Miten poistaa kansio minkä nimen lopussa on välilyönti (win xp) ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vana
  • Aloitettu Aloitettu

Vana

kestovippi
Moro,

eli ongelmana seuraavaa:

Olisiko ideoita miten poistaa kansio minkä nimen lopussa on välilyönti?

Esim: Kansionnimi_ , missä _ kuvaa välilyöntiä.

Windows ei annan itse luoda tuollaista kansiota, vaan poistaa tyhjän merkin lopusta kansiota nimettäessä. Juju onkin siinä, että tuollainen kansio generoitu eräällä työkalulla, ja loppuun jäi tyhjä merkki, eli välilyönti.

Kansion sisältä pystyy poistamaan siellä olevat tiedostot, mutta kansio itse jää kummittelemaan. Resurssienhallinnasta ja dos promptista ei poistaminen onnistu. Kokeiltu myös Cygwinillä. Koneeseen tosiaan on asennettu Cygwin, joten joku unix-komentokin voisi auttaa?

Olisko kellään mitään neuvoja ja konsteja miten kokeilla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osaako se Cygwini käskyttää wintoosaakin? Itse en tuota tosin ole käyttänyt kuin etähallintaan. Pelittääkö siinä jos menet yhtä kansioo ylemmäs ja koitat rm -rf kansionnimi_ ?

Osaako se Cygwini käskyttää wintoosaakin? Itse en tuota tosin ole käyttänyt kuin etähallintaan. Pelittääkö siinä jos menet yhtä kansioo ylemmäs ja koitat rm -rf kansionnimi_ ?

Tuota komentoa on kokeiltu, ja Cygwin muka suorittaa tuon komennon, mutta ei poista kansiota. Minusta ne Cygwinissä käytetyt unix-komennot on käännetty windows-komennoiksi. Cyqwinissä kansion näkee ls komennolla, mutta rmdir taas ilmoittaa "no such directory" :)

Snowbe sanoi:
Miksei kansion nimeä saa muutettua?

Windows herjaa tuosta, eikä kansion nimeä saa muutettua.

Koititko jo rmdir /S ja ensimmäinen merkki hakemiston nimestä ja tabulaattorilla loput. Windowsissa näyttää myös olevan del ja erase komennot.

Mites chkdsk /f ?

Tai wildcardien käyttö. Esim.
move kansionnim* ehjanimi
rd ehjanimi

Mika71 sanoi:
Koititko jo rmdir /S ja ensimmäinen merkki hakemiston nimestä ja tabulaattorilla loput. Windowsissa näyttää myös olevan del ja erase komennot.

Kiitos vinkeistä, vaan ei auta :(

Alkaa tuntumaan että täytyy antaa kansion maata paikoillaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom