Miten saan lisää lihaksia? Auttakaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tessae
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
36
Elikkä nyt on sellanen tilanne että kaipaisin lisää lihaksia varsinkin pakaroihin ja vatsaan. Painoa on noin 51 kiloa ja pituutta 170 cm. Kroppa on sen mallinen että maha ihan vähän pömpöttää, mutta takamuksesta ei sitten ole tietoakaan !:curs: Ja jos joku ihana vielä kertoisi, että miten lisään kuvia näihin viesteihin niin saisitte paremman kuvan tästä lähtötilanteesta.

Ruokavalio on oikeastaan vähän millanen sattuu nyt olemaan..Kasviksia ei tule enää kauheasti syötyä ja hedelmistä syön vain appelsiinejä.. Pitäiskö lähteä massanlisäyskuurille(en ole 100% varma kyseistä termistä, mutta syödään yli kulutusten?) vai mitä? Olen aika neuvoton sillä en oikeasti nyt tiedä, että mitä tekisin.

Neuvoja kiitos!:worship:

Aika pieni olet todellakin. Lisää evästä pökköön ja kyykyn ja prässin tekoon. Mulla olis Fbssä hyviä kuvia treenin tuloksista, näkisit minkälaisen beban saa vuosien treenillä ;) Eli siis sun pitää todellakin syödä ja syödä ja syödä, ei mitään pieniä annoksia vaan kunnolla. Paljon proteiinia ja hiilaria suhteessa treeniin. Ja hitonmoista treeniä, kunnon painoilla. Kehityksen huomaa ajan kanssa, pikatietä hyppyripyllyyn ei oo. Saattaa viedä jopa vuosia.

Okei, iso kiitos!:worship:
Itelläni on 2 kertaa viikossa aerobista ja 2 kertaa viikossa salitreeniä, onkohan se ihan tarpeeksi?
Lisää treeniä vaan..ehkä saadaan tämäkin peppu pystyyn ! :hyper:

Mulla ainakin tuli hyvin tuloksia, kun käsien kipuilun takia pystyin treenaamaan pelkkää ala- ja keskikroppaa. Treenasin silloin jalat kolmesti viikossa vatsojen ja alaselän lisäksi. En tehnyt tietenkään silloin mitään oksennukseen saakka -treenejä, vaan vähän vähemmän rankkoja, mutta ei siis kuitenkaan mitään löysäilyä.

Olen itse tehnyt niin, että ensin raskaat moninivelliikkeet, kuten, kyykky, maastaveto (tavallinen tai suorin jaloin) tai prässi, ja sitten täydennän vaihtelevilla kevyemmillä liikkeillä, esim. askelkyykky, bulgarialainen kyykky, yhden jalan maastaveto, glute bridge (en tiedä sen nimeä suomeksi), joskus jopa se jalkojen loitonnushärpäke koska se ottaa jännästi takapuoleen jne.

Kuvia saat lisättyä laittamalla kuvan osoitteen img-tagien väliin, tyyliin
. Jos haluat laittaa oman valokuvan, sun pitää ensin ladata se jollekin kuvasivustolle, esim. Imageshack, Aijaa, Photobucket jne.

Jätä ne aerobiset vähemmälle ja tee vaan punttia 4krt viikossa ja jos hirveesti tykkäät niin aerobista esim kerta viikkoon. Ota kaksijakoinen ohjelma, hinkkaat sitä ja syöt kunnolla. Kyykkyä (sen eri variaatioita), prässiä ja maastavetoa peliin. Unohtamatta yläkroppaa. Isoja liikeratoja, raskasta rautaa. Kannattaa vielä hommata palkkaria ja proteiinijauhetta mukaan ruokavalioon, niin johan alkaa toimia. Pitää vaan uskaltaa syödä, syödä paljon jotta lihas kasvaa. Mä vaihtelen ohjelmiani parin kuun välein. Tällä hetkellä 4jakoinen ohjelma. MA:selkä, KE:rinta ja olkapäät, PE:Jalat, LA: Hauis ja ojentajat. Toimii ku jää vaatteet pieniksi. Satoja hikisiä tunteja kuluttanut salilla. Tuloksia tulee mutta niiden eteen pitää tehdä tosissaan töitä. Ei auta että kaks kertaa viikossa käy lukemassa juorulehtiä salin reisien lähentäjä/loitontaja laitteissa vaan hyvän perseen eteen on tehtävä todella hikisesti töitä. Kukaan ei onnistu siinä ilman hikeä ja tuskaa ;)

Okei, kiitos ihan hirveästi vastauksistanne!
Delgato, Míkä on bulgarialainen kyykky?
kaunotar, hieman tyhmä kysymys mutta tarkoittaako kaksijakoinen sitten että teen yhtenä päivänä jalat ja toisena kädet? Eli esim MA jalat ja keskivartalo, KE yläkroppa, PE jalat ja keskivartalo ja LA yläkroppa? Esimerkkinä tuo vain siis :P

Ootteko muuten mitä palautusjuomia kokeillu? Onkohan tuo Mass Recovery hyvä? Hyvää palautetta ainakin saanut!
Koitan saada kuvat huomenna tänne :)

Mitä jos yrittäisit ennen salitreenin aloitusta saada ihan perusvoimaa? Esim. kyykkyjä, punnerruksia, leuanvetoja ja dippejä kotona tehtynä, vain omaa painoa käyttäen. Ja sit ku noi onnistuu helposti ni sit salille. Mulla vielä pitkä matka ku en saa yhtäkään leukaa tai aitoa punnerrusta (teen siis polvet maassa) :(

TESSAE Aikalailla noin joo.. Oma ohjelma on jaettu neljään just sen takii et pääsen keskittyy siihen lihasryhmään täysillä ja saan siitä kaiken irti. Mä aloitin sillon joskus aikoinani yksjakoisella, sit kaksjakoisella ja nyt on ollu nelijakoinen. Tarkoitus olis taas siirtyä kaksjakoiseen hetkeksi. Oon saanu syksystä tähän päivään asti tosi hyvän kehityksen aikaan ku jää vaatteet pieniksi ja takit ei mee päälle. Surutta vaan oon syöny ja pitäny huolta et saan tarpeeks proteiinia. Mä käytän ite pelkkää heraa ja kreatiinia. Hiilarit otan sit ruoasta koska rakastan syömistä ;) Toiminut tosi hyvin mulla. Pelkkä hera siksi jotta saan tarpeeksi proteiinia. :)

Mitä jos yrittäisit ennen salitreenin aloitusta saada ihan perusvoimaa? Esim. kyykkyjä, punnerruksia, leuanvetoja ja dippejä kotona tehtynä, vain omaa painoa käyttäen. Ja sit ku noi onnistuu helposti ni sit salille. Mulla vielä pitkä matka ku en saa yhtäkään leukaa tai aitoa punnerrusta (teen siis polvet maassa) :(

Toi nyt ei varmaan kaikkein kannattavin vaihtoehto ole. Tietty eiköhän ihminen nyt kyykistyä jaksa ilman lisäpainoja ja varmaan pari punnerrustakin, mutta leuat ja dipit on sellaisia, et jos odottais, että niitä tulee HELPOSTI, niin saisivat kyllä kauan odottaa. Harvalla naisella haba ja selkä on muuten vaan luonnostaan vahvoja, joten se ensimmäisenkin leuan saaminen ilman mitään muuta lihasvoimaa kehittävää treeniä olis aikamoisen työn takana.

Ja Tessae, kannattaa vaan rohkeasti mennä sinne salille ja ottaa joku yksinkertainen ja tehokas 1-jakoinen ohjelma, niin oppii nopeiten noi olennaisimmat liikkeet, joiden päälle sitten monijakoisemmat ohjelmat rakentuu. Jos kyllästyttää aina samat liikkeet tai haluu vaikka vuorokertoina enemmän keskittyä johonkin maastavetoon ja toisena päivänä sitten kyykkyyn tms, niin sitten voi ottaa a- ja b-treenit, joita tekee vuoronperään. Mutta en usko, että se on alkuun tarpeellista, vaan lähinnä olennaista olis peruspasseli ohjelma, josta ei mene pää pyörälle, niin voi sitten keskittyä siihen treenaamiseen eikä ihmettelyyn :)

Niin ja tosiaan aerobista ei tosiaan kannata hirveesti tehdä, ainakaan rankkoja treenejä, jos niitä lihaksia haluaa nopeaan. Kävelyt ym kevyemmät jutut on kyllä omiaan avaamaan paikkoja puntin jäljiltä, eli ei tarvi kuitenkaan aivan täysin paikallaan maata silloin kun ei salilla heilu :D

Kiitos vastauksista!

Lisään nyt kuvia tänne, kuten huomaatte olen aika muodoton tällä hetkellä :D
1 kuva: http://s978.photobucket.com/albums/ae266/teresa_photo_bucket/?action=view&current=PIENNETTYKUVA2.jpg
2 kuva(tässä kuvassa minulla on stringit, toivottavasti ei haittaa. Mustat täplät ovat tulleet siitä kun häntäluu(? vai mikä luu olikaan) on sitten vähän enemmän ystä'vystynyt tuolien kanssa ja siten on ihoa hinkattu paljon ja tullut tuollaiset täplät. Vähän niinkuin kyynärpäissä) : http://s978.photobucket.com/albums/...ket/?action=view&current=PIENENNETTYKUVA3.jpg

3 kuva: http://s978.photobucket.com/albums/...ket/?action=view&current=PIENENNETTYKUVA1.jpg

Ihan hyvä lähtökohta tuossa on. Lisää vaan ruokaa ja tehokasta treeniä niin tulokset näkyy nopeasti. Pitää vaan uskaltaa syödä. Meillä naisilla toi syöminen kun tuppaa olee välillä hieman "vähän". Ala pitää ruokapäiväkirjaa, käy vaa´alla joka aamu ja kirjaa kaikki ylös. Viikossa kahdessa näet miten paino alkaa elää. Jos se pysyy samassa; lisää ruokaa, jos laskee; lisää ruokaa, jos nousee tasasesti niin ruoan määrä kulutukseen nähden on hyvä. Proteiinia n.2g sun rasvattomaan painoon nähden. Rasvaa ja hiilareita sitten sopivasti =) Raportoi sitten missä meet ja laita kuvia esim 6kk päästä =)

Mistä tiedän rasvattoman painoni?
PIstän varmasti! Jännittää että mitenkä sitten kehittyy näiden kuukausien aikana :P

Käy mittauttaan rasva-%. Se kannattaa, sillä siten saat tietää proteiinintarpeesi ja pystyt syömään sinulle sopivan määrän kehittyäksesi. Se voi olla kiinnostava tieto myös myöhemmän kehityksen seuraamisen kannalta. Ei se kuvien perusteella ihan hirveesti voi olla, max. 25 %? Ehkä? Eli kehon painosta olisi esim. 25 % rasvaa ja loput on siis rasvaton massa.

Onko siitä muuten mitään haittaa jos sattuu nyt syömään "liikaa" protskuja? Mietin että jos alkaisi nyt sitten kunnolla syömään protskuja ja siihen päälle vielä palautusjuomaa? Lasketaanko siis palautusjuoma siihen päivittäiseen proteiinimäärään?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom