Mitkä farkut sopii pikajuoksian/punttaajan/ym. treenaajan reisille?

Minulla on ainainen ongelma löytää sopivia farkkuja, jotka ei kiristä perseestä ja reisistä ja kuitenkin istuisivat sopivan napakasti jalkaan. En ole massaäijä, mutta ei silti tahdo löytyä sopivaa.

Paras merkki minulle on ollut Big Star ja sen workpants tyyppiset housut. Nyt vaan ei paikallisessa (Oulu) liikkeessä ole tälläkään merkillä minulle sopivaa. Muilta merkeiltä yleensä reisitaskuhousuissa on ollut sopivia malleja, mutta niitäkään ei nykyään paljon kaupoissa näy. Eivät vissiin ole muodissa.

Luulisi että olisi kysyntää muillekin kuin pillifarkuille ja toisaalta vatsakkaille sopiville housuille. Jos osaisi ite ommella niin purkaisi nuo kaapissa olevat riekaleiset workpantsit ja ompelis itse niitten mallin mukaan uudet.

Onko kellään muilla ongelmia farkkujen löytymisen suhteen? Mitä merkkejä käytätte ja mistä niitä hommaatte?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
löysin ihan sattumalta levikseltä semmosseen mallin ku 582.. siin on ainaki tilaa reisille, eikä ne maksanu ku jotain alle 50e

Net Virgin sanoi:
Metallillakin on ihan jees farkkuja hieman reitevämmille...
on hyvät. gaspin ja bronxin farkut toimii kanssa.

Tohon on helppo vastata, vaikka ei niin kamalan isot puntit ole. GASP:in Oversized jeans ja Denim pant ovat ainakin itselle sopineet kuin sormi perseeseen.

"Normikaupan" farkuista Bigstarin Elton malli on aika hyvä sellaiselle miehelle, jolla on isot reidet. Myös esim. Leviksen 508 on "tilava" malli.

Tällä hetkellä miesten farkkumalleista puuttuu aivan täysin "lökäpöksy" mallit. Kaikki ovat hyvin tyköistuvia! Osta sellaiset housut missä on vähän stretchiä -> ne ovat miellyttävät jalassa, eikä varmasti ahdista.

En nyt suoraan osaa mitään tiettyä merkkiä antaa mutta menet jonnekkin farkku-liikkeeseen ja otat myyjää hihasta kiinni ja pyydät jeesaamaan niin kyllä se sieltä yleensä sopivat pöksyt kaivaa.

Olen itsekin hikoillut siellä sovituskopissa monet kerrat kun saa vetää vähintään viidet farkut jalkaa ennen kuin löytyy sellaiset jotka ei tökkää jo polvista kiinni. Tai jos farkut on sopivat reisistä niin vyötäröllä onkin sitten jo tilaa reippaasti.

Minäkin pyörin aivan riittävän kauan noissa paikallisissa rättiliikkeissä, kunnes rohkaisin mieleni ja pyysin "jaska-jonesin" yli-söpöä myyjää auttamaan farkkujen etsinnässä. Häneltä meni noin kolme sekuntia, kun oli sopiva pari kädessä ja sovituksen jälkeen lähti farkut mukaan. Olin jo aivan varma ettei tähän ruumiinrakenteeseen farkkuja tehdäkään, mutta niin vaan löytyi.... :D

Omat kestosuosikit
- Bronx Clothing
- Fubu
- Karl Kani
- Johnny Blaze

Ja miksikö?

-Hinta on 60-90e, eli kallista, niin, elämä on.
-Itse ostamisprosessi menee ohi 10 minuutissa, Menen kauppaan tsekkaan valikoiman, otan koko 34":n, aina en edes sovita, koska tiedän sen olevan sopiva. Aiemmin sai hiki otsalla sovitella kymmeniä farkkuja, että natsais.
-On mukavasti kasvuvaraa, eikä välttämättä ole pakko ottaa sellaisia housuja, joissa näyttää joulukuuselta (Meinaan yksityiskohtia, painautksia, logoja ym.)
Eli ihan siistejäkin malleja löytyy ;)

Kiitoksi kaikille vastauksista. Katselen löytyisikö noita mainitsemianne merkkejä ja malleja Oulun liikkeistä.

Tapani on pyytää myyjän avuksi. Usein he eivät tunnu ymmärtävän, että jollakin voi olla paksut reidet ja levee persuus (pygmi) ilman möhömahaa. Olen hoikka olemukseltani, joten myyjät tuovat ensiksi kokeille joitan pillikokoja. No niitä sitten kokeilen ja heti saan myyjän kanssa yhdessä todeta että eiväthän ne mene jalkaan. Sitten saan eteeni jotain 34" kokoisia, jotka sopivat reisien ja pehvan osalta, mutta vyön kohdalle jää tilaa vaikka toiselle ihmiselle. Ei se tietenkään myyjän vika ole. Mallit vaan tuntuvat aina olevan sellaisia jollekin keskivertoihmiselle sopivia.

Okei. Tämähän on sellaista etsi ja löydä meininkiä. Joten ei muuta kuin jatkan etsimistä. Kai se täytyy lähteä pääkaupunkiseudulle farkun ostoon :)

Pakkohan tänne on kirjottaa ku silmiin kerran sattui. Käväisin tänään 3 paikallista farkkuliikettä läpi farkkuja etsimässä... oli riittävän vaikeaa. Jos löytyi kokoja jotka olivat numeroiden puolesta ok. niin reisiin jäi kiinni. Noin 15 farkut mitä kokeilin eivät olleet sinnepäinkään, mutta sitten löytyi leviksen 582-malli josta otettiin kuinnon möhömahakoko ja reidet mahtuu kunnolla. Ilman vyötä housut ei tosin jalassa pysy. Ja mulla ei oo edes isot reidet, mutta ei vaan tahdo löytyä pitkille jaloille riittävän leveitä, kun kaikki koot on joillekkin luurangoille räätälöityjä. Nyt olen taas hetken onnellinen :D

www.sportheavy.fi ja rupee pökiä löytymään. minun kyniskintuille sopii mainiosti gaspin pökät. normaalit reisitaskuhousutkin vähän modifioituna on passelit, tosin vyötärön kaventaminen ja madaltaminen on typerää ja kallista puuhaa jos valmiitakin on kaupan.

No mitkä jamesit mä sitte laitan jalkaan? Pituutta pitää olla vähintään 34 tuumaa, mutta 36 on vielä huomattavasti parempi. Mikään ei oo tyhmemmän näköstä ku liian lyhyet lahkeet. :david:

Tällä hetkellä jalassa on jotku dieselit. Pituus on sopiva, mutta vyötärö on aivan liian leveä ja persaus ei näytä yhtään hyvältä. Ja sehän on erittäin paha asia... :down:

Ois mukava löytää kerranki semmoset oikein hyvin istuvat farkut. Pikkusen löysät sais olla, mutta ei mitään lökäpöksyjä. Semmoset perus henkkamaukkateinifarkut. En oikeen voi kuvitella pitäväni fubuja ym. hippihoppikuteita.

:offtopic: Onko siinä mitään perää, että FUBU on lyhennys lauseesta "for us, by us"?

edit: nii siis reidet ei oo mitään ikihonkaa, mutta on ne isommat ku sellasilla jampoilla, jotka ei urheile.

UCp sanoi:
:offtopic: Onko siinä mitään perää, että FUBU on lyhennys lauseesta "for us, by us"?
No sellaista joskus olen kuullut, että olisi for us, black union. En usko kyllä että pitää paikkaansa.

Edit: drs oli nopeampi ja kertoi miten asia on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom