Mixed martial arts?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hyvää yötä ja päivää kaikille,

Olen jokseenkin tietämätön nykylajeista, joita on olemassa, joten voisiko joku kertoa onko olemassa Helsingissä lajia/seuraa, jossa olisi yhdistetty ns. kaikki itsepuolustuksen muodot etäisyydestä riippuen..?

Periaatteessa sellainen harjoittelu, joka olisi enimmäkseen aika vapaata sparrausta,koska paras tapa oppiahan on itse "pelaaminen", eikä ainaiset drillit..

Sillä löytää omat vahvuudet ja heikkoudet parhaiten.

Vrt. kaukana=jalat , keskellä= kädet,polvet , lähellä= lukot,heitot

Pelkistettynä laji, jossa käytetään jalkoja, käsiä ja ns. judoa/ju jutsua..
Bonusta olisi vielä hermopisteopetus.

Mikä teidän mielestä ajaa asiaa parhaiten?

Onko jotain uusia lajifuusioita?

Ps. sellasia jotka ei ole maailman kalleimpia harrastaa..

-- And im out for tonight --

Kuulostaa vapaaottelulta

Vapaaottelua tunnutaan tyrkytettävän jokaiselle joka edes mainitsee että voisi suunnitella jonkin kamppailulajin aloittamista.
Eihän vapaaottelu ole edes itsepuollustusta. Se on urheilua. Toki vapaaottelijat ovat kovia myllyttämään, mutta myllytys ei ole aina ole paras tapa päästä eroon ikävästä tilanteesta. Usein on hyvä osata niitä kiltimpiä tapoja lopettaa tai välttää epämukavaksi muodostuva tilanne.

Vapaaottelua tunnutaan tyrkytettävän jokaiselle joka edes mainitsee että voisi suunnitella jonkin kamppailulajin aloittamista.
Eihän vapaaottelu ole edes itsepuollustusta. Se on urheilua. Toki vapaaottelijat ovat kovia myllyttämään, mutta myllytys ei ole aina ole paras tapa päästä eroon ikävästä tilanteesta. Usein on hyvä osata niitä kiltimpiä tapoja lopettaa tai välttää epämukavaksi muodostuva tilanne.
Kamppailuahan tuo on, mutta tuli ekana mieleen, kun monipuolisuudesta yms. puhuttiin.

edit. Enkä oikein huomannut, että itsepuolustuslajia haettiin.

Mikäli tässä nyt haetaan lajia itsepuolustuksen kannalta, niin ainakin itse suosittelisin Hokutoryu tsiutsitsua. Mielestäni ihan ok vahtoehto jos halutaan oppia jokaisesta osa-alueesta.

Minkälaista tarkemmin ottaen haluat? Realistista itsepuolustusta vai sinnepäin ja jossa on vapaaottelua vai itsepuolustukseen liittyvää selvitymistä? ("vapaaottelu") Jos haluat realistista itsepuolustusta niin sitä täysin sellaista ei löydy helsingistä mutta jossa on kaikki osa-alueet mukana ja haluat myös teknistä niin silloin Hokutoryu Ju-Jutsu on hyvä vaihtoehto. Myös Krav maga ja Defendo (Defendo pitäisi alkaa kohta helsingissä ihan virallisesti) ovat hyviä mutta parhaiten löytyy itse etsimällä ja katsomalla seurojen treeniä ja käydä vaikka itse kokeilemassa.

Voisi vinkata sen verran että käyppä Helsingin GB-Gymillä ja Espoon Kamppailuopistolla ihan vaan kattelemassa, kyselemässä ja ihmettelemässä ympärillesi. Molemmissa opetetaan sekä brassijujutsua, thainyrkkeilyä, potkunyrkkeilyä, lukkopainia ja vapaaottelua.

Henkilökohtaisesti en jaksaisi edes sellaista supermonipuolista lajia etsiä. Vaan treenaan vaparia ja lukkopainia, ja siinä vaiheessa kun tekee mieli tai tuntuu siltä, että esim. lyöntejä ja potkuja tulisi kehittää enemmän otan thai/kb-tunteja.

sen verran korjaan että Espoon kamppailuopistolla ei ole BJJ:tä mutta Vale Tudoa kylläkin. + potku-ja thainyrkkeilyä ja krav magaa. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos vantaa ei ole liian kaukana, niin sieltä löytyy Jeet Kune Dota, siinä olisi ainakin noi kaikki mainitsemasi ominaisuudet pl. hermopisteopetus

Itse menisin sekä vapariin että hokutoryuun ja katsoisin mitä kummallakin on tarjolla. Se on niin seurasta kiinni, itse ainakin petyin paikallisen hokutoryu-seuran meininkiin puolentoista vuoden jälkeen - liian vähän sparria ja liikaa toimimattomia* tekniikoita tönkköä paria vastaan. Silti laji lienee hyvä koska monet ovat kertoneet kovista sparrisessioista toisissa hokutoryu-seuroissa.

*toimimattomalla tarkoitan tekniikkaa jota pitää opetella pitkään mutta silti sitä ei saa toimimaan jos kaveri pistää voimalla vastaan... Hyvä tekniikka toimii vaikka kaveri vastustaisikin voimalla.

Itse olen sitä mieltä että jos puhtaasti itsepuolustusta haetaan niin maahanvienti tavalla tai toisella on hyvä alku, ja tämän jälkeen voi sitten miettiä haluaako harrastaa 400 metrin pikajuoksua ja lopettaa tilanteen siihen vai harrastaa tilitystä valtionkonttoriin ja alkaa vääntämään sitä maassaolevaa :) Vapaaottelussa tai lukkopainissa on ainakin tuo maahanvientipuoli aika tärkeässä osassa ja sitä aika paljon treenataan.

Hokutoryu jujutsussa olen itse aikas kauan harjoitellut. Se on hyvin monipuolinen laji, mutta vasta vihreälä vyöllä ja sen jälkeen sparraillaan treeneissä. Kyllä vähän sitä ennenkin, mutta todella vähän. Ja vihreän vyön saannissa kestää se pari vuotta minimissään(lisäksi salietiketti ja kuri on himpun verran yliampuvaa mielestäni... sopii tietty joillekin). Kaapelilla saa käydä myös brassijutsureeneissä joten siellä kannattaa mattopuolta treenata, vaikka kyllä sitä vähän käydään myös normijutsureeneissä. Lisäksi samaan harjoittelumaksuun voi käydä myös thai- ja kickboxing treeneissä mikäli on alkeiskurssin suorittanut. Kikkarimatsitreenejä taitaa aika vähän olla, mutta thainyrkkeilijät sparraavat kerta viikkoon(plus monesti normitreeneissä myös).

Ehkäpä tällainen sekoitus: Jujutsu treenit + brassi ja MT sparritreenit?

Heh taitaa syynä tässä tapauksessa olla ketjun nimi :) Ja kyllähän vaparitaidoilla itseään puolustaa.

Hokutoryu jujutsussa olen itse aikas kauan harjoitellut. Se on hyvin monipuolinen laji, mutta vasta vihreälä vyöllä ja sen jälkeen sparraillaan treeneissä. Kyllä vähän sitä ennenkin, mutta todella vähän. Ja vihreän vyön saannissa kestää se pari vuotta minimissään(lisäksi salietiketti ja kuri on himpun verran yliampuvaa mielestäni... sopii tietty joillekin). Kaapelilla saa käydä myös brassijutsureeneissä joten siellä kannattaa mattopuolta treenata, vaikka kyllä sitä vähän käydään myös normijutsureeneissä. Lisäksi samaan harjoittelumaksuun voi käydä myös thai- ja kickboxing treeneissä mikäli on alkeiskurssin suorittanut. Kikkarimatsitreenejä taitaa aika vähän olla, mutta thainyrkkeilijät sparraavat kerta viikkoon(plus monesti normitreeneissä myös).

Ehkäpä tällainen sekoitus: Jujutsu treenit + brassi ja MT sparritreenit?

Offtopiccia, mutta kauanko oot reenaillu jutsua?
Ja ei kai nyt 2 vuodessa sitä vihreetä saa? Luulen ma niin, mutta voin olla väärässä.

Tässäkin ketjussa ja muualla on puhuttu tuosta hokutoryusta, niin miten siis asia on: treenataanko lajissa aluksi ilman lyöntejä, potkuja, lukkoja, heittoja yms.?

Ja jos näin on, niin missä vaiheessa ne astuvat kuvaan mukaan?

Jos enemmän kuin peruskurssin käyneet osaisivat vinkata tähän jotain.

Minkä takia lajissa treenattaisi aluksi ilman mitään työkaluja? Mitä silloin jää? vyökoetekniikka? Otteista vapautumiset? Kyllä iha alusta asti Jutsussa käydään perusteita läpi. Missä tahdissa, niin varmasti riippuu seurasta ja ohjaajasta. Peruskurssilla käydään liikkuminen, lyöntejä.. joitain peruspotkuja, torjuntoja jne. Luultavasti mattopainikin sisältyy siihen. ja tietty heitot. Peruskurssin jälkeen tietenkin valikoima lisääntyy paljon. monipuoliset ottelut, heitot, lyönnin, potkut, tekniikat jne. unohtamatta heti alusta asti treenattaviin kaatumisiin. Valaisiko tämä sua yhtään?

Totta. Mikä sitten mielestäsi on "myllytyksen" ja "kiltimmän tavan" ero?

Hyvää yötä ja päivää kaikille,

Olen jokseenkin tietämätön nykylajeista, joita on olem...

Heti alkuun suositeltiin vapaaotteluita, jokaei ole ollenkan huono idea kenellekään MA-harrastusta miettivälle.

Myöskään ei ole mitään syytä rajoittaa harrastusta yhteen lajiin (vaikka moni väittääkin ettei opi jos useita harrastaa :anssi: ) vaan kahtakin lajia voi harrastaa ja jos pitää yksi valita, on hyvä suuntautua mielitekojensa mukaan.

Myös se mitä itsepuolustuksesta on sanottu on sontaa, sillä itsepuolustus on varsin huono syy harrastaa mitään lajia, sillä jos tarpeesta on varma, on elämässä jotain perustavanlaatuista vikaa. Myöskään itsepuolustuksen kannalta ei missään nimessä pidä syrjiä "vain urheiluita" sillä juuri niitä harrastetaan ottelemalla, jossa ihan oikeasti kehittyy reagoimaan kaikenlaisiin tilanteisiin.

Suosittelen joko vapaaottelua, tai sitä mitä kaikille, eli painia, vaikkei siinä huiskintaa olekaan, mutta eihän siihen tarvitse itseään rajoittaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom