Miten tämä on mahdollista?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
1 000
Kaveri ostaa päräytti tuossa menneellä viikolla 2000 Chevy Van Starcraftin,6.5 litran turbodieselillä. Autosta on takapoksi ja etuosa eristetty toisistaan itsetehdyllä metallikehikolla johon on kiinnitetty vanerilevy tms. No,ei tässä vielä mitään sen kummempaa, mutta...
Millä hiton ilveellä tuon auton on saanut rekisteröityä KUORMA-AUTOKSI ja samalla autolla voi kuskata 2+3 henkilöä?
Auto kulkee 180km/h,oli sitten edessä ala,- tai ylämäkeä...
Ja mites nuo ajopiirturihommat menee, kun puhutaan kumminkin kuorma-autosta, joka tosin on yksityisen omistuksessa?
Vai onko EU:sta ollut kerrankin hyötyä että nuo muutokset on saanut tehtyä ja auto saatu rekisteröityä pakettiautosta kuorma-autoksi ja niin poispäin...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kaveri ostaa päräytti tuossa menneellä viikolla 2000 Chevy Van Starcraftin,6.5 litran turbodieselillä. Autosta on takapoksi ja etuosa eristetty toisistaan itsetehdyllä metallikehikolla johon on kiinnitetty vanerilevy tms. No,ei tässä vielä mitään sen kummempaa, mutta...
Millä hiton ilveellä tuon auton on saanut rekisteröityä KUORMA-AUTOKSI ja samalla autolla voi kuskata 2+3 henkilöä?
Auto kulkee 180km/h,oli sitten edessä ala,- tai ylämäkeä...
Ja mites nuo ajopiirturihommat menee, kun puhutaan kumminkin kuorma-autosta, joka tosin on yksityisen omistuksessa?
Vai onko EU:sta ollut kerrankin hyötyä että nuo muutokset on saanut tehtyä ja auto saatu rekisteröityä pakettiautosta kuorma-autoksi ja niin poispäin...
Kokonaismassa yli 3500kg = auto on kuorma-auto. Ei se sen kummempaa ole.
 
Ja ei se ajopiirturikaan ole pakollinen. Tai saattaa se pakollinen ollakin, mutta piirturin kiekkoa ei tarvitse pitää. Yhdellä sukulaisella on kuorma-autoksi rekisteröity Dodgen pickuppi, jossa piirturia ei tartte käyttää.
 
Zone-sarja -42%
Jees ja vaikka se kulkisi sen 180km/h niin kuorma-autollahan ei saa ajaa kuin 80 km/h... Ja ei se piirturi ole siinä pakollinen.
 
Se nopeudenrajoitin tulee kohta pakolliseksi 1.10.2001 jälkeen ensi kertaa käyttöönotettuihin kuorma-autoksi rekisteröityihin dieseleihin, 1.1.2007 pitää olla viimeistään kai. Ja, kaikki noi uuden malliset vanit on suomessa rekisteröity kuorma-autoksi.
 
Se nopeudenrajoitin tulee kohta pakolliseksi 1.10.2001 jälkeen ensi kertaa käyttöönotettuihin kuorma-autoksi rekisteröityihin dieseleihin, 1.1.2007 pitää olla viimeistään kai. Ja, kaikki noi uuden malliset vanit on suomessa rekisteröity kuorma-autoksi.

Pääsääntöisesti kaikki yli 3500 kiloa painavat autot on rekisteröity kuorma-autoiksi.
 
Se nopeudenrajoitin tulee kohta pakolliseksi 1.10.2001 jälkeen ensi kertaa käyttöönotettuihin kuorma-autoksi rekisteröityihin dieseleihin, 1.1.2007 pitää olla viimeistään kai. Ja, kaikki noi uuden malliset vanit on suomessa rekisteröity kuorma-autoksi.
Huhu ainakin kertoi, että piirturi tulee samalla pakolliseksi (?)
 
Moni hämääntyy

Toi nyt on vähän harhaanjohtavasti sanottu, kaikki jossa KOKONAISPAINO on yli 3500 voitais sanoa.
edit: Taitaa uus vani painaa jotain 2700 kiloa

Monella menee termit sekaisin,kun puhutaan ajoneuvon painosta.Usein lehdistä saa lukea,miten toimittaja/kirjoittaja ei ymmärrä mitä tarkoittaa esim.KOKONAISPAINO.Siis ajoneuvon (oma)paino on se paino mitä auto "tyhjänä" painaa.Kokonaispaino taas on tyhjäpaino+kantavuus eli auton oma paino ja siihen lisätty paino mitä autoon saa kuormata.Eli esim.jokin pakettiauton näköinen ajoneuvo voi ilman kuormaa painaa vaikka 2500 kg:tä,mutta kun siihen lastataan kuormaa,sen paino voi ylittää 3500kg:aa,Silloin se täyttää kuorma-auton määritteen ja silloin se pitää olla katsastettu KUORMA-AUTOKSI!Silloin siihen myös sovelletaan kuorma-auton lakeja.
Nämä on syytä tiedostaa ainakin henkilöauton ajokortilla ajavien.Tyhjää pakettiautoa saa ajaa,mutta jos siinä on paljon tavaraa kyydissä,sen KOKONAISPAINO voi ylittää 3500 kg:a,jolloin kuski tarvitsee nk.kuorma-autokortin.
 
Nämä on syytä tiedostaa ainakin henkilöauton ajokortilla ajavien.Tyhjää pakettiautoa saa ajaa,mutta jos siinä on paljon tavaraa kyydissä,sen KOKONAISPAINO voi ylittää 3500 kg:a,jolloin kuski tarvitsee nk.kuorma-autokortin.

Väitätkö, että henkilöauto(* voi muuttua kuoma-autoksi pelkästään lastia lisäämällä? Olisko kuitenkin niin, ettei henkilöautoksi rekisteröityä ajoneuvoa saa kuormata siten, että sen kokonaismassa ylittää 3500 kg? Luulenpa, ettei Suomeen ole rekisteröity yhtään henkilöautoa, jonka suurin sallittu kokonaismassa ylittää tuo rajan.

(* Pakettiauto on eräänlainen henkilöauto.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tarkoitin

Väitätkö, että henkilöauto(* voi muuttua kuoma-autoksi pelkästään lastia lisäämällä? Olisko kuitenkin niin, ettei henkilöautoksi rekisteröityä ajoneuvoa saa kuormata siten, että sen kokonaismassa ylittää 3500 kg? Luulenpa, ettei Suomeen ole rekisteröity yhtään henkilöautoa, jonka suurin sallittu kokonaismassa ylittää tuo rajan.

(* Pakettiauto on eräänlainen henkilöauto.

Tarkoitin,ettei ajoneuvoon jonka kokonaispaino on alle 3500 kiloa,saa kuormata tavaraa niin paljon,että tuo kilomäärä ylittyy.Jos ylittyy,on kyseessä ylikuorma,josta konstaapelit saattaa kirjoittaa pikavoiton.Jos taas ko.ajoneuvo olisi rekisteröity kuorma-autoksi,ei sakkoja tulisi.
Luulosi on ihan oikein.(Henkilö)autoa ei voi rekisteröidä henkilöautoksi,jos sen kokonaispaino ylittää 3500 kiloa.Sehän on silloin kuorma-auto.
 
Toi nyt on vähän harhaanjohtavasti sanottu, kaikki jossa KOKONAISPAINO on yli 3500 voitais sanoa.
edit: Taitaa uus vani painaa jotain 2700 kiloa

Juu kirjoittelin hätäisesti. Itseasiassa ihan oikea termi on KOKONAISMASSA.

Eli jos ajopelin kokonaismassa on yli 3500kg, kyseessä on N2 tai N3 luokan ajoneuvo eli kuorma-auto.

N2 luokan kokonaismassa on enintään 12 tonnia ja N3 yli 12 tonnia.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom