miten lasketaan kulutus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja painaja
  • Aloitettu Aloitettu
eli miten tämä kulutus lasketaan "syö enemmän mitä kulutat" oon 16v 187/75kg ja syön normaalisti 5 kertaa päivässä ja tätä painonnousua ei ole tapahtunu pitkään aikaan,paikallaan oon junnannu prkl??

Syöt ihan pirusti sitä ruokaa!!!! ota vaikka 6 kertaa se ruoka päivässä!! aina voit tietenkin ostaa massavalmisteita, niist hyvin kaloreita!

etit jostain netistä laskuriohjelman ja lasket sillä jos haluut laskee! valion sivuilla on varmaa tollanen laskuri, mut en mä ite käyttäis sitä, koska kun vaa syö paljon aina mahan täytee kun syö nii kyl sitä ollaa plussalla!!

Jos se paino kerran junnaa, niin syö enemmän. Ei sitä välttämättä tarvitte laskeskella mitään kun vaakaa seuraa.

no mulla ei oo varaa syödä enemmän ku nyt :S

Limut, kaljat, mehut, pullat, keksit, roskaruoat jne. veke ja öljyä tuolla rahalla tilalle. Eri asia sitten jos ei oikeasti ole rahaa tuollaisiin ylellisyyksin mitä alussa mainitsin.

:offtopic: Pohdin tässä että laskeeko paino jos on 500kcal miinuksilla päivittäin, vaikka päivän kalorit tulis roskaruoasta: hampurilaisista karkista yms. Toki ruoan määrä vähenisi sen kaloripitoisuuden takia ja olo varmasti heikkenisi, mutta jos ajatellaan vaan sitä painon käyttäytymistä. Jos joku osais kertoa?

:offtopic: Pohdin tässä että laskeeko paino jos on 500kcal miinuksilla päivittäin, vaikka päivän kalorit tulis roskaruoasta: hampurilaisista karkista yms. Toki ruoan määrä vähenisi sen kaloripitoisuuden takia ja olo varmasti heikkenisi, mutta jos ajatellaan vaan sitä painon käyttäytymistä. Jos joku osais kertoa?

sanoisin että ei. hampurilaisissa on ns. nopeita hiilareita eli se energia ei siellä pitkään jylläis ja karkeissa saat energian sokerista joka on myös iso ei. Ja periaatteessa ku sun olos heikkenis ni se vetää sun kropan säästöliekille, eli mikään ei pala koska kroppa säästää sitä energiaa.

sanoisin että ei. hampurilaisissa on ns. nopeita hiilareita eli se energia ei siellä pitkään jylläis ja karkeissa saat energian sokerista joka on myös iso ei. Ja periaatteessa ku sun olos heikkenis ni se vetää sun kropan säästöliekille, eli mikään ei pala koska kroppa säästää sitä energiaa.

Jaaha, fysiikan lakeja muutellaan taas täällä. :rolleyes:

Kyllä se vaan on niin, että kalorit ei ole miinuksilla, jos paino ei putoa. sitähän ne miinuskalorit tarkoittaa. Siihen, että kehosta palaa kilo rasvaa, tarvitaan n. 7000kcal vaje, eli n. 1000kcal päivässä viikon ajan miinuksella. Sillä taas, että oletko säästöliekillä, ei ole tuon kanssa mitään tekemistä. Säästöliekki laskee kulutusta, joten se miinuksille pääsy vaatii vaan entistä vähempää syömistä.

Millään roskaruualla laihduttamista en haluaisi edes ajatella. Se ravinnon määrä mitä sillon voi syödä, on niin minimaalinen, että olo on takuulla hirveä.

Niin, no yksi Big Mac ateria normiperunoilla ja sokerittomalla limulla on muistakseni n. 1000 kcal. Jos pärjää kahdella sellaisella päivässä, niin eiköhän siinä paino tipu. Voi kyllä olla aika hutera olo kun verensokerit heittelee. :D

Kiitos tästä. Pisti vaan mietityttämää ku on dieetillä ja tulee joskus sorruttua vähän herkkuihin, mutta sen voi siis "korvata" syömällä sitten muuta safkaa vähemmän, jotta kuitenkin on yhteensä miinuksilla.

Missään nimessä ei kannata ryhtyä tuollaiseen kaupankäyntiin itsensä kanssa! Se johtaa juuri sellaiseen typerään "syön tänään viisi pitsaa ja huomenna yhden herneen" sekoiluun, jolla poltetaan lihakset ja motivaatio diettiin.

Ennemmin kannattaa syödä sortumisen jälkeen ihan suunnitelman mukaisesti ja ottaa ylimääräiset kalorit rehellisenä tappiona. Ei yhdessä sortumisessa mitään isompaa vahinkoa tule kokonaisuuden kannalta. Jos sä syöt massiivisen 1000 kcal ylimääräistä joku päivä, mutta viikko menee muuten OK, niin sen viikon tulokseen vaikutus on vain jokunen sata grammaa vähemmän palanutta läskiä.

Jos taas sortumisia tulee koko ajan, niin silloin on itsekurissa ongelma ja se pitää korjata ennen kuin diettiä kannattaa jatkaa.

Eli pidetään ne kaljat, kebabit, burgerit ja muut herkut dietillä vaan poissa käsien ulottuvilta.

Mulla ainakin auttoi kaloreita nostaessa ihan tavallinen rypsiöljy, siitä saa jo 10g:sta 90 kcal. Sitä on hyvä lisätä esimerkiksi puuron sekaan, jos ei suoraan pullosta maistu.

Kannattaa vaan tähdätä siihen että syö siististi aina ja koko ajan. Ku haluaa massaa ni sit syö vaan enemmän ja ku haluaa laihtua niin syö vähemmän kaloreita. Jos on tarvetta herkutella niin pitää sen yhden herkkupäivän kerran viikossa tai kahdessa. Ei ole järkeä mässäillä roskalla 6kk ja sit dietata 3kk.

Ähh....!!! Täällä oon lukenu yli 20v peruskulutusta, ni jollaki 2300 ja näin, ja perhana laskin ittelleni 48kg, 14v 2900kcal!! Kuulostaako realistiselta?

Ähh....!!! Täällä oon lukenu yli 20v peruskulutusta, ni jollaki 2300 ja näin, ja perhana laskin ittelleni 48kg, 14v 2900kcal!! Kuulostaako realistiselta?

kuulostaa 14-vuotiaan matematiikalta.

edit. tein hyvin epäluotettavaa tutkimusta kalorilaskurilla ja se ei näytä ikäluokkia ku 15v ylöspäin ja sen mukaan sun pitäisi olla 5m 50cm pitkä tolla painomäärällä ja päiväliikunta määränkin kohtalainen.

Siis peruskulutus ilman liikunnan vaikutusta siihen? Jos näin, niin ei kuulosta realistiselta ei...

Back
Ylös Bottom