Miten perustaa oma nettisivu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 7810
  • Aloitettu Aloitettu

Deleted member 7810

Itseäni kiinnostaisi perustaa oma nettisivu, foorumityyppinen tietyn teeman ympärille.

Miten ko. prosessi lähtee käyntiin, ilmeisesti viestintävirastolta haetaan lupa jos halutaan .fi -domaini, mites itten muut domainit, esim. pakkotoiston .com-pääte? Itse olen näissä asioissa aika newb, joten vääntäkää rautalangasta.

Tämän jälkeen sitten tarvitsisi jonkin näköinen pohja tehdä nettisivuille, ilmeisesti netin syövereistä löytyy ilmaisia softapohjia johon perusfoorumin tai vastaavan voi rakentaa, mites jos haluaa hieman persoonallisempaa kuvaa eli mitä maksaa nettisivujen teettäminen jollakin yrityksillä jne...ohjeita otetaan vastaan kiitos.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mene esim. www.Futuron.org, varaa ja osta haluamasi domain ja palvelu. Tämän jälkeen surffaa osoitteeseen: http://www.phpbb.com/ . Tuolta opiskelet foorumintekoa ja kun domainisi aktivoituu, installoit foorumin ja siluvuplee, siinä se.

Ihan n00bille saattaa olla aavistuksen hankalaa, mutta jos englantia tajuaa ja hermot lestää, niin varmasti on "can do".

Nettisivujen hintaan vaikuttaa niin moni yksityiskohta, mutta realistista on varautua muutaman tuhannen euron menoerään, jos puhutaan hyvästä työn jäljestä. Mitä laajempi sivusto, mitä dynaamisempi sisältö (julkaisujärjestelmä joka mahdollistaa maallikon päivittää sivustoa), mitä vähemmän valmista materiaalia: Sitä enemmän maksaa. Opiskelijalla tms. teettäessä voi "säästää" paljon, mutta kannattaa varautua siihen, että sivut eivät valmistu ajallaan jos koskaan. Kannattaa katsoa tekijän/firman referenssit ja siltäpohjalta arvioida onko tekijä sopiva projektiisi.

Tarvittaessa voin ohjata sut tuntemalleni www-suunnittelijalle, jolla on kokemusta foorumien modaamisesta, nettisuunnittelusta ja vaikka mistä, kohtuuhinnalla, tottakai:) Laita vaikka privaa jos tarvetta.

Jos webhotellissa on jokin hallintapaneeli (cPanel), niin niissä on yleensä valmiina jokin foorumisofta. Asentaminen on suht helppoa aloittelijallekin. Mutta sitten tarvii vähän enemmän työtä, jos foorumista haluaa yksilöllisen näköisen.

Kiitoksia vastauksista, lisääkin saa laittaa.

Olen joskus tutustunut yhden yrityksen nettiportaali tarjoomaan, jossa oli hallintamoottori, mutta ei kyllä tuo oikein vakuuttanut. Hinta tuolle oli muistaakseni vajaan 1000 € luokkaa. Toisaalta jostain pitää aloittaa ja kehittää sivustoa sitä mukaan kun sivusto (mahdollisesti) kasvaa.

Takomo: kiitoksia tiedosta ja varmasti apuakin tulen tarvitsemaan, mutta idea vielä hyvin alkutekijöissään ja pitää saada omat ajatukset selkiytymään idean suhteen.

Itse tein pari vuotta sitten viikon aktiivista tutkimusta ja totesin neobitin www.neobitti.fi aika vahvaksi. Siellä saa myös tehtyä rajoittamattoman määrän aliosoitteita, sähköpostiosoitteita sekä mahdollistaa useita mysql-tietokantoja jos on tarves.
Huoltokatkoja ei ole juuri koskaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom