Miten pitäisi syödä? Vinkkiä kiitos..

Käyn salilla 3 x viikossa ja lisäksi pyrin 2 x käymään uimassa n. 1500 m matkaa viikossa.
Olen pitänyt tipatonta linjaa noin vajaa pari kk ja painokin putosi melkein silmissä 75 kg -> 68 kg (pituutta 175 cm).

Olen yrittänyt syödä ehkäpä turhankin varovasti ja huomasin painon vähittelen putoavan. Kuitenkin ei ole tuntunut salitreeniin vaikuttavan negatiivisesti, että joka viikko jaksaa ehkäpä paremminkin
treenata. Huolestuttaa tuo painon vähittelen putoaminen, ja ajattelin kysäistä täältä neuvoa kun en oikein ole päässyt ravinnosta perille.

Olen pyrkinyt syömään:

ap: kaurapuuro, ruisleipä (juusto ja leikkele)
vp: omena/mandariini tms
lo: mitä nyt sattuu töissä olevan tarjolla (perus: liha, perunat, salaatti, ruisleipä)
vp: banaani
ip: kaurapuuro, ruisleipää (juusto ja leikkele)

Kannattaako salitreenin jälkee alkaa esim ottamaan Fastin Whey 3:sta tms. ja syömään 2 lämmintä ateriaa päivässä. Kuitenkin haluaisin pysyä suht kunnossa, ettei tuota mitään outukumpua ilmestyisi taas tuohon vatsan tienoille.

Laittaakahan nyt jotain vinkkiä tännepäin, että sais edes hieman lihaa luiden ympärille, mutta ilman sitä hirveetä nestepöhöä mikä jokunen aika sitten oli :)

Arvioi oma kulutuksesi(joku vois heittää taas sen linkin) ja pyri syömään hieman enemmän kuin kulutat. Lisää proteiineja ruokailuun, esim. 1-3 purkkia rahkaa ja/tai raejuustoa tai tonnikalaa. Iltapalalla tuon leivän voisi korvata proteiineilla(rahka), koska et tarvitse hiilareita yön aikana.

Keräile + kaloreilla lihaksia jonkun aikaa, ja jos vatsa kasvaa niin laihduta liiat rasvat pois. Huomattavasti nopeammin pääsee haluamaansa kuntoon tuolla tavoin, kuin jos on miinus/0 kaloreilla.

Tota Fastin Wheytä voi ottaa paitsi treenin jälkeen myös treeniä ennen. Molemmat ovat tehokkaita lihaskasvua ajatellen.

Missä proteiinit tuossa ruokavaliossa. Proteiinin pon lihasten rakennusaine, sitä pitää saada joka aterialla joita voisi olla päivässä 5-8 eli 2-4 tunnin välein. Aamupalalle lisäät Maitoa ja/tai Ehrmannin maitorahkaa rahkaa. Välipalalle raejuustoa/tonnikalaa/maitoa. Samoin mahd. jotain öljyä. Aivan rasvaa - rasva ei lihota vaan pitemminkin terveelliset rasvat auttavat sinua laihtumaan ja rasvat ovat monille hormoneille erittäin tärkeitä. Lounaalla kunnollinen annos hiilareita, proteiinia ja rasvaa. Välipalaan jotainproteiinia ja rasvaa. Iltapalalla et tarvitse hiilareita - niistä on pitemminkin enemmän haittaa kuin hyötyä. Silloin vaan proteiinia ja rasvaa. Ainoat ateriat milloin rasvaa ei saas syödä on ennen ja jälkeen treenin, koska silloin ne hidastaa mm. proteiinin imeytymistä.

Huom! Syö paljon kertatyydyttyneitä ja monityydyttyneitä rasvoja. Tyydyttyneitäkin voi ottaa kunhan ne pysyy alle 30% rasvan kokonaismäärästä. Hyviä rasvanlähteitä on monet öljyt, margariinit ja rasvainen kala.

Diettivinkkiä mulle thx!

Mulla ois kans kysymys oman vision toteutusta varten..

Miten mun tulisi syödä viikottain,päivittäin, minkälaista ruokaa, kuinka paljon?
KUN --> mä juoksen coopperin nyt kesäloman lopussa[inttii varten todistus pitäs saada 3km->] ja tulisi vetää itteeni vähä kuivaksi.. rasvaprosenttia pitääs saada kohisten alas ja painoa.. Ois helpompi juosta se kuupperiki vähä kevyempänä ja kireenä! :kuola:

Kesäloman alusta alkaa aerobiseen harjoitteluun painottuva ohjelma.. 3-4x lenkkiä viikossa(1-1.5h-> 10-15km/lenkki).. Salilla ois tarkotus käydä 2x/week yksjakoisella ohjelmalla että lihakset saa jotain reeniä.. :whip:
Hommaan tarvittavat vitamiinit sun muut mitkä dieetin aikana jäävät saamatta..
Pituus: 178cm / Paino: 80kg.. tavoite paino olis saada 70-75kg
Eli.. kesäloman alusta elokuun alkuun on aikaa vetää itteeni kireeks ja tarvis vähä dieettineuvoo!!

Mulla ois kans kysymys oman vision toteutusta varten..

Miten mun tulisi syödä viikottain,päivittäin, minkälaista ruokaa, kuinka paljon?
KUN --> mä juoksen coopperin nyt kesäloman lopussa[inttii varten todistus pitäs saada 3km->] ja tulisi vetää itteeni vähä kuivaksi.. rasvaprosenttia pitääs saada kohisten alas ja painoa.. Ois helpompi juosta se kuupperiki vähä kevyempänä ja kireenä! :kuola:

Kesäloman alusta alkaa aerobiseen harjoitteluun painottuva ohjelma.. 3-4x lenkkiä viikossa(1-1.5h-> 10-15km/lenkki).. Salilla ois tarkotus käydä 2x/week yksjakoisella ohjelmalla että lihakset saa jotain reeniä.. :whip:
Hommaan tarvittavat vitamiinit sun muut mitkä dieetin aikana jäävät saamatta..
Pituus: 178cm / Paino: 80kg.. tavoite paino olis saada 70-75kg
Eli.. kesäloman alusta elokuun alkuun on aikaa vetää itteeni kireeks ja tarvis vähä dieettineuvoo!!

2 neuvoa: Syö vähemmän kuin kulutat tai kuluta enemmän kuin syöt.

ps. kannattaa käyttää haku-toimintoa.

Back
Ylös Bottom