Miten selvitän eron?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nipsi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No niin, tää onkin sitten sarjassamme todella tyhmät kysymykset, mutta täältä jos mistä saan selventävän vastauksen...:david:

Mä olen koettanut selvittää kaverille mitä eroa on bodauksella ja body fitness-puolella, mutta siitä ei tunnuta saavan sitten selkeää selvitystä, ei sitten millään. Kuvistahan se selviää, mutta jos pitäisi lyhyesti saada selvitettyä niin perhana.

Loppujen lopuksi se menee siihen, että mä selvitän bodareitten olevan isompia ja fitness-tytöt on niitä naisellisimpia..:rolleyes: On todennäköisesti olemassa parempikin selitys. :D

Antakaa mulle nyt selkokielinen selvitys noiden kahden erosta, pliis. Netistäkin löydän vain selvityksiä mitä nuo lajit ovat, mutta lajien vertailua en löydä mistään.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
-Body fitnessissä kisaajat ovat lihasmassaltaan huomattavasti kevyempiä kuin bodyssa.

-Bodyssa vertaillaan ja arvostellaan erillisiä lihasryhmiä jotka esitetään tietyillä poseerauksilla (esim. tuplahauis takaa jne.). Lainaus säännöistä: "Tarkastellessaan kilpailijan fysiikkaa päästä alaspäin, tuomarin on tarkkailtava kilpailijan kaulaa, hartioita, rintaa, käsien lihaksia, olkapäiden ja rinnan yhtymäkohtaa, vatsalihaksia, vyötäröä, jalkoja, pohkeita ja jalkateriä. Samaan tapaan tuomari tekee myös havaintoja kilpailijan tehdessä selkäposeerauksia; ylä- ja alaepäkäslihakset, teres- ja infraspinatus -lihakset, pitkät selkälihakset, pakarat, reisihauikset ja reiden takaosan lihakset, pohkeet ja jalkaterät. Yksityiskohtaiset huomiot pitää tehdä vertailuiden aikana, kuitenkin pitäen mielessä kilpailijan kokonaisvaikutelman ja tasasuhtaisuuden."

-Bf:ssä taas arvioidaan urheilijaa kokonaisuutena. Lainaus säännöistä: "Tuomarin pitää ensimmäiseksi huomioida kilpailijan urheilullinen kokonaisvaikutelma. Tämä tehdään arvioimalla kilpailija päästä alaspäin, ottaen huomioon kehon kokonaisuuden. Arviointi alkaa fysiikan yleisnäkymästä, jossa otetaan huomioon hiukset ja kasvot; yleisvaikutelmallinen urheilullisuus; fysiikan tasapainoinen ja symmetrinen olemus; ihon kunto ja sävy; ja urheilijan kysy tuoda itseään esille itsevarmasti, kauniisti ja tyylikkäästi. Fysiikassa pitää arvioida lihasten yleismuodot, jotka on hankittu urheilemalla. Lihasryhmissä pitää olla pyöreyttä ja kiinteyttä. Kehon rasvamäärä pitää olla alhainen, mutta ei liian alhainen, jossa lihaserottuvuus tuo esiin liikaa yksityiskohtia ja lihassäikeitä."

-Bodyssa tytöt ovat lavalla avojaloin, bf-tytöt korkokengissä.

-Bodyssa tytöt käyvät läpi pakolliset poseeraukset vertailuissa kun taas bf:ssä käydään läpi anatomiset asennot ns. neljästä ilmansuunnasta.

Siinä jotain mitä tuli nopsasti mieleen...

Suuri kiitos Faidra!:haart:

Tämä selvensi suunnattomasti myös omaa aloitettua lajivalintaa (siis sen nimeämistä).Okei tyhmää, mutta joskus vaan termit tässä lajiviidakossa voi olla kadoksissa aloittelijalla. Olen asettanut itselleni tavoitteet siitä mitä haluan tehdä, mutta en 100%:n varmasti ole pystynyt nimeämään sitä eli onko tavoitteena enemmän bodaus vai fitness. En tällähetkellä tunne poltetta kilpailemaan tulevaisuudessa, mutta kropan malli ja tapa tuoda sitä esille ovat kuvina takaraivossa.

Kiittäen, Nipsi - aloitteleva kehonrakentaja :D

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom