Miten maanantai-kammosta pääsee yli?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ferdo
  • Aloitettu Aloitettu
Moi. Tiedän että tämä taitaa olla monelle muullekkin ongelma kuin minulle mutta jutellaanpa vähän. Eihän siinä mitään muuta ihmeellistä mutta viikon alkaminen ahdistaa jostain syystä tosi paljon. Syynä on ehkä se että viime aikoina maanantait ovat olleet harvinaisen vetisiä, pimeitä ja alakuloisia päiviä jolloin on vielä tapahtunut kaiken lisäksi kaikkea epämukavaa ja välillä myös surkeaa.

Jos jollakin on hyviä vinkkejä tuon tilanteen parantamiseksi niin jakakaa toki :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rupee tekee vuorotyötä, niin päivillä ei ole enää mitään merkitystä. Maanantai kammo on muutenkin aika luuseri touhua. Tunnen eräänkin yh-äidin joka päivittelee jtn. fb statuksia joka sunnuntai ilta "Ei saatana huomenna on maanantai, mä vihaan sitä" U wat m8? Se ei oo ollu töissäkää varmaan kolmeen vuoteen, ni mitä väliä päivillä on?

- älä vedä kännejä viikonloppuna
- suunnittele maanantaille ja tiistaille jotain todella mukavaa ohjelmaa
- mieti oletko väärässä työpaikassa/alalla, jos kunnolla vituttaa aina ma?!
- viimeinen ja radikaalein ratkaisu on alkaa etsiä työpaikkaa, jossa tehdään esim. su-to tai ti-la. Tehtaassa kun olin su-to hommissa, niin viikko alkoi sunnuntaina pehmeästi; su-vuoroista sai 2-3 kertaa isomman palkan ja se pisti suun hymyyn :)

Rupee tekee vuorotyötä, niin päivillä ei ole enää mitään merkitystä. Maanantai kammo on muutenkin aika luuseri touhua. Tunnen eräänkin yh-äidin joka päivittelee jtn. fb statuksia joka sunnuntai ilta "Ei saatana huomenna on maanantai, mä vihaan sitä" U wat m8? Se ei oo ollu töissäkää varmaan kolmeen vuoteen, ni mitä väliä päivillä on?

Passiivisuus tekee passiivisemmaksi. Kaveri lorvi aikanaan 2 vuotta ihan totaalisesti. Muutaman kuukauden työttömyyden jälkeen klo 13 oli liian varhain, jos halusin tulla käymään. Klo 14 oli ok, jos ensin soitti ja varmisti, että hän on hereillä. Lisäksi hän unohti käydä kerran työkkärissä, kun oli Itsenäisyyspäivä keskellä viikkoa. Meni pyhäpäivästä rytmi sekaisin :D ...ja kerran hän totesi, että nyt on aika pitää lomaa ja lähti käymään sukulaisten luona. Lomaa... mistä??

Ryyppääminen pois, hyvät eväät, kohtuudella liikuntaa ja kunnon yöunet takaa itsellä jaksamisen. Jos nuo on kunnossa niin mulla oo mitään muuta ongelmaa kuin että nukkua pitäis pari tuntia pidempään. Tosta ahistuksesta tulee äkkiä tapa, isä ei koskaan saanut vapaiden jälkeen aamuun mennessään unta.

- Hyvät yöunet
- Työ joka kiinostaa + hyvä työ ilmapiiri
- kunnon aamupala et jaksaa, ite oon nälkäsenä ärtysä ku mikäki.

Tuli heti ekaks mieleen, että ajoita saliohjelmassa se mieluisin päivä maanantaille.

On muuten oikeesti hyvä neuvo. Tässä itekkin jo odotetaan huomista penkkipäivää! Mutta muutenkin sosiaalisena ihmisenä sitä vaan odottaa maanantaita. Sunnuntait ovat sitten taas niitä päiviä jotka aiheuttavat tuota ns. kammoa. Joka sunnuntaina aina se sama tylsyysvitutus johon kyllä auttaisi jo varmasti se, että alottaisikin salitreenit sunnuntaista lähtien.

Maanantaikammoa kyllä oli, kun olin vielä duunissa. Vitutti aina lähteä työviikkoon, etenkin kun hommat oli usein ihan perseestä. Nyt koulussa on taas kivaa, luento alkaa klo 12 ja voi nukkua pitkään.

Ota hetkeksi käyttöön Ranskan vallankumouksen aikainen kalenteri. Muutaman kymmenpäiväisen viikon jälkeen tuntuvat tavalliset, seitsemän päivän mittaisten viikkojen maanantait varmasti helpommilta.

Kyl ahistaa maanantait, ainoa millon ei ahista sunnuntaina seuraava päivä on silloin kun on vapaa maanantai. Voi mennä joillain todella pahaksi, kuten naapurifirman yhdellä työnjohtajalla joka sanoi ettei pysty koskaan nukkumaan sunnuntain ja maanantain välisenä yönä vaikka maanantai olisi lomalla.

Ei mua maanantai niinkään, mutta sunnuntai ilta on vähän sellanen ja tällänen..
Vituiks menee koko päivä, kun tietää että huomenna töihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom