Miten saan painon nousemaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kotka1
  • Aloitettu Aloitettu
Olen poika 16v. Olen 183cm pitkä ja painan 55 kg. Lihakset näkyvät hyvin ja verisuonetkin myös. Minulla on ollut jo 3 vuotta aikomus nostaa painoa ja samalla lihakset näkyvissä, mutta ei vaan onnistu painon nousu. Ihannepaino olisi 65 kg ja harrastan jalkapalloa jossa juoksen tosi paljon eli oisko se syy että kulutan enemmän kuin syön. Voisitteko antaa vinkkejä, jolla voisin saada painon nousemaan. Olen myös kuullut, että toi Mass2 olisi tosi hyvä proteinijuoma minun tyyppiselle ihmiselle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mättööt vaan aamulla, lounaalla, koulun jälkeen, päivällisellä ja iltapalalla ruokaa suuhun sen verran et tulee ähky aina, niin alkaa paino nousee. Massankeräystuotteita voit myös käyttää jos haluat, mutta pitäisi kyllä ihan kotiruualla nousta.

-Syöt enemmän kuin kulutat
-Syöt monipuolisesti
-Syöt riittävän tiheään
-Syöt erityisesti liikuntasuorituksen ympäristössä esim. ennen ja jälkeen suoritusta = elimistölle heti rakennusaineet käyttöön
-Jos syöt lisäravinteita, niin liikuntasuoritukseen liitettynä, normiruuan lisänä
-Kaikki proteiinijuomat yms. on aivan turhia jos niitä ei ota tarpeeseen ja muu ruokapuoli on peestä.
Eli alat vaan yksinkertasesti syömään, ei pitäs olla vaikeeta

Sä tosiaan syöt liian vähän. Ihan normaaliahan se on että luulee syövänsä todella paljon, kun ei vielä tiedä mitä se paljon syöminen tarkoittaa.
Eikä se edes onnistukaan ihan heti. On jopa mahdotonta.
Tähän on onneksi helppo jippo olemassa:
Heti aamulla teet esimerkiksi litran kaakaota täysmaitoon.
Siitä sitten juoksemalla tai pyörällä kouluun/salille ---> Luultavasti tunnin parin sisällä on nälkä. Tässäkin kohtaa iso safka naamaan ja niin paljon esim. rasvatonta maitoa ruuan lisäksi kuin mahdollista.

tuolla tavalla jos jaksat muutaman aamun aloittaa, niin tulet huomaamaan että heti aamulla on huutava nälkä. (kroppa ja vatsa tottuu nopeasti)
Siitä se sitten lähtee kasvuun, ruokahalu siis.
Nämä olettaen että myös liikut/urheilet/bodailet/teet duunia sellaisen ok määrän.

Ehdotin siis ihan esimerkkinä tuota kaakaota koska sen saa helposti alas jos ei ole tottunut syömään, ja siinä on kaloreita aika hyvin. Voithan sä muutakin syödä/juoda aamupalaksi jos menee alas mutta epäilen.

Itse olen nostanut parikymmentä kiloa käytännössä normiruualla parin tunnnin välein, ja niiden aterioiden välissä huitonut litran maitoa. Melkoinen sikabulkki siis.

Kannattanee kuitenkin itse miettiä jos keksisit jotakin mmutakin kuin maitoa sinne lisäprodeksi/kaloriksi.
Ei välttämättä ole hirveän terveellistä menetellä ihan sanasta sanaan näin, mutta sun ikäistä jäbää tuskin nämä terveysasiat vielä pahemmin kiinnosta.

Pidin kyllä myös aikanaan pulloja mukana duunissa, joissa maltoa ja täysmehua, ja hieman prodejauhetta. niitäkin pulloja meni keskimäärin tunnin välein.
Hampaat ei varmasti diggaa, mutta edelleen, liekö tämäkään ongelma sun ikäisenä. ES juot kuitenkin..? :D (sori, oli pakko..)

Myös pizzalla ja kebbellä kannattaa käydä. Helppoja kaloreita ;)

Mutta huom: Nämä vinkit on vain alkuhätään, parissa kuukaudessa siirryttävä sitten kunnon bodysafkaan. (Riisiä, lihaa, kalaa, kanaa, maitotuotteita jne..)

Ja muista käydä puntilla. Kasvattaa ruokahaluja ja paljon! Eikä mene laihaläskiksi se kroppa sitten ;)

Ihannepaino 183cm varteen on kyllä jotain muuta kuin 65kg, kyllä mun mielestä saat painaa lähemmäs 80kg helposti.

Niin voisi luulla. Jos ei ole poikkeuksellisen lihaksikas niin bmi-mielessä 75 kiloa on optimi tuolle varrelle, ta. Silloin ollaan ihannevälin keskipaikkeilla.

Tähtääkö kaveri kehonrakentajaksi...? Eiköhän sopiva mutu-paino olisi jotain 75kg-80kg luokkaa. Onhan tossa pituutta kuitenkin hieman suomalaismiehen normaalivartta enemmän.

Jos tähtäimenä on lihaksien kasvatus, niin eiköhän tuossa nyt kannata lähteä massaa hakemaan sillä bodysafkalla puhtaasti eikä millään pizza-paskaruoilla. Jos kyseessä olis anorektikko, niin silloin varmaan kalorit hinnalla millä hyvänsä. Itsekin olen tässä hiljattain oppinut, että syömällä yli kulutuksen homma toimii. Syö terveellistä ruokaa enemmän.

183 cm ja 55 kg ei varmaan oo lihakset näkyvissä vaan luut.

Hieno huomio, hermanni. Jospa kuitenkin keskittyisit neuvomaan etkä dissaamaan nuorta ihmistä turhilla ja typerillä kommenteilla.

Kokeilehan kotka1 vaikka kalorilaskuria näin aluksi, että saisit edes viitteellisen arvion siitä, että paljonko syöt ruokaa/päivä. Jospa vaikka se auttaisi konkretisoimaan sitä, että paljonko enemmän sun kannattaisi syödä.

Ite lähdin 15 vuotiaana täysin samoista mitoista rakentamaan kroppaa. Itse asiassa ajattelin myös, että 65 kg on hyvä paino, että jos siihen pääsen, niin olen tyytyväinen. No, muutaman vuoden päästä painoa olikin jo yli 90 kg.

Tossa tulikin jo toi kalorilaskuri.fi. Se arvioi sun kulutuksen ja sitten lätkit syömäsi ruuat sinne, niin pääset vähän kärryille, että kuinka paljon pitää syödä. Ja hanki blenderi. Sillä saat kaloreita helposti nautittavaan muotoon. Kaurahiutaleita/tattari, rahkaa/raejuustoa, hedelmiä, marjoja jne. Ite oon bulkilla koittanut mahduttaa joka päivä yhden tollasen blenderisetin ruokavalioon.

Jos toi syöminen tuntuu ylivoimaisen vaikealta, niin ota vaikka kahden viikon mittainen jakso, jossa tsemppaat ittes syömään paljon. Sitten seuraavat kaksi viikkoa syöt ihan nälän mukaan ja sitten taas 2vko bulkkia.

Lähdin itse liikkeelle 18v 65kg/183cm ja voin kertoa että sekin oli todella pieni paino! Kylkiluut silläkin painolla paisto komeasti. En mäkään mikään lääketieteellinen ihme ollut joka ei vaan kerää massaa vaan ruokailutottumukset oli huonolla mallilla. Kannattaa panostaa aamupalaan, iltapalaan ja välipalaan (tai välipaloihin) sillä muistan että itse söin aamu/iltapalksi jonkun yhden paahtoleivän. Mitä massankeruujauhoihin tulee, nekin on vaan ruokaa eikä ne oo mitään ihmeaineita, jotka toimis jos ruokavalio muuten ei oo kunnossa.

Syöt ja syöt sitten vähän lisää, sitten syöt taas. Kamaa vaan alas pakkiin niin paljon kun vaan pystyy ja sitten vielä sen yli. Itsekkin aikoinaan nuorena kehuin kuinka en koskaan liho vaikka söisin mitä mutta tarkemmin katsottuna en syönyt vaan säännöllisesti eli välillä jäi aterioita väliin tms tai syötiin ateria mutta ei kokonaan eli biojätteeseen jäi kamaa yli. Proteiinijuomilla ei pitkälle pötkitä mutta toki voi auttaa asiaa, rutiinit syöntiin vaan kehiin ja ei jätetä aterioita väliin niin kyllä se paino sieltä alkaa nousee ja voi alkaa nousta aika helvetin nopeesti.

Olen poika 16v. Olen 183cm pitkä ja painan 55 kg. Lihakset näkyvät hyvin ja verisuonetkin myös. Minulla on ollut jo 3 vuotta aikomus nostaa painoa ja samalla lihakset näkyvissä, mutta ei vaan onnistu painon nousu. Ihannepaino olisi 65 kg ja harrastan jalkapalloa jossa juoksen tosi paljon eli oisko se syy että kulutan enemmän kuin syön. Voisitteko antaa vinkkejä, jolla voisin saada painon nousemaan. Olen myös kuullut, että toi Mass2 olisi tosi hyvä proteinijuoma minun tyyppiselle ihmiselle.

Jaa-a ei tässä kyllä kauheen ihanteellinen olo ole nimim. 68 kg 182 cm, mutta hyvähän se on asettaa joku tavoite paino ensin :)

Mass2 ei oikeesti oo juuri mistään kotosin, iteltä se vei fyrkat lompakosta kun kokeilin. Halvemmaks tulis jos söisit vaikka välipalaks pähkinöitä 1 kg ~10 €

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom