Mites taipuu?

Kiinnostais tietää kuinka notkeita voimanostajat noin yleensä on.
Itellä taipuu nenä polviin suorin jaloin ja takaraivo lattiaan maalivahdin venytyksessä. Spakaatista ei voi uneksia.

Mites lämmittely ja venyttely?
Mä soudan soutulaitteella 10 minsaa kropan lämpöseks jonka jälkeen venytyksiä noin 10 minsaa. Ennen kovia nostoja pari lämmittelysarjaa. Reenin jälkeen en venyttele.

Jostain oon kuullu että kova venyttely vähentää maksimivoimaa. Lieneekö tossa perää?

Originally posted by Kiuaskivi

Jostain oon kuullu että kova venyttely vähentää maksimivoimaa. Lieneekö tossa perää?

Kyllä, jos kova venyttely on suoritettu liian lähellä harjoitusta. Harjoitusta edeltävänä päivänä en tee kovaa venyttelyä niille lihaksille mitä seuraavan päivän treenissä tarvitsen.

Minä olen kyllä viimeinen jamppa kertomaan miten venytellään. Maahan kurkottaessa sormet jää 20cm päähän maasta.

... takaraivo lattiaan maalivahdin venytyksessä. Spakaatista ei voi uneksia.

Mites lämmittely ja venyttely?
Mä soudan soutulaitteella 10 minsaa kropan lämpöseks jonka jälkeen venytyksiä noin 10 minsaa. Ennen kovia nostoja pari lämmittelysarjaa. Reenin jälkeen en venyttele.

Mikä on "maalivahdin venytys"?

Viimeksi kun olin tarpeeksi lämmin, kokeilin ja jäin sentin pari täysspakaatista. Kämmenet menee kylmiltään lattiaan polvet tönkkösuorina.

Poljen kuntopyörää 5 - 7 min. Verryttelen tyhjällä tangolla tai keveillä käsipainoilla (riippuu liikkeestä) pitkiä sarjoja. Lätkiä lisään varovaisesti. Valmistavia venytyksiä, lyhytkestoisia, muutama. Sit eiku nostamaan!:whip:

Re: Re: Mites taipuu?

Originally posted by Metri
Mikä on "maalivahdin venytys"?

Maalivahdinvenytyksessä istutaan säärien päällä, reidet harallaan ja taivutetaan selkä ja takaraivo lattiaa kohden. Venytys ottaa enimmäkseen etureisiin ja vatsaan. Polvet voi olla myös kovilla jos niissä on heikko kohta.

Spakaati on kyllä kova suoritus. :thumbs:
Mistähän johtuu, että naiset on siinä lajissa yleensä parempia?
Ite harjottelin sitä jonkin aikaa aina veryttelyn yhteydessä ja parhaimmillaan tais jäädä joku kymmenisen senttiä, nyt jää kyllä enempi.

Re: Re: Re: Mites taipuu?

Maalivahdinvenytyksessä istutaan säärien päällä, reidet harallaan ja taivutetaan selkä ja takaraivo lattiaa kohden. Venytys ottaa enimmäkseen etureisiin ja vatsaan. Polvet voi olla myös kovilla jos niissä on heikko kohta.

Spakaati on kyllä kova suoritus. :thumbs:
Mistähän johtuu, että naiset on siinä lajissa yleensä parempia?
Ite harjottelin sitä jonkin aikaa aina veryttelyn yhteydessä ja parhaimmillaan tais jäädä joku kymmenisen senttiä, nyt jää kyllä enempi.
Kiitos selvityksestä. Koetin äsken kylmiltään. --> Lavat lattiaan. Takana eilen kova jalkatreeni. Spakaati luonnistuu naisilla siksi että
a) naisilla ei ole niin paljon lihaksia kuin miehillä
b) naiset venyttelevät enemmän kuin miehet ("tosimies ei venyttele" ja "jumi on voimaa")
c) jo nuorina (yläasteella) tytöt venyttelevät enemmän kuin pojat
nimim. "Kokemusta on"

Minä venyttelen päivittin, Spagetti menee ja jalat niskan taakse.
Vaikka olisi miten jäykkä niin kaikki saa jalat niskan taakse jne kun jaksaa vain venytellä

Originally posted by Juha1
Spagetti menee

Paljonko menee spagettia?:lol2:

No itse asiaan, että minulla on ainakin notkeus parantunut voimailuharrastuksen myötä eli ennen sain kädet ehkä polviin asti ja nykyään hipoo hienosti ruohikkoa.

Minä venyttelen päivittin, Spagetti menee ja jalat niskan taakse.
Vaikka olisi miten jäykkä niin kaikki saa jalat niskan taakse jne kun jaksaa vain venytellä

Entäs jos sen keskimmäisen jalan pituus ei riitä siihen? Vai auttaako siihenkin venyttely? :D

Kiinnostais tietää kuinka notkeita voimanostajat noin yleensä on.
Itellä taipuu nenä polviin suorin jaloin ja takaraivo lattiaan maalivahdin venytyksessä. Spakaatista ei voi uneksia.

Miulla menee spagaatit kaikkiin suuntiin ja jalatki niskan taakse, mutta en oo kyllä voimanostaja vaan painonnostaja ja entinen telinevoimistelija, että pitää mennäkki. Tuo "maalivahdin" venytys ei kyllä mittaa hirveesti notkeutta, pitää olla todella kankea, jos ei pääse takaraivo lattiaan tavalla jonka Kiuaskivi kuvaili. Tuossa etureisi venytyksessä ois hyvä mielummin venyttää yks jalka kerrallaan, eli toinen suoraks toinen koukkuun, jalat yhteen ja kyynärnojaan. Lonkkia pitäs painaa alas, varmasti venyttää melkein kaikilla.
Sillon kun kummatki jalat on koukussa yhtäaikaa ja vielä erillään ja mennään selälleen, lonkat tai polvet nousee helposti ylöspäin ja selkä on kaarella=venytys ei käy sinne minne pitäs ja ei tee hyvää polville ja alaselälle.

Venyttely on hyvästä :haart:

Liikkuvuus riittää voimailuliikkeisiin. Mitään spagaatteja sun muita ei mene, eikä ole mitään tarvettakaan.

Lämmittelynä teen sen harjoituskerran pääliikettä pienillä painoilla tuntumaa hakien ja liikeratoja avaten. Mitään varsinaisia venyttelyjä ei siinä tarvita.

No naisilla menee spagaati tietty sen takia, kun niillä on halkio jalkojenvälissä.

Tulee, Ja miten tuo estäisi spagaatin?
En kai minä ole väittänytkään ettet noihin suorituksiin pysty? Anyway se on varmaan aika hullun näköistä kun tuollaisia tukkeja (88cm aika lähellä omaa vyötäröäni) venyttelet.

Minä olen enemmänkin painonnostaja, ja olen aina ollut melko hyvä venymään. Spagaatti (jalat eteen ja taakse) menee helposti ja siitä toisesta sivuttain menevästä spagaatista puuttuu 10 senttiä ehkä. Viimeksi kai sain sen suunnilleen vuosi sitten. Mutta silloin aikoja siiten sain sen helposti...

Saako kukaan palstalla autofellation tehtyä? Käsittääkseni se vaatii selältä notkeutta...

Originally posted by Ämmbee
Saako kukaan palstalla autofellation tehtyä? Käsittääkseni se vaatii selältä notkeutta...
Ron Jeremy pystyi tuohon nuorena ja notkeana. :D

Re: Re: Re: Re: Mites taipuu?

Originally posted by Metri
Kiitos selvityksestä. Koetin äsken kylmiltään. --> Lavat lattiaan. Takana eilen kova jalkatreeni. Spakaati luonnistuu naisilla siksi että
a) naisilla ei ole niin paljon lihaksia kuin miehillä
b) naiset venyttelevät enemmän kuin miehet ("tosimies ei venyttele" ja "jumi on voimaa")
c) jo nuorina (yläasteella) tytöt venyttelevät enemmän kuin pojat
nimim. "Kokemusta on"

Mahdollisesti, kaikki tytöthän haaveilevat balettitanssijan urasta.
Keksin kuitenkin helposti luonnollisen synnynnäisen, rakenteellisen
selityksen. Naisten pitää synnyttää, ja se vaatii lantiolta venyvyyttä.

Originally posted by Ämmbee

Se vaatii myös muita avuja, jotka eivät liity notkeuteen. Kylmällä säällä jo sen kohteen näkeminenkin on hankalaa.

Kusimato sanoi:
Paljonko menee spagettia?:lol2:

No itse asiaan, että minulla on ainakin notkeus parantunut voimailuharrastuksen myötä eli ennen sain kädet ehkä polviin asti ja nykyään hipoo hienosti ruohikkoa.

Mullakin menee sormet helposti lattiaan maastavedon jälkeen :D muuten ei puhettakaan...

Back
Ylös Bottom