GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Miten sais edes sen yhden leuan vedettyä.. *snif

Ikä
41
I have a dream..

tai sanotaanko et asetin heinä-elokuun vaihteessa itselleni tavoitteen, että marraskuun alussa saan vedettyä 1 leuan. En ole eläissäni ikinä saanut.:david:

Salilla olen kuitenkin treenannut ahkeraan ja jos mun selkää/käsivarsia vaikka katsoo, ihan varmasti ihmiset luulis että montakin leukaa menee ja helposti.
Mut ei vaan mene.

Ylätaljaa olen hinkannut jo pitkään, myötä ja vastaotteella, viimesen vuoden myös lapiokahvalla. Penkkipunnerrus tuli saliohjelmaan viime kesänä, sitä ennen tein
vaan vinopenkkiä. Nyt olen n. kk ajan tenhyt rintalihaksia myös taljassa.

Suurin harjoittelun apu on ollut siitä laitteesta, jossa voi harjoitella leuanvetoa haluamallaan vastapainolla (en tiedä laitteen nimeä). Vastapainona olen käyttänyt 10 kg, jolloin
menee noin 5 leukaa ja 3 sarjaa.

Kehitystä ei vaan tunnu tulevan. Ja mä luulen ettei kuukaudessa voi tehdä ihmeitä.. mutta jos voisin vielä jotain tähän lisätä, mitä ehdottaisitte?

Millasilla painoilla sitten vedät ylätaljaa vrt. oma painosi? 60 kiloisen on hankala vetää leukoja jos taljassa menee 40 kiloa (ei aina näin suoraviivaista toim. huom.). Kyse voi olla myös tekniikasta. Alussa auttaa jos tekee vaikka vaan negatiivisia leukoja, eli hyppäsee ja sitten tulee jännittäen alas. voi pyytää myös kaveria pitämään vyötäröltä kiinni ja auttamaan, näin tulee se tekniikka paremmin haltuun ku jollain ylätaljalla tai keventävällä vääntämällä.

Kokeileppa sellasta treeniä että hyppäät siihen tankoon ja itsesi vauhdilla ylös. Alastulossa puolestaan yrität laittaa painovoimalle hanttiin, ja kun kädet on suorina taas niin maahan ja uusiksi ylös. Tämä spesiaalina normaalin treenin lisäksi

Ostat tämmösen minikumin , kiedot sen johonkin esim. smith-tankoon, pujotat itsesi "sisälle" (kumi siis jalkojen alle) ja vetelet leukoja. Keventää mukavasti ja kuitenkin pääset harjoittelemaan aivan oikeaa leuanvetoa.

Edit: eikä kannata yhtään hävetä, täällä on yksi aivan surkea leuanvetäjä. :D Ennätys kolme oikeaa vetoa.

Ostat tämmösen minikumin , kiedot sen johonkin esim. smith-tankoon, pujotat itsesi "sisälle" (kumi siis jalkojen alle) ja vetelet leukoja. Keventää mukavasti ja kuitenkin pääset harjoittelemaan aivan oikeaa leuanvetoa.

Edit: eikä kannata yhtään hävetä, täällä on yksi aivan surkea leuanvetäjä. :D Ennätys kolme oikeaa vetoa.

joo, toi kyl auttaa.. siinä saa tarpeeks toistokertoja niin se tekniikka ehtii kehittyä.. ja kuminauhaks kelpaa vaikka hajonnu pyörän sisäkumi.. kheheh, kokemusta on :hyvä:

Itse asiassa en tiedä millä painolla teen ylätaljaa, koska meillä salilla ne painopakat ei mee kyllä yks yhteen niiden lukujen kanssa jotka siinä kyljessä on. Ja sitten taljassa on vielä sellainen "ruuvi", jossa lukee 0/5/10/15. Siitä kun vääntää isompaa niin tulee painoa lisää, mutta mielestäni ei kyllä mikään esim. 500gr/1kg/1,5kg..

Mutta anyway teen siten että painopakassa lukee 51,5 ja vaihtelen tuolla ruuvilla 0-5 siihen päälle. Painoa on kyllä 65 että sinäsä ei taida voimatkaan riittää :(
Mutta koska tein ylätaljaa 45kg:lla jo pari vuotta sitten, täytyy tuossa olla kyllä reippaasti yli 50kg painoa. Enkä muutenkaan ymmärrä tuota, että taljan painopakassa lukee esim. 47,6 ja seuraava on 51,5 ja ihan sekavasti menee nuo jaot.. Näin siis Motivuksessa..

Mut harjoitellaan sitten tuota negatiivista vielä, pitäisi vaan hommata joku jakkara että pääsen siihen tankoon joka salilla on leuanvedon yläasentoon :)

Mutta anyway teen siten että painopakassa lukee 51,5 ja vaihtelen tuolla ruuvilla 0-5 siihen päälle. Painoa on kyllä 65 että sinäsä ei taida voimatkaan riittää :(

Kuten Taskuamatsoni mainitsi, ylätalja ei ihan korreloi leukojen kanssa. Mä teen myötäotteella reilusti itseäni pienemmällä painolla ylätaljaa ja kuitenkin jaksan vetää sen pari-kolme leukaa. Mun mielestä ylätalja vaikka vastaotteellakin on melko eri liike kuin leuanveto...

Leuanveto on suurelta osin tekniikka-asia! Tiedän monta tapausta, joilla salitaustaa vuosia ja kropassa lihasta vaikka muille jakaa.. mutta leukoja ei silti nouse yhtään. Eli pikkuhiljaa, toistojen kautta.. ja ainakan voi hommata kotiin oman tangon ovenkarmien väliin.. sen saa siirrettyä sen verran alas, että ylttää tehdä alkuun esim kyynärvarren ollessa 90asteen kulmassa.. ns. puolikkaita leukoja.. siittä sit pikkuhiljaa kulmaa isommaks.. :)

Koeta hioa tekniikkaa. Itse äkkäsin oikean tavan seuraamalla eräässä kuntotestissä minua ennen leukoja vetelevää poikaa. Yhtäkkiä vedin leukoja sen melkein yhden sijasta kuusi ja vuoden päästä kuusitoista. Tärkeätä on oivaltaa, että koko yläkroppaa tarvitaan, ei missään nimessä ainakaan pelkästään käsiä. Luulen, että tekniikkaongelmiin ja uskonpuutteeseen monella tyssää. Toki nuo erilaiset kevennetyt versiot ja etenkin jaloilla jeesaaminen auttavat.

Kyllä se vielä menee, se yksi leuka!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Yhdyn edellisiin viesteihin, eli tekniikastahan siinä on kyse. En ole koskaan salilla painottanut reeniä käsiin, mutta leuanvedossa on aina mennyt se väh. 5. Voihan tuohon vaikuttaa muutaman vuoden nyrkkeilytaustani, mutta tunnen myös monta, joilla käsilihakset ja rintalihakset ovat huomattavasti paremmassa kunnossa, ja heiltä leuanvedossa lähtee se 1-2.

Lihaksesi kun ovat jo treenatut, ei puutu muuta kuin tekniikka. Oivallettuasi tekniikan pystyt vetämään enemmänkin kuin 1 leuan. :)

Tosiaan se systeemi, että kaveri pitää jaloista kiinni sen verran, että niitä leukoja jaksaa vetää on ainakin omalla kohdallani ollut tosi toimiva! Siinä pääsee keskittymään siihen tekniikkaankin pelkän paniikinomaisen vääntämisen sijaan, kunhan vaan kaveri tajuaa ettei nosta liikaa (jolloin sen koko liikkeen hahmottaminen menee ihan metsään).
Ei kannata hävetä vaikka ei alkuun saisikaan ihan puhtaita leukoja, parempi sellaset 3/4kin on kun ei mitään.
Itselläni menee 8 puhtaasti :)

Ei tartte mennä merta edemmäs kalaan. Onhan meillä jto :rock: Mees ihmeessä lukemaan voimailijoiden leuanveto-ketjua. Siellä on tosi hyviä ohjeita! Lisää kerrassaan hyviä neuvoja löytyy myös täältä http://www.harjoittelu.net/leuanveto-nollasta-kymppiin/a/34

Suuri Salaisuus on se, että leuanvetoa ei opi muuten kuin vetämällä leukaa. Tekniikan oppimisen lisäksi pelissä on myös hermotusjutskat. Hommaan tarvitaan rutkasti sinnikkyyttä. Itse tein niin että kävin normitreenipäivinä (siis muinakin kuin selkäpäivinä) aina kokaisemassa yhtä leukaa sarjojen välissä. Tein tätä niin paljon ja usein kuin sielu sieti. Sit muutaman tempomisviikon kuluttua vähän kevensin ja - hokkuspokkus - sieltä se ykkonen tuli ihan puhtaasti ja rauhallisesti ilman vispauksia. Aika hyvin on sen jälkeen kehitystä tapahtunut: kun kesällä ei mennyt yhtään niin nyt menee jo vitosen lisäpainolla :dance:

Jos mä opin, niin ihan takulla opit säkin. Siitä vaan... :thumbs:

Alussa saattaa olla helpompi käyttää 'kämmenet vastakkain' otetta, laittaa sen ylätaljan kapean molempien käsien kahvan tangon yli niin ote on sama kun taljassa ja luultavasti sitten tulee selkää käytettyä niinkun pitäisikin. (näin ainakin minulla)

Hmm, kuulostaa vaikeudet liiankin tutuilta. Minultakin pitäisi todennäköisesti voimaa löytyä tarpeeksi edes yhteen, mutta piru vieköön kun en vain käsitä miten liike jää aina siihen puoliväliin. Tekniikka on niin hakusessa tällä tytsyllä.
Olen kyllä yrittänyt vain opetella vetämällä leukaa, mutta kun eihän siinä tangossakaan pysy niin pitkään että ehtisi miettiä millä lihaksilla vetää itsensä ylös. :jahas:
Voisi sanoa että harmittaa.:itku:

leunveto taitaa tosiaan olla sellanen, että harjoittelemalla oppii. muttei kannata unohtaa sitäkään että se on tosi hyvä liike myös latseille, eli vaikka jotku varmasti yksinään käsillä jaksavat ittensä vetää ylös asti, niin se selän mukaanotto helpottais varmasti siinä yhdessä leuassa.

ja sitten kun se onnistuu, niin nopeaan tulee niitä lisääkin. itellä ainakin meni just sillai et eka hirvee kitkuttelu ja vitkuttelu niin sai yhden vastaotteella, sitten tyyliin heti seuraavana päivänä myötäotteella, ja pari päivää myöhemmin saikin neljä ja seuraavana päivänä kuus. ja sit ku keskityin vaan hykertelemään onnesta (ja ei ollut enää näyttämisen tarvetta poikaystävälle :D) niin se on jumittunut siihen neljään, pitäis varmaan jatkaa harjottelua taas.

Tuntuu vain uskomattomalta miten niin yksinkertaiselta näyttävä liike tökkii todennäköisimmin tekniikan puutteen takia. Tällaisina hetkinä ei auta kuin istahtaa ja todeta, että löytyi taas asia, jossa ei vielä omaa kehoaan tunne.
Vaan vaikeudet on tarkoitettu voitettaviksi. Salilla yksi heebo hokikin minulle, että vika on siellä pään sisällä. Pitäisi uskoa enemmän itseensä ja ennen kaikkea luja tahto auttaisi asiaa huomattavasti.
Taidankin mennä pitkästä aikaa äheltämään tuonne tangolle... :rolleyes:

Voi että miten voikaan olla vaikeeta.. Jossain vaiheessa asetin tavoitteeksi että tammikuussa, kun tämä tyttö lähtee armeijaan, menisi jo useampi leuka. Nyt olisin tyytyväinen jos saisin vedettyä edes sen yhden ainoan! Jotenkin tuntee olonsa niin avuttomaksi ja naurettavaksi siinä tangolla roikkuessaan, kun ei mene niin ei mene.. Ärr. No vielä tässä on aikaa treenata muutama kuukausi :D

Mulla on samantyylinn "unelma",nyt vasta alottelemassa koko salijuttua..jotenkin innostuin.Monta vuotta harrastanu liikuntaa näin yleisesti,olis aika lähteä etsimään vaihtlua lenkkipolkuun :)

Suositut

Back
Ylös Bottom