Mä en ole täysin vakuuttunut, että vain laihtuminen/lihominen vaikuttaa rintojen kokoon. Toki se vaikuttaa eniten. Eli rasvan väheneminen kropasta automaagisesti pienentää myös rintoja. Se on myös totta, että punttaaminen ryhdistää koko kroppaa ja hyvät rintalihakset kannattelee tissejä pörheämpinä.
Mutta jotenkin vain tuntuisi siltä, että puntti myös ihan selkeästi _pienentäisi_ rintoja, mutta en ymmärrä mikä se mekanismi on? Lihaskuntoharjoitteluhan vaikuttaa hormonitasoihin, joten en tiedä tulisiko vaikutus sitten sitä kautta. Joka tapauksessa itsellä on kokemuksia kun parikymppisenä aerobikkasin ja juoksin tosi ahkerasti, ja olin oikein solakassa kunnossa, mutta rintojen kokoon sillä ei ollut vaikutusta. Sen sijaan kun kolmenkympin korvilla päälajiksi vaihtui puntti (massatyyppinen treeni, teen joskus myös voimatyyppisiä harjoituksia) ja aerobinen pysyi mukana mutta vähäisempänä, niin yllätys oli suuri, kun rinnat pienentyivät - kroppani muuttui selvästi atleettisemmaksi. Samoihin aikoihin löysin myös proteiinit (olin ollut aiemmin joitakin vuosia jopa kasvissyöjä), joten en tiedä löytyykö syy ravintopuolelta.
Summa summarum: raskas puntti, aerobinen, laihduttaminen ja omalle kropalle sopiva ruokavalio (löytyy kokeilemalla minkälaisella voi parhaiten), niin tuloksia pitäisi syntyä.