miten te mimmit ajatte säärikarvanne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja purkkis
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli taas tänään ajettua noi sääret. (Omasta mielestä aika rauhottavaa puuhaa.) Kysymys kuuluukin siis: miten te mimmit ajatte omia sääriänne? Jättääkö joku ajamatta?

Itse menee kiireessä höylällä, mutta tänään tuli vahattua, kun pysyy sillä tavalla paljon kauemmin poissa. Ne, jotka ei lähde vahaamalla (esim. mulla polvien karvat) voi nyppiä epilaattorilla. Onhan se aika masokistista puuhaa, ja jotkut ei tykkää yhtään. Huomiseen saakka sääret täynnä punasia pilkkuja. Kainalot menee lady shaverilla. :)

EDIT: pilkkuvirhe ja pieni lisäys

samat keinot, kiireessä menee ajellen mutta yleensä vahalla. ja ne kinkkiset karvat nyhdetään epilaattorilla sitten, siitä polvien seudulta juuri... ei tosin toinna epiloida jos suunnittelee seuraavaan vuorokauteen liikkua hamosessa tms, ihania näppylöitä. kainalot tulee ajeltua, mutta aloin saamaan siitä kummia pieniä finnien kaltasia näppylöitä. mitähän ne mahtaa olla? sisältä tulee jotain nestettä jos puristelee, pirun kipeitä. johtusko liiallisesta ajelusta vai mistä?

hui, älä puristele :confused: jos ne on pieniä, ne saattaa olla joku karvatupen tulehdus..

Originally posted by MerZi
samat keinot, kiireessä menee ajellen mutta yleensä vahalla. ja ne kinkkiset karvat nyhdetään epilaattorilla sitten, siitä polvien seudulta juuri... ei tosin toinna epiloida jos suunnittelee seuraavaan vuorokauteen liikkua hamosessa tms, ihania näppylöitä. kainalot tulee ajeltua, mutta aloin saamaan siitä kummia pieniä finnien kaltasia näppylöitä. mitähän ne mahtaa olla? sisältä tulee jotain nestettä jos puristelee, pirun kipeitä. johtusko liiallisesta ajelusta vai mistä?

Sisään kasvanut karva?

Tosin hoitoa siihen en tiedä, mutta muistaakseni ne ei ole ihan pop, kun ne voi tulehtua.

Originally posted by Riikka
;) mä otan kaikki vahalla pois kainalot, sääret ja bikinirajan. pysyy kauemmin.

Kääk!

Olen yrittänyt ottaa vahalla kainalot ja biksurajat, mutta oli niin tuskallista puuhaa, että päätin tyytyä ihan ladyshaveen.

Säärikarvat ajan/epiloin/vahaan riippuen vähän ajankohdasta. Talvikautena eli silloin, kun on aina sukkikset tai housut, en paljoakaan sheivaile sääriä, koska siitä ei ole mitään visuaalista iloa.

Kesän kynnyksellä vahaan/epiloin ja päivittelen epiloimalla tai sheivaamalla. Kesällä kun on ihan MUST, että on silkoiset sääret :)

itsekin olen epäillyt karvatupentulehdusta tms mutta näppylät muistuttaa enemmän finnejä, joita muutoin ei minulla kyllä yleensä ole. sittemmin kun nämä kummat kiusajaiset väheni, alkoi imusolmukkeet tulehtua jatkuvasti kainaloissa. kummaa, pitäis varmaan kääntyä lääkärin puoleen ja ottaa samalla kertaa kaikki muutkin sata vaivaa esille samoilla puheilla... :confused:

joo, mä ehdottaisin kanssa sitä lääkärikäyntiä.. Sisäänpäin kasvaneet karvat voi ehkäistä kuivaharjaamalla kuollut ihosolukko pois, koska ne karvat ei pääse paksun ihokerroksen läpi. Aika inhottavia tommoset näpyt :(

Eipä tartte säärikarvoja ajella, ku niitä ei juuri kasva, se vähä mitä kasvaa on niin vaaleita ja lyhyitä et ei silmällä meinaa erottaa :D

MerZi: Kasittaakseni kyseessa on juuri karvatupentulehduksia (finnit ovat tulehtuneita ihohuokosia ja siksi nayttavat hyvinkin pitkalti samoilta). Itsellani nappylat johtuivat siita, etta ihoni on liian herkka ja kainalot olivat todella kipeat ajelun jalkeen. Loysin ratkaisun ongelmaan, kun siirryin ihokarvanpoistovoiteisiin (vaahdot eivat ole laheskaan yhta tehokkaita)... Annat voiteen vaikuttaa riittavan ajan ja poistat 'muovilapyskalla', joka on pakkauksessa (ala kuitenkaan 'hoylaa' myoskaan silla, ettei iho taas tulehdu). Suosittelisin kokeilemaan hajusteetonta voidetta herkalle iholle (loytyy esim. tavarataloista). Laakarin puoleenkin toki voit kaantya (jos asia painostaa mielta liikaa), mutta itsellani ei ole kyseista ongelmaa ollut enaa pitkaan aikaan.

Niin tosiaan, se alkuperainen kysymys meinasi unohtua :rolleyes:... Eli normaalisti ajelen ihan lady shaverilla. (En ole viela viitsinyt/jaksanut perehtya tuohon vahaamiseen, mutta kaipa sitakin pitaisi lahiaikoina kokeilla.)

Mä en ole koskaan ajellut säärikarvojani, koska ne on niin vaaleita ja ohkaisia, ei ne oikein edes näy! Joskus olen kaiholla katsellut kaikenlaisia kivoja purkkeja ja purnukoita ja hienoja ajelutarvikkeita ja tuntenut itseni vähemmän naiseksi, kun en niitä tarvitse! ;) No ei toki, hyvähän se vaan on, onpahan yksi kauneudenhoitohuoli vähemmän! Kainaloiden muutamat haituvat lähtee perus partahöylällä ilman mitään vaahtoja sun muita...

Nimim. Olenko edes normaali?! :D

Säärikarvat kyllä ajelen, mutta kainalokarvoja tällä onnellisella ei oo... :)

Mä ajelen karvat ihan perus-Gillettellä melonintuoksuisen vaahdon kanssa. Bikinirajaan käytän Veetin karvanpoistomömmöjä, kun sheivaamisesta tulee sellasia punasia näppyjä. Epilaattori pölyyntyy hyllyssä, kun kipukynnys taitaa olla liian matala.

Säännöllisyydestä sen verran että kesällä tulee skarpattua vähän enemmän, talvella taas jaksaa panostaa lähinnä silloin kun on tiedossa läheisempää ihokontaktia, mitä tapahtuu tietysti ihan liian harvoin.

Ihan tavan lady-terällä ajelen, apuna vaahtoa/saippua/milloin nyt mitäkin sattuu käden ulottuvilla olemaan. Tosin viime aikoina olen ajanut usein ihan "kuiviltaan" - bongasin tämän vinkin netistä joskus talvella, ja mulla ainakin toimii tosin hyvin, myös bikinialueella! Ajon jälkeen vain pyyhkäisy neo-amiseptilla ja talkkia päälle, ja a vot kun tulee sileä iho! :D

Talvella en kylläkään ajele sääriä koskaan, ja kesäisinkin aika laiskasti - onnekseni ihokarvani ovat hyvin vaaleita ja enempi hennonpuoleisia. Kainaloita ja bikinialuetta tulee sitten sheivattua senkin edestä. :D

Epiloin, jopa kainalot ja bikinirajat!
Tulehdukset ovat loppuneet, joita sain sheivaamalla.
Pitää vaan muistaa pudistaa (desinfioida) ja rasvata aina suihkun jälkeen.
On se sen kivun arvoista!

Ladyshavella. Joskus jollain mömmöillä. Mutta en ymmärrä, kun ne mömmöjen valmistajat mainostavat, että uusi karva kasvaa vasta pitkän ajan kuluttua ja hennompana. Vähitellen pitäisi tarpeen vähetä. Miun karvat ovat aina tulleet takaisin jo parin päivän aikana - sänki tuntuu jo seur. päivänä - ajoinpa pois shavella tai mömmöllä. Jo murrosiässä miulla on ollut tummat, vahvat karvat, jotka näkyvät turhankin hyvin ja saavat pohkeeni näyttämään peräti miehekkäiltä. Ja jos en pitkään aikaan ole ajanut kainaloitani, en salilla kehtaa tehdä ylätaljoja tai ylöspunnerruksia hihattomassa topissa, on sellaiset kasvustot että lähes :urjo: Pitää vain muistaa ajella säännöllisesti. Kesäisin tietenkin useammin. Niin, ja olen joskus epiloinutkin, tulos sama eli palaavat turhankin nopeasti.

Ajelen jalat, kainalot ja bikinirajat joka päivä kesät talvet, hemmetin rasittavaa puuhaa...käytän höylää ja vaahtoa, saippuaa tms. Epilaattori pölyttyy kaapissa, kerran kokeilin, mutta sattu niin hitosti, että tukka meinas nousta pystyyn.

Vahaa en ole kokeillut koskaan, eikös vahankin kanssa toimita samalla lailla kuin epilaattorin, eli "kasvatellaan" karvaa hetken aikaa, jotta voi vahailla??? En kyllä halua hetkeenkään pitää karvaisia/sänkisiä sääriä senkään toivossa, että epiloimalla tai vahaamalla iho pysyisi sileänä pidempään....

No, kiitos voimakkaan karvan kasvun, mulla on paksu tukka ja voimakkaat kulmat. Onneksi karvoja ei karva muualla kasvoissa, heh!! Käsissä on paljon karvoja, mutten mä niitä ajele, kun ei ne mun mielestä ole mitenkään epänaiselliset, kuten karvaset jalat tai kainalot - YÖKS!!

Suositut

Back
Ylös Bottom