Mittojen ylläpito ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T A K
  • Aloitettu Aloitettu
Eli tarkoitus olis ohjelmoida iha huvi vuoks tässä kesän aikana semmonen pieni ohjelma johon syötetään mittoja, painoja ja rasvaprosenttia jne jne, pitääkseni yllä vähäistä ohjelmointi taitoa mikä viimevuonna koulussa tullu saatua.
Eli mitä mittoja kannattaisi tuohon ottaa? kädet jne, mutta kannattaako ottaa kummankin käden erikseen vai vaan yhden käden ja se on se totuus?
Niin ja muutenkin mistä kaikkialta kannattaa sitä mittaa ottaa?
Kädet, maha, kaula , päänympärys, korvanlehdet tai jotain yhtä järkeviä? :D
Pistäkää listaa tulee, mistä itse pidätte mittoja, ja myös olisi järkevää pitää, että kehitystä pystyy seuraa.

Sori jos on väärän paikkaan tullu tämä tiedustelu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
excel...

mahdollisimman simppelit mittaukset niin sitä viittii tehä enemmän kuin viikon verran ennen kuin unohtuu koko pska.......

Lainaten itseäni

T A K sanoi:
Eli tarkoitus olis ohjelmoida iha huvi vuoks tässä kesän aikana semmonen pieni ohjelma johon syötetään mittoja, painoja ja rasvaprosenttia jne jne, pitääkseni yllä vähäistä ohjelmointi taitoa mikä viimevuonna koulussa tullu saatua.

Edit: Niin mitkähän nämä simppelit mittaukset olisivat?

Jos käytössä on esim apache ja mysql, niin niillä sit vaan kätevä www-käyttöliittymä ja data kantaan..

Mittauksia voi tehdä tietty niin monesta kohtaa kuin vain viitsii, kaikkia mittauspisteitä ei varmaan kannata määritellä pakollisiksi. Ei tarvitse sitten joka kerta mitata niitä korvanlehtiä. Mittapisteinä ympärysmittoja eri puolilta kehoa, tässä voi käyttää omaa mielikuvitusta.

Herää vielä kysymys, että kuinka usein noita mittauksia kannattaa suorittaa jos haluaa nähdä muutoksia mittauskertojen välillä. Muutamassa kuukaudessakaan lihasmassa ei ihan hirveästi ehdi kasvamaan. Läskiä kyllä tulee nopeallakin tahdilla :P Muutaman kuukauden välein otetut valokuvatkin voisivat olla ihan hyvä vertailukeino.

Itse aloittelin joskus koodailemaan treenipäiväkirjasovellusta, mutta eihän sitä jaksa erkkikään ylläpitää :wall:

Ihan C++ täällä jauhetaa, muuta en vielä paremmin osaakkaan :D
Ajattelin siinä kerran kuukaudessa ottaa mittoja.
Siis tosiaankin, eihän tuon tarkoitus välttämättä ole jäädä käyttöön, tarkoitus vaan on muistella ja pitää yllä tuota "taitoa".
Jotain viikonpäiviä siihen samalla tulisi ja halutessaan voisi tulostaa näytölle vanhoja mittoja jonkun asetuksen mukaan jne jne.

_maza_ sanoi:
Läskiä kyllä tulee nopeallakin tahdilla :P
Tämän takia ajattelinkin ottaa rasva% siihen mukaan :)

Oon tehnyt nettisivun sillä tavalla, että voi itse kirjoittaa haluamansa mittauskohteen tai valita aiemmin tallennetuista. Sitten kunkin tallentamansa kohteen tuloksia voi hakea. Taitaa olla aika vaikeeta listata siihen kaikkia kohtia mitä ihmiset voisivat mitata. Parempi antaa käyttäjän itse kirjoittaa.

edit.
jaa, on siis tulossa pelkästään sun käyttöön. No sit samaa mieltä kuin _maza_ :)

No eipä tästä päästy paljoakaan eteenpäin :D Mutta kaipa mä ton käden, kaulan, mahan ja vaikka jalasta pari mittaa ja rasva% siihe pistelen.
Katsotaan sit myöhemmin minkälainen kakka siitä syntyy. :)
Jos tuosta nyt tulee hyvä ja jää käyttöön, ni onhan se sit "vanhoina päivinä" kiva katsella, onko ollu läskissä huippu- ja alhasiakohtia ja lihaksis myös.
Valokuvia nyt en viitsi alkaa ottamaan. Jotenkin liian... outoa minun makuun, vielä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom