutuilla ei ole mitään väliä etsittäessä maailman parasta ottelijaa. Se, että Silva pelleilee joskus häkissä, ei tee hänestä yhtään huonompaa ottelijaa. Se, että Fedor käyttäytyy ihan kivasti, ei tee hänestä yhtään parempaa ottelijaa.

No kohan Fedor nyt tyhjentää StrikeForcen ja UFC:N LHW divarit ja sit Andersson ottaa lhw matsin fedoria vastaan niin loppuu tää spekulointi.

No kohan Fedor nyt tyhjentää StrikeForcen ja UFC:N LHW divarit ja sit Andersson ottaa lhw matsin fedoria vastaan niin loppuu tää spekulointi.

Olen aika hemmetin yllättynyt jos yhdenkin erän selviää Jon Jonesia vastaan. Tosin tokkopa tulee edes häntä vastaan pääsemään ottelemaan koska ei voita tarvittavia matseja sinne pääsemisemiseksi.

Nii veikkaan kans et Jonesilta saattas tulla tukkapöllyt mut saas nährä.

EDITTIIII.
En tiiä ootko huomannu tai onko herkkäkin asia mut ootko mikaT2 aatellu et sulla on kirjoitusvirheitä jonkin verran. Saa lukee noi postit välil useempaan kertaan et tolkkuaa mitä ees tarkoitat. Noh anyways, voi johtuu huolimattomuudesta tai sit jostain muusta!!

Ps.Kokeilkaas huvikseen löytää joku videoklippi missä Fedorilla olisi edes hetken ajan jollain tapaa vihainen, närkästynyt, hermostunut tai millään tapaa aggressiivinen, edes negatiivinen ilme kasvoilla ketään toista ihmistä kohtaan. Ihan selvä Jeesuksen inkarnaatio :)

Kyllä Fedorillakin noissa otteluissa on tunteet käyny kuumina ihan samalla lailla kuin kaikilla muillakin, mutta Fedor ei vaan yksinkertaisesti näytä niitä. Sen on mun mielestä aika sellanen tyypillinen venäläinen joka osaa piilottaa kaiken kylmän ja tyynen ulkokuoren alle. Venäjä karaisee.

Kyllä Fedorillakin noissa otteluissa on tunteet käyny kuumina ihan samalla lailla kuin kaikilla muillakin, mutta Fedor ei vaan yksinkertaisesti näytä niitä. Sen on mun mielestä aika sellanen tyypillinen venäläinen joka osaa piilottaa kaiken kylmän ja tyynen ulkokuoren alle. Venäjä karaisee.

Miten voit väittää/tietää että sillä käy tunteet kuumina samalla tavalla kuin kaikilla muillakin, kun myönnät samassa lauseessa ettet kuitenkaan näe sitä. Muutenkin tuo väite on ihan vastakkainen mitä Fedorista yleisesti ajatellaan. Kyseessä vain on poikkeuksellisen hyvän mindsetin ja mielenrauhan omaava urheilija, sitähän sen suurimpana vahvuutenakin on yleisesti pidetty jo iät ja ajat.

Jos ollaan demokraattisia ja jaetaan GOATTI painoluokkiin, niin tältä näyttäisi listani:

HW -> Fjodor
LHW -> Tähän en osaa päättää. Shogun? Rampage?
MW -> Anderson. Wandy kaukana kakkosena.
WW -> Gespi
LW -> BJ
FW -> Aldo / Faber
BW -> Torres. Cruz ja Bowles kovaa vauhtia ottamassa tuota titteliä.

Jos ollaan demokraattisia ja jaetaan GOATTI painoluokkiin, niin tältä näyttäisi listani:

HW -> Fjodor
WW -> Gespi
LW -> BJ
FW -> Aldo / Faber

Itse voisin ehdottaa LHW:n Hendoa
ja LW:hen Edgaria.

Mutta muutenhan se menee noin.

EDIT: tosin Hendo otellu aika paljon muualla kuin LHW...joten se pois.

Itse voisin ehdottaa LHW:n Hendoa
ja LW:hen Edgaria.

Mutta muutenhan se menee noin.

EDIT: tosin Hendo otellu aika paljon muualla kuin LHW...joten se pois.

Hendo itselläniki kävi mielessä. Edgarilla imo vielä pitkä matka Penniin, vaikka Frankien recordi hyvä onkin. Greatest of all time kuitenkin vaatii aika hitonmoisen CV:n ja arvostuksen faneilta.

HW -> Fjodor
WW -> Gespi
LW -> BJ
FW -> Aldo / Faber

Olen aika lailla samaa mieltä ottamatta BW:hen kantaa, kun en tuota painoluokkaa vielä tunne juurikaan. LHW on kyllä vaikea valinta ja IMO se on joko Rampage, Shogun tai Liddlell, mutta en osaa päättää.

Olen aika lailla samaa mieltä ottamatta BW:hen kantaa, kun en tuota painoluokkaa vielä tunne juurikaan. LHW on kyllä vaikea valinta ja IMO se on joko Rampage, Shogun tai Liddlell, mutta en osaa päättää.

Liddell myös kävi mielessä. Mutta liian paha loppu-ura + häviöt noille kahdelle muulle (shogun, page) + yksiulotteinen ottelutyyli, takaavat sen ettei GOATTIA ansaitse. UFC:n goat kuitenkin voisi olla lähellä.

Liddell myös kävi mielessä. Mutta liian paha loppu-ura + häviöt noille kahdelle muulle (shogun, page) + yksiulotteinen ottelutyyli, takaavat sen ettei GOATTIA ansaitse. UFC:n goat kuitenkin voisi olla lähellä.

No ehkä Liddellin voi jättää pois laskuista. Shogunin ja Rampagen välillä kallistuisin varmaan Shoguniin, vaikka miehen otteet UFC:ssä eivät enää niin suvereenejä ole olleet.

GOAT.. Tekee sen mistä muut unelmoi, kerta toisensa jälkeen..

Suositut

Back
Ylös Bottom