Miten päästä liian isoista rinnoista eroon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tiinu-
  • Aloitettu Aloitettu
No niin, ongelmana on liian isot rinnat. Alotin ns. kunnon urheilemisen puolisen vuotta sitten yhtenä tavotteena pienentää rintoja. Nyt tuloksena on muuten hyvän näkönen keho (olin siis ennen normaali) mutta tissit tuntuu että ne on vaan isontunu/näyttää vaan isommilta ku muuten keho on kiinteytyny. Onhan se fakta, että harva nainen on tyytyväinen rintoihinsa, mutta nää on välillä ongelma ku koko on D/E:n hujakoilla ja oon muuten pitkä. Mihinkään leikkauksiin en ole menossa. Oisko saman ongelman kanssa olevilla ihmisillä jtn hyviä treenivinkkejä jotka toimis? Kiitos asiallisista vastauksista.

Tissit koostuu rintarauhaskudoksesta ja rasvasta. Rasvan määrää kehossa voi vähentää diettaamalla. On geeneistä kiinni, mistä rasva lähtee ensin ja mistä vasta ihan viimeisenä. Samoin on geeneistä kiinni, miten suuri osa rinnoista on rasvaa ja mikä osa rintarauhaskudosta. Se selvinnee vasta sitten, kun kehonrasva-% on varsin alhaalla.

Miten niin laihdutus on ainoa keino??
Kyllä mulla ainakin on muuttunut rintojen koko, muoto ja kiinteys sen jälkeen kun aloitin punttisalilla treenaamisen, vaikka en ole laihduttanut.
Paino on päinvastoin lisääntynyt.
Joten jos et vielä punttaa, niin suosittelen penkkipunnerruksia, ristitaljaa, tavallisia punnerruksia ym. rintalihasliikkeiden ottamista osaksi treenejä..

Miten niin laihdutus on ainoa keino??
Kyllä mulla ainakin on muuttunut rintojen koko, muoto ja kiinteys sen jälkeen kun aloitin punttisalilla treenaamisen, vaikka en ole laihduttanut.
Paino on päinvastoin lisääntynyt.
Joten jos et vielä punttaa, niin suosittelen penkkipunnerruksia, ristitaljaa, tavallisia punnerruksia ym. rintalihasliikkeiden ottamista osaksi treenejä..

Rinta sisältää pelkästään rasvakudosta ja maitorauhasia. Rauhasille ei nyt mitään voi, mutta rasvaa eli rintojen täytettä saa pois kehosta muuten kuin lisäämällä liikuntaa ja vähentämällä syömisiä (joiden yhdistelmää laihduttamiseksi kutsutaan).

Rintalihasten treenaaminen ei rintaa pienennä. Se voi rintojen ryhtiä ja ulkoista olemusta muokata kivempaan suuntaan, mutta sisältöön ei vaikuta millään tavalla.

Vaikka paino lisääntyy niin se ei ole sama asia kuin lihominen. Sulla voi paino lisääntyä (kun lihasmassa lisääntyy) ja voit samaan aikaan menettää rasvaa. Se on mahdollista (muistan lukeneeni, että aloittelevalla treenaajalla varsinkin).

Mä en ole täysin vakuuttunut, että vain laihtuminen/lihominen vaikuttaa rintojen kokoon. Toki se vaikuttaa eniten. Eli rasvan väheneminen kropasta automaagisesti pienentää myös rintoja. Se on myös totta, että punttaaminen ryhdistää koko kroppaa ja hyvät rintalihakset kannattelee tissejä pörheämpinä.

Mutta jotenkin vain tuntuisi siltä, että puntti myös ihan selkeästi _pienentäisi_ rintoja, mutta en ymmärrä mikä se mekanismi on? Lihaskuntoharjoitteluhan vaikuttaa hormonitasoihin, joten en tiedä tulisiko vaikutus sitten sitä kautta. Joka tapauksessa itsellä on kokemuksia kun parikymppisenä aerobikkasin ja juoksin tosi ahkerasti, ja olin oikein solakassa kunnossa, mutta rintojen kokoon sillä ei ollut vaikutusta. Sen sijaan kun kolmenkympin korvilla päälajiksi vaihtui puntti (massatyyppinen treeni, teen joskus myös voimatyyppisiä harjoituksia) ja aerobinen pysyi mukana mutta vähäisempänä, niin yllätys oli suuri, kun rinnat pienentyivät - kroppani muuttui selvästi atleettisemmaksi. Samoihin aikoihin löysin myös proteiinit (olin ollut aiemmin joitakin vuosia jopa kasvissyöjä), joten en tiedä löytyykö syy ravintopuolelta.

Summa summarum: raskas puntti, aerobinen, laihduttaminen ja omalle kropalle sopiva ruokavalio (löytyy kokeilemalla minkälaisella voi parhaiten), niin tuloksia pitäisi syntyä.

Olen aika vakuuttunut Nadeshan tavoin, että raskaalla lihaskuntoharjoittelulla voi olla ainakin maltillinen rintoja pienentävä vaikutus. Aloittelin kunnon jumppaa pitkäksi venyneen tauon jälkeen. Kuukausi on nyt kunnon treeniä takana ja kun tykkään hoitaa asian kerrallaan ruokavalion siivoaminen alkaa vasta nyt. Paino on vähän noussut, mutta kas kummaa, liiveissä on hieman tilaa.

Veikkaan vaikuttavaksi tekijäksi nimenomaan testosteronia. Omassakin tapauksessa vaikutus on enemmän kuin toivottu, tuo D/E - kuppi ei tosiaankaan ole kovin kätevä.

Rankkaa treeniä siis!

Rintalihasten treenaminen tuntuu antavan ainakin pienille rinnoille lisää ryhtiä ja kokoa (hyvin vähän mutta kuitenkin :D), että mahtaako sitten pienentää suuria rintoja? En tiedä.
Mutta jos kaikkesi olet jo tehnyt eikä ne siitä pienene, niin ole tyytyväinen. Itse ottaisin mielelläni hieman lisää tavaraa rintoihin :D Tukevat liivit vain ja onhan niitä jotain semmoisia minimizer-liivejä, kannattaa kokeilla myös jotain "silmänkääntötemppuja", jos niistä isoista rinnoista ei varsinaisesti ole mitään fyysistä haittaa (niskakivut tms.).

Mihin te perustatte sen, että rinnat pienenisi sillä, että treenaa rintalihaksia? (Jos ei siis punttitreenin aiheuttamaa laihtumista lasketa mukaan.)

Mä en edes halua tietää tämän hetkistä tissien kokoa. Tällä hetkellä on rintaliivit kokoa 70F ja pieneksi ovat menneet. Toki olen raskaana, mutta ei ole kivaa, kun on 155cm rungossa jotkut ihan himotissit. Yök.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom